هنر و فرهنگ

۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان؛ بدهی بنیاد شهید در کشور

رویداد برتر/ زنجان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این بنیاد بین 14 هزار تا 800 میلیارد گوجه فرنگی بدهی دارد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در دیدار صمیمانه امشب (3 آذر) با شهدای استان زنجان، با تاکید بر اینکه باید با فرهنگ والای ایثار و شهادت به وظیفه خود عمل کنیم، گفت: سفر به زنجان هفتمین سفر استانی است. ممکن است مشکلاتی کشف شده باشد و نمایندگانی در حوزه خود میز خدمت برای ایثارگران راه اندازی کرده باشند.

وی با اشاره به اینکه ارائه گزارش ها و کارها، شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران از جمله اهداف سفر به تمامی استان ها از جمله زنجان است، افزود. دستگاه اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران طی سفرها ارزیابی عملکرد فعالیت دستگاه های کل اداری انجام می شود.

این مقام مسئول گفت: در سه ماه گذشته تلاش شده است تا گزارشی از وضعیت جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران و طرحی برای بازسازی بنیاد به عنوان بخشی از طرح بازسازی دولت تهیه شود. و از آنجا که بنیاد شهید یک نهاد انقلابی است که به منظور توسعه و احترام به فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد شده است و برخی از درخواست های ارسالی در حیطه وظایف قانونی بنیاد شهید و امور ایثارگران و برخی دیگر خارج از حوزه وظایف آن است.

قاضی زاده هاشمی در تشریح عدم اجرای برخی از قوانین مصوب در مورد ایثارگران، اظهار داشت: تعدادی از قوانین و نبود بار مالی و ضوابط اجرای قوانین تصویب شده و مطالبات توسط ایثارگران در قالب مشخصی تدوین شده است. جهت.” و قدم به قدم از آن صحنه دور شد. سال گذشته بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران 31 هزار و 600 میلیارد گوجه فرنگی بوده که 100 میلیارد آن بودجه فرهنگی بوده که تقریباً وجود ندارد و بودجه از چارچوب عمرانی و فرهنگی کم می شود. بودجه.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: در خصوص نیازهای معیشتی همه نیازها تامین نشده است و این مشکل برای کل جامعه کشور است. وضعیت اشتغال و زندگی اقشار مختلف ایثارگر مانند همه مردم کشور است. برخی مطالبات هنوز وضع نشده و نیازمند قانون در مجلس است و مشکل تصویب و عدم اجرای قانون همچنان پابرجاست.

وی با اشاره به آمار محدوده تکالیف قانونی ایثارگران گفت: بر اساس قیمت های امسال این تکالیف را به روز کرده ایم و به ۱۲۶ هزار میلیارد تومان رسیده ایم. اگر همه ذی نفعان از همه بخش‌های قانون بهره‌مند شوند، به این مبلغ نیاز است، نامه‌ای در این باره به رئیس‌جمهور نوشته شد و در نهایت تیم برنامه و بودجه موظف شد بودجه عمرانی و اعتبارات فرهنگی را قطع کند. قربانی که 40 هزار میلیارد گوجه است به 5 قسمت تقسیم شد و در نهایت 10 هزار میلیارد گوجه پذیرفته شد.

این مسئول، بدهی بنیاد شهید و امور ایثارگران را 14 هزار و 800 میلیارد تن عنوان کرد و گفت: بخشی از این بدهی ها از محل شهریه دانشجویان است و در نهایت 70 هزار میلیارد دلار از بودجه درخواستی بنیاد شهید محاسبه شده است. دولت بار مالی این نهاد را می داند و بیشترین افزایش بودجه در بین موسسات رشد 55 درصدی مربوط به این نهاد است و دولت نمی تواند این بار مالی را تامین کند مگر اینکه پول جدیدی چاپ کند که ایجاد کند. تورم بالا در جامعه

قاضی هاشمی تصریح کرد: اجرای برخی قوانین به دلیل مشکلات بودجه ای به تعویق افتاده است. در سال آینده پیشرفت هایی صورت گرفته است و قوانینی نیز ارائه خواهد شد، اما این ادعا باید به درستی برآورده شود. اینکه گفتمان بسته شده و دروغی است که تکرار می شود و رئیس بنیاد موظف است با هماهنگی قبلی با همه متقاضیان صحبت کند، درست نیست، اما ما با هرگونه تجمع مخالفیم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: جای صحبت با شهدا در خیابان نیست و اعتراضی نمی‌کند، همان‌طور که مصاحبه درباره چیزهایی که اتفاق نیفتاده اشتباه است. این گونه اعتراضات نیز نامناسب و مورد سوء استفاده دشمنان است. 107 شهید داریم که با نیمی از آنها مصاحبه شده است و دولت سیزدهم از شهدا حمایت بی نظیری می کند. معتقدم برخی قوانین اصلاح می شود، ابهامات رفع می شود و آیین نامه جدیدی در این زمینه تدوین می شود.

وی با بیان اینکه حدود کار را قانون تعیین می کند، یادآور شد: به عنوان مثال در یکی از بندهای خود قانون مقرر کرده است که کمک هزینه معیشت ایثارگر باید برابر یا بر اساس حداقل تعداد کارمندان کشوری محاسبه شود. . موارد دیگر تنوع و تفاوت های ایجاد شده در قوانین از علل تبعیض هایی است که گاه رخ می دهد. ممکن است در کمیسیون برای تعیین درصد یا نرخ ناتوانی مشکلاتی وجود داشته باشد زیرا این کار تحت یک عامل و نفوذ انسانی انجام می شود. چون 21 بار به کمیته آمد. ما 600 هزار جانباز داریم و کمیته این افراد را نمی توان دوباره تشکیل داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز عمدتاً به دلیل افزایش نسبت قربانیان به خدمات زنجان مراجعه می شود، گفت: خدمات نباید بر اساس درصد، بلکه بر اساس نیاز ارائه شود. مسكن و اشتغال همه به ویژه ایثارگران بر عهده دولت است و ایجاد آسایشگاه با توجه به افزایش سن و عنایت پدر و مادر شهدا نیازی جدید در كشور است.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر لزوم حفظ جایگاه اجتماعی خانواده های شهدا و ایثارگران خاطرنشان کرد: در خصوص بهره برداری از جانبازان، فرزندان شاهد و ایثارگر در مناصب رهبری، سامانه شمسا با همکاری اداری و سازمان استخدامی در راستای شایسته سالاری تلاش می کند. بخش دولتی و خصوصی راه اندازی شده و این طرح به صورت پایلوت توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اجرا می شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رکن اصلی جنگ، مادر و همسر شهدا بودند و نقش بزرگی در تربیت رزمندگان دارند و نباید از این افراد غافل شد. ” قرار است سازمان صدا و سیما هم همکاری کند.

در ادامه جلسه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گزارشی از مشکلات و نیازهای خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و ایثارگران استان زنجان به رئیس بنیاد ارائه کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا