سایه روشن طرح حمایت از واحدهای صنعتی

سایه روشن طرح حمایت از واحدهای صنعتی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر

عزت الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تیتر امشب رویداد برتر گفت: این طرح دو محور اصلی دارد، از طرفی فعال اقتصادی نباید زندانی شود، بلکه باید جایگزین اقتصاد شود. جریمه ای بپردازد که به نفع کشور است.

وی افزود: زمانی که رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور بر سر طرحی به توافق می رسند، سایر سازمان ها نیز باید برای اجرای طرح همکاری کنند.

احمد امیرآبادی فراهانی، یکی دیگر از میهمانان این برنامه گفت: عنوان طرح زیباست، اما اگر به نکات و ماده طرح نگاه کنیم، ابهامات و بند های زیادی وجود دارد. آنها تقریباً ضد تولید هستند و به افراد خاصی مصونیت خاصی می بخشند، که می تواند ویرانگر باشد.

وی افزود: در بند الف طرح حمایت از کارخانجات، واحدهای صنعتی و تولیدی آمده است که دستگیری یا حبس رؤسا و سرمایه گذاران واحدهای تولیدی تا تصمیم و تصویب شورای تامین استان ممنوع است که در صورتی که این سرمایه گذاران و رئیس کارخانه جاسوس بودند، آیا برای دستگیری او منتظر تایید شورای امنیت هستیم؟ در این صورت احتمال از بین رفتن بسیاری از آثار جرم وجود دارد.

علی رسولیان، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور با اشاره به عزم جدی دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی، گفت: باید بنگاه ها را از افراد جدا کنیم و اجازه ندهیم واحدهای تولیدی با مشکل مواجه شوند و تعطیل شوند.

وی گفت: 12 هزار و 67 واحد تولیدی در شهرهای صنعتی و صنعتی کشور راکد و تعطیل هستند که 72 درصد آن ها واحدهای کوچک هستند.

دکمه بازگشت به بالا