سلامت و دانش

ایلان ماسک پاسخ تهدید فضائی روگوزین روس را داد

ایلان ماسک به توئیت تهدید آمیز مدیر آژانس فضایی روسیه پاسخ داد

وی در پاسخ به این سوال که “چه کسی مانع از بلند شدن ایستگاه فضایی از مدار و سقوط غیرقابل کنترل بر فراز ایالات متحده یا اروپا می شود؟”

ایلان ماسک به توییت روگوزین پاسخ داد. این میلیاردر که مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا اتوموتیو است، پاسخی ساده به مدیر آژانس فضایی روسکوسموس داد و تنها تصویر لوگوی شرکت را توییت کرد.

ایلان ماسک پاسخ داد: «فکر می‌کنم ایلان ماسک به این سؤال پاسخ دهد که چه کسی مانع از بلند شدن ایستگاه فضایی از مدار و سقوط غیرقابل کنترل بر فراز ایالات متحده یا اروپا می‌شود؟»، ایلان ماسک پاسخ داد: «بله».

آیا ایلان ماسک می تواند این کار را انجام دهد؟

بدون شک جهان اکنون به کمی تشویق نیاز دارد، اما ماسک قبلاً قول هایی داده است که نتوانسته است به آن عمل کند. به عنوان مثال، او گفت که جوانان گرفتار در غار تایلند را نجات خواهد داد، اما او این کار را نکرد.

در 23 ژوئن 2018، 12 پسر نوجوان بین 11 تا 16 سال، اعضای یک تیم فوتبال محلی، و مربی 25 ساله‌شان پس از تمرین فوتبال به غار رفتند. آنها پس از باران شدید و سیل سرگردان شدند و غار پر از آب شد و بیش از یک هفته بعد غواصان انگلیسی موفق به یافتن و نجات آنها شدند.

ماسک مهندسان تسلا و یک زیردریایی کوچک را برای کمک به نوجوانان به تایلند فرستاد، اما از آنها استفاده نشد.

ایلان ماسک پیت هاردینگ، سردبیر وب سایت NASASpaceFlight نیز به توییت دیگری پاسخ داد.

هاردینگ توضیح داد که چگونه اسپیس ایکس می تواند به ایستگاه فضایی بین المللی در غیاب قطعه روسی متصل شده و آن را کنترل کند.

ایلان ماسک به توئیت تهدید آمیز مدیر آژانس فضایی روسیه پاسخ داد

او در ویدئویی نوشت: «ایستگاه فضایی بین‌المللی بدون بخش روسی چنین خواهد بود. برای کنترل ارتفاع می توان یک فضاپیمای اژدها را به آن متصل کرد.

ماسک در پاسخ به توییت هاردینگ نوشت: «توئیت خوب است».

46

دکمه بازگشت به بالا