خبرهای کلی

آیا ایلان ماسک، رئیس جمهور آینده آمریکاست؟

ویدئوی رقص ایلان ماسک پس از افتتاح خط تولید برلین در برخی از شبکه های اجتماعی جهان به اشتراک گذاشته شد. با توجه به اهمیت این خبر، موارد زیر باید مورد توجه قرار گیرد:

1- برخی فکر می کنند که ایلان ماسک نسخه و نسخه ویندوز ترامپ است (با فرض اینکه ترامپ نسخه تحت “DOS” باشد!). در این مقایسه، گفته می‌شود که ذهن ترامپ نسبتاً ساده و با مسیر «واسطه» آشناست، در حالی که ذهن ایلان ماسک با مفاهیم فناوری و دانش پیشرفته آشناست. ترامپ پسر یک سازنده فروشنده بود و پس از بهره مندی از ثروت پدری، هرگز به منشاء بنگاه های انبوه یا توسعه صنایع پیشرفته دست پیدا نکرد، اما ایلان ماسک بدون ثروت پدری خود منبع پیشرفته ترین ها شد. صنایع و شرکت گسترده

ایلان ماسک یک بار وارد سیاست شده یا نه؟ هیچ کس نمی تواند به طور قطع امروز را پیش بینی کند، اما او بدون شک یکی از قدرتمندترین افراد در ایالات متحده است. قدرتی که قبلا غیرممکن به نظر می رسید.

2- مهم ترین موضوع در این خبر این است که یک بازیکن جدید قلعه و قلعه صنعت خودروسازی جهان را فتح کرده است. در کشوری که مرسدس بنز و بی ام و هر دو در آن حضور دارند، تویوتای ژاپن نیز برای ورود به بازار (نیسان و مزدا (و هیچ کدام جایی در آلمان ندارند). قلب صنعت خودروسازی جهان، با مشکل مواجه شده است.

تسلا فقط 18 سال دارد (مثل بچه ای که به تازگی به سن سربازی رسیده است!) اما مرسدس بنز 95 سال دارد. آقای کارل بنز و یکی از دوستانش (دایملر) 95 سال پیش این شرکت را تأسیس کردند که برای سال ها یک برند خودروسازی پیشرو در اروپا و جهان بود. حالا مرد جوان دیروز (ایلان ماسک) با یک شرکت 18 ساله رفت و یک ماشین در کندوی عسل ساخت. سلام!
(ماسک در واقع 17 سال پیش به تسلا پیوست)

3. کتاب های مختلفی در مورد ایلان ماسک منتشر شده است نه تلگرام که در مورد آن صحبت می کنیم. اما مهمترین ویژگی ایلان ماسک، بحث “بی اندازه” در دنیای فناوری امروز است.

“بی اندازه” به این معنا که در زمینه رشد در دنیای امروز، دیگر هیچ محدودیت ذهنی برای رشد وجود ندارد.

در رشد، ما باید از “وجود / عدم وجود مرزها” صحبت کنیم. محدودیت های ذهنی رشد یکی از مهم ترین دلایل «توقف» یا مجبور شدن انسان است. وقتی هیچ محدودیتی برای “رویا” وجود ندارد، می توان بدون توقف حرکت کرد و تلاش کرد. اما وقتی حد ذهنی رشد تعیین می شود، سرعت حرکت فرد کاهش می یابد یا حتی متوقف می شود.

4- شکی نیست که خیلی ها آرزوهای بزرگی دارند! اما اینکه یک رویا چقدر “امکان پذیر / منطقی” است به هوش و توانایی ذهنی بستگی دارد. چگونه در جهت منطقی رشد حرکت کنیم.

در کتابی که درباره ایلان ماسک منتشر شده، نویسنده می گوید: ماسک فکر می کند مدیر مدیریت کلان نیست. او مدیر «مدیریت خرد» نیست. او مدیر مدیریت نانو است (به ریزترین جزئیات توجه کنید)!

فردی که تا کوچکترین جزئیات فضای کاری خود دقیق است (در مقیاس نانو!) اما از سوی دیگر می تواند تجارت خود را (به اندازه یک مرسدس بنز! و حتی بیشتر از آن) گسترش دهد.
به قول حافظ:
زرهی که با شلاق به خنجرها می زند!
انداختن خنجرهای خودرو و غول هایی مثل تویوتا و بنز.

5. در آن زمان، تعادل روحی برخی از افراد «مالک» آقای دلال سر کوچه بود که منطقه کوچکی در اطراف رشت را با ملکی در نیاوران منحنی می‌کرد و مقداری سود به جیب می‌زد. یا در زمانی که مقیاس ذهنی «قدرت» عده‌ای به گونه‌ای است که فکر می‌کنند قدرت یعنی مدتی معاون وزیر بودن یا وزیر و استاندار بودن (مثل ایلان ماسک) مصداق زنده آن است. “رشد بی اندازه” در دنیای صنعت و تجارت.

به قول مولانا من به «عقیق کوچک» عادت ندارم. یا «بز لاغر» در غزل مولانا را نمی گیرد.
ما از ازدواج با ساغر نمی ترسیم
و به فقرا «بز لاغر» ندهد!

مقیاس ذهنی و ابعاد تلاش در دنیای امروز تا کجا می تواند پیش برود؟ تا جایی که می توانید تصور کنید! هر جا که رویا می رود. مرد بی رویا مرده است. غیرقابل اندازه گیری چیزی است که، مگر اینکه به وضوح درک شود، منجر به توسعه اشکال تسلا نمی شود.

دکمه بازگشت به بالا