هنر و فرهنگ

تیر خلاص به آخرین سکانس جشنواره فیلم فجر !

چهلمین جشنواره فیلم فجر که با ماجراهای فراوان همراه بود، در مراسم اختتامیه با اعلام اسامی برگزیدگان به طرز شگفت انگیزی به پایان رسید. این جشنواره که یک روز قبل از اختتامیه سیمرغ محبوب به کار خود پایان داد، مراسم اختتامیه خود را بدون توضیح بیشتر برگزار کرد.

به گزارش رویداد برتر، مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر جمعه شب 22 بهمن ماه با حضور جمع کثیری از مدیران هنری، هنرمندان، برخی از سیاسیون و اهالی رسانه و هنر و سینما برگزار شد. مرکز همایش های برج در اولین ساعت برگزاری مراسم، اسامی برندگان به طور کامل اعلام و در یکی از سایت های خبری منتشر شد.

در چهلمین جشنواره فیلم فجر که جزییات آن را می توانید در این لینک مشاهده کنید، فیلم موقعیت مهدی با پنج بلور برنده پنج سیمرغ شد و «علف ها» و «آخرین برف» با چهار سیمرغ برنده چهار جایزه جشنواره شدند.

«آنتی» با دو جایزه «بدون قبلی»، «بیرویا»، «گروه دخترانه» و «نگهبان شب» با یک سیمرغ در جایگاه دوم قرار گرفت.

در زیر مروری کوتاه بر حواشی دوره آورده شده است:

+ محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی حاضر بود در مورد چند نکته صحبت کند اما قبل از آن تاکید کرد که تجربه نهایی را خودم داشتم، می دانم که همه دوست دارند بروند سراغ جوایز. اظهارات او مورد تشویق قرار گرفت و خزایی گفت: حالا که دست داد همه را جمع می کنم و در مراسم اراده ملی صحبت می کنم.

+ در این مراسم که پس از شایعاتی پیرامون سیمرغ مردمی و تهیه کننده فیلم «دیدار خصوصی» انتظار می رفت از دادگاه انصراف دهد؛ دبیر یا رئیس سازمان سینمایی توضیحی بدهد، اما بحثی نبود که مهم ترین جایزه جشنواره را که از سوی تماشاگران تحویل داده شد، بگیرند!

+ علیرغم تاکید کنونی کرونا بر رعایت قوانین بهداشتی در چنین گردهمایی ها و مراسمی، هیچ یک از هیئت داوران هنگام اهدای جوایز ماسک نپوشیدند و حتی با برخی از برندگان سطل زباله مالیدند.
+ در روزهای اخیر شایعات مختلفی در فضای مجازی مبنی بر نفوذ داوران شهاب حسینی به گوش می رسد و زمانی که وی در سالن حضور داشت چنان اخم کرد که ناظر دادگاه چندین بار و به سرعت او را نشان داد. در فضای مجازی شوخی بود

+ او به گرمی از تعدادی از همکارانش به ویژه امین حیایی و تورج الوند که برای دریافت جایزه رضا میرکریمی آمده بودند استقبال کرد.
+ به دلیل تمدید مراسم برخی از تصاویر و فیلم های گرفته شده برای مراسم لغو و جوایز بخش سیمرغ بدون وقفه اهدا شد تا اینکه جایزه بهترین فیلم که در واقع آخرین جایزه بود و در این بخش یک مروری بر دهه چهل جشنواره برگزار شد وقفه اتاق را خالی کرد. زیرا علیرغم رونمایی از جوایز، تقریباً همه می دانستند که جایگاه مهدی برنده جایزه شده است و به جز چند نفر، بیشتر اتاق خالی بود.

+ رضا میرکریمی کارگردان «نگهبان شب» که سیمرغ بهترین کارگردانی را دریافت کرد در مراسم حضور نداشت و سیمرغ بازیگر خود را گرفت اما بلافاصله پس از انتشار پستی با عنوان «آخرین سیمرغ و یک جشنواره» در فضای مجازی منتشر شد. بیشتر نیست! “

+ قسمت برنامه زنده جشنواره فیلم فجر که از شبکه پخش می شد 20 دقیقه به دلیل قطع صدا با مشکل مواجه شد اما بعد از 20 دقیقه که پخش نشد پخش شد. .

+ در حاشیه سیمرغ مردمی و با توجه به نشت آرا، انتظار می رفت که مسئولان جشنواره فیلم فجر در این باره توضیح روشنی ارائه دهند اما به نظر می رسد از مسئولیت این اتفاقات فرار کرده اند که اتفاق افتاد. سیمرغ دادند و در نهایت نتوانستند از لیست برگزیدگان تا مراسم دفاع کنند و اتفاقی بی سابقه در طول چهل سال گذشته بود، اما همچنان منتظر چند روز آینده هستیم. توضیحات روشنی را از شرکت کنندگان خواهیم شنید. این رویداد.

+ نکته قابل توجه اختتامیه جشنواره فیلم فجر عدم بیانیه هیئت داوران بود!

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا