خبرهای کلی

خسارت سیل در استان بوشهر/ از راه و برق تا نابودی محصول کشاورزان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استانی: بر اساس پیش بینی های کارشناس هواشناسی استان بوشهر طی یک هفته گذشته بارندگی های خوبی در نقاط مختلف استان بوشهر باریده است که مایه نشاط کشاورزان و همچنین خسارت هایی به سطح زمین شده است. استان

بر اساس اعلام ایستگاه های هواشناسی استان بوشهر بیشترین بارش در شهرستان های گناوه و دیلم و همچنین در جنوب استان بوشهر ثبت شده است.

در برخی نقاط استان بوشهر چند روزی باران بارید و در همین مدت کوتاه باعث آبگرفتگی و آبگرفتگی برخی از معابر و خساراتی در برخی مناطق شد.

بارش و سیل در منطقه بوشهر بخش های مختلفی از جمله راه ها و ساختمان ها، تاسیسات و شبکه برق، کشاورزی و غیره را تحت تاثیر قرار می دهد. خسارت وارد شده و آن خسارت باید جبران شود.

15 میلیارد گوجه فرنگی به جاده ها آسیب می زند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر در رابطه با بارندگی اخیر و خسارات سیلاب در استان بوشهر گفت: راه ها و ابنیه فنی استان در این بارندگی 15 میلیارد تومان خسارت دیده است.

سید حمیدرضا علم با اشاره به اینکه در جنوب استان بوشهر ساختمان های فنی برخی از پل ها و جاده ها بین 5 تا 100 درصد آسیب دیدند، ادامه داد: این خسارات در شهرستان های جم، کنگان، عسلویه، بوشهر، دیر و. تنگستان. .

وی گفت: این آسیب ها شامل تخریب پل ها، جاده ها، حاشیه روستاهای ساحلی، تخریب دیوارهای پدافندی، تخریب زهکش ها و پایه پل ها و… است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر از آسیب دیدن گاردریل‌ها، تابلوهای اطلاعات، فانوس‌های دریایی و چراغ‌های چشمک زن خبر داد و گفت: بخش قابل توجهی از روسازی استان نیز تخریب شده است.

خسارت سیل در منطقه بوشهر / از جاده و برق تا نابودی محصولات کشاورزان

خسارت 100 میلیاردی به تاسیسات برقی

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: بارندگی های اخیر در منطقه بوشهر به ۱۷ ترانس و ۷.۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط ​​و ضعیف برق آسیب وارد کرده است.

غلامرضا حشمتی خسارت وارده را 100 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: این خسارت توسط نیروگاه های دشتی، دیر، بوشهر، عسلویه، کنگان، جم، تنگستان و گناوه وارد شده است.

وی افزود: در برخی مناطق با قطعی برق مواجه بودیم که با حضور یک گروه عملیاتی 30 نفره 110 نفر در اسرع وقت مشکل برطرف شد.

505 هکتار از اراضی کشاورزی خسارت دید

فرماندار دشتی گفت: برآورد می شود تگرگ به 505 هکتار از مزارع روستای باغان خسارت وارد کرده است.

عبدالله نادری افزود: تگرگ به 353 هکتار از اراضی گوجه فرنگی نیز خسارت وارد کرده است.

فرماندار دشتی ادامه داد: میزان محصول خسارت دیده ۲۵ هزار و ۴۲۵ تن بوده است.

وی افزود: بر این اساس 142 جریب محصول جالیزی، هشت جریب بادمجان و دو جریب فلفل دلمه ای خسارت دیده است.

خسارت سیل در منطقه بوشهر / از جاده و برق تا نابودی محصولات کشاورزان

شبکه آب مشکلی نداشت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر همچنین گفت: در زمان بارندگی تیم های تعمیرات و امداد و نجات در اقصی نقاط استان از جمله چهار شهرستان استان در حال انجام وظیفه بودند که احتمال بارش شدید باران وجود داشت.

عبدالحمید حمزه پور افزود: تمهیدات لازم برای مقابله با این بارندگی و سیل احتمالی اندیشیده شده بود و خوشبختانه مشکلی در توزیع آب در شبکه های آبرسانی وجود نداشت.

مردی در مربا می میرد

رئیس اورژانس 115 جم گفت: صاعقه یکی از اهالی روستای سرچشمه جامو را بر اثر صاعقه کشته است.

سیروس اسدی افزود: اصابت صاعقه به یک شهروند 19 ساله افغانستانی در روستای صعب العبور سرچشمه جم به یک شهروند 19 ساله افغانی برخورد کرده است و امدادرسانی جاده ای گندمزار در حال ارسال است. صحنه بلافاصله، اما یک کوه در حال سقوط و مسدود کردن دسترسی، امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: به دلیل قطعی برق و خطوط تلفن در روستا امکان ارتباط با بهورز و دهیاری روستا وجود نداشت. پس از ترمیم خطوط تلفن، مرکز بهداشت شهرداری بهورز به محل اعزام شد. او جان خود را از دست داد.

رئیس اورژانس 115 و فوریت های پزشکی جم گفت: به دلیل تاریکی هوا و شرایط نامساعد جوی امکان اعزام بالگرد به منطقه وجود ندارد.

روستای سرچشمه از ویژگی های بخش ریز شهرستان جم در 60 کیلومتری مرکز شهرستان جم است.

خسارت سیل در منطقه بوشهر / از جاده و برق تا نابودی محصولات کشاورزان

لزوم پرداخت غرامت به کشاورزان

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار آنلاین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه جنوب بوشهر قطب تولید محصولات کشاورزی به ویژه گوجه فرنگی خارج از فصل محسوب می شود، اظهار داشت: این منطقه در استان بوشهر به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی به ویژه گوجه فرنگی خارج از فصل محسوب می شود.

حجت الاسلام موسی احمدی افزود: بارندگی های اخیر به محصولات کشاورزی خسارت وارد کرده است لذا این کشاورزان نیازمند حمایت ویژه هستند.

وی با تاکید بر اینکه تمام اقدامات قانونی برای جبران خسارت کشاورزان انجام شود، تاکید کرد: تلاش می کنیم با حمایت از کشاورزان آسیب دیده زمینه احیای کشاورزی را فراهم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرده است: همه مسئولان باید مشارکت لازم و کافی برای رفع مشکلات و آسیب های کشاورزان را داشته باشند.

انتظار می رود مسئولان برای جبران خسارت کشاورزان تلاش جدی کنند و به کار خود در این زمینه ادامه دهند.

دکمه بازگشت به بالا