خبرهای کلی

بارندگی معادل 4 سال طی 4 روز در سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری آنلاین، علی اکبر محرابیان در پیوند تصویری به خبر شبکه ۲۱ سیما افزود: مربوط به بارندگی چهار ساله در این منطقه است، یعنی بارندگی چهار ساله در چهار روز کاهش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین در مدت 20 دقیقه 108 میلی متر بارندگی داشتیم که باعث وقوع چنین سیلابی در کنارک شد و در حال حاضر حدود دو هزار خانواده در کنارک در شرایط سیلابی به سر می برند.

محرابیان گفت: اولین قدمی که باید برداریم این است که هر چه زودتر شرایط تخلیه بهتر را فراهم کنیم و بتوانیم آب را از خیابان ها و منازل با حجم بالایی از پمپ های کفی خارج کنیم و اقدامات از روز سه شنبه آغاز شده است. پمپ به منطقه فرستاده می شود و فردا شاهد جاری شدن آب از خانه ها و خیابان های خارج از شهر هستیم.

اشاره کرد: عدد بعدی; اینکه استاندار مکان های خوبی را برای اسکان موقت دستور می دهد برای مردم مایه آرامش است مرم مجهز و بخشی از این مکان ها می باشد اکنون انسان از آن استفاده می کند، اما بخش قابل توجهی از آن هنوز استفاده نشده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: در حال حاضر بر اثر این بارندگی ها و میزان آب انباشته شده در حیاط ها و کوچه ها، خانه های با استحکام قابل توجهی که از خشت و گل ساخته شده اند، فرو می ریزد. از مردم محلی خواست تا این خانه ها را ترک کنند تا به زودی تقویت شود.

آقای محرابیان گفت: «کارهای خوبی در منطقه در زمینه آب و برق انجام شده است. حدود 300 روستا در جنوب سیستان و استان بلودستان وجود داشت که برق آنها قطع شد و برق رسانی نمی شد. اکنون این تعداد به پنج روستا رسید.

وی افزود: مشکل خاصی از نظر آب نداریم، باید اقلامی مانند پتو، قالیچه، وسایل زندگی تهیه کنیم.

محرابیان درباره اسکان سیل زدگان گفت: متأسفانه در این مورد مطمئن نیستم زیرا استقبال بسیاری از مردم در مکان های پیش بینی شده صورت نگرفت.

وی ادامه داد: گروه های جهادی سپاه و ارتش تلاش زیادی برای اسکان موقت داشته اند و از مردم می خواهیم به صورت موقت به این مکان ها نقل مکان کنند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: از حدود دو هزار خانوار; کمتر از 500 خانواده اسکان اضطراری دریافت کردند، اگرچه برخی به خانه های بستگان و حتی روستاهای اطراف رفتند.

محرابیان تصریح کرد که مردم نمی توانند در خانه های ناامن زندگی کنند.

دکمه بازگشت به بالا