خبرهای کلی

رویکرد نوین سازمان تبلیغات اسلامی عامل ظهور طلیعه‌های موفقیت است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری چهارشنبه شب در نشست گفتمان انقلاب، اظهار داشت: نظام اسلامی ساختاری سیستمی دارد و مرکز نظام اسلامی «ولایت» است؛ نظام اسلامی «ولایت» است. بنابراین، همه دستگاه ها باید در دامنه باشند.

وی ادامه داد: در نظام اسلامی حرکت هر مجموعه به دیگری بستگی دارد; یعنی اگر یک قسمت بخواهد حرکت کند قسمت های دیگر هم حرکت می کنند و این مجموعه ها باید حرکت منسجم، جهت دار و حمایتی داشته باشند.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: بنابراین حتی اگر کوچکترین ضعفی در استانداری وجود داشته باشد چه از نظر اعتقادی، چه از نظر رفتاری و چه جهت‌گیری، حرکت سیستمی نظام با مشکل مواجه است.

وی افزود: اگر می بینید در طول 42 سال گذشته در برخی زمینه ها پیشرفت مطلوبی نداشته ایم به این دلیل است که برای برخی ولایت مداری و حرکت های ولایی چه در اعتقاد، چه در رفتار و چه در جهت گیری، انجام نمی شود. وجود دارند یا ضعیف هستند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه «نظام اسلامی» هم یک نظام ولایی است، افزود: اگر فردی خارج از نظام ولایی ما را دعوت کرد، باید بدانیم که اینها خطوط انحرافی است و باید مراقب باشیم. لذا در قیام 88 دید که رهبر معظم انقلاب بر محور «بصیرت» تأکید کردند و این حرکت را «عصیان» نامیدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تاکید کرد: در نظام نظام اسلامی کرات فراوانی وجود دارد که هر کدام دارای وزنی هستند. در این نظام مهمترین وزن بعد از استان به حوزه فرهنگ تعلق دارد.

وی فرهنگ را عصاره همه عرصه‌های نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: اقتصاد، توسعه، علم و فناوری، سیاست و سایر عرصه‌ها اگر مبتنی بر فرهنگ باشند، عدالت‌محور و تأثیرگذار خواهند بود.

آیت الله صفایی بوشهری ضمن تقدیر از عملکرد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، گفت: رویکرد جدید اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با حضور حجت الاسلام طاهری در فعالیت های تبلیغی استان موفقیت آمیز است.

دکمه بازگشت به بالا