خبرهای کلی

تاثیر مصوبات جدید دولت در حمایت از بازار سرمایه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر
اخیرا دولت با 10 مصوبه از بازار سرمایه برای احیای بورس جانی حمایت کرد. بر این اساس برنامه اصلی امشب 5 آذر 1400 با حضور کارشناسان و مسئولان بررسی تاثیر مصوبات جدید دولت در حمایت از بازار سرمایه است.

میثم فدایی – رئیس فرابورس با حضور در بحث تاثیر این مصوبات گفت: یکی از نکات مثبت این مصوبات این است که تمامی صنایع بورسی را تحت پوشش قرار می دهد. نکته دیگر هماهنگی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد است.

وی تاکید کرد: برخی از مواد این بسته مطالبات سال هاست که فعالان بازار سرمایه بوده است.

فدایی درباره بند اول بسته خوراک پتروشیمی گفت: این آیین نامه سقفی را برای قیمت کالاها در پتروشیمی و صنایع وابسته تعیین می کند و به تحلیلگران اقتصادی امکان پیش بینی و کشف قیمت سهام شرکت های بورسی در این حوزه را می دهد.

وی گفت: نباید به معادن به تنهایی نگاه کرد، بلکه بسیاری از صنایع مانند خودروسازی و فولاد و مانند آن با معادن پیوند خورده اند و اگر فرمول حقوق معادن دولتی تغییر کند، همه صنایع زیرمجموعه را تحت تاثیر قرار می دهد. این قطعنامه نگرانی همه این معادن و صنایع را برطرف کرده است.

سید فرهنگ حسینی – یکی دیگر از میهمانان کارشناس بازار سرمایه درباره تاثیر مصوبات گفت: عدم اعتماد به عوامل کلان اقتصادی مانند نرخ خوراک پتروشیمی، نرخ سود و نرخ بانکی وجود داشت و میزان مالیات بر محصولات باعث شد. توسط این مصوبات در این موارد شفافیت و اطمینان وجود داشت.

وی افزود: اطمینان حاصل شده پس از مصوبات منجر به افزایش حدود 100 هزار واحدی شاخص بورس طی هفته گذشته شده است.

حسینی درباره تصمیم افزایش سرمایه صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: این صندوق در مقاطع حساس بازار سرمایه برای ارتقای نقدینگی و تعادل بازار راه اندازی شد و در موارد قبلی نیز عملکرد خوبی داشته است. افزایش سرمایه این صندوق ها باعث حمایت از بازار خواهد شد.

همایون دارابی – کارشناس بازار سرمایه درباره ویژگی های بسته اظهار کرد: ویژگی مهم بسته حمایت ویژه از واحدهای تولیدی و تولیدی بورس است. یکی از مهم ترین این حمایت ها کاهش 5 درصدی مالیات شرکت ها است.

دکمه بازگشت به بالا