خبرهای کلی

سه نکته در مورد بازگشت رامین رضاییان به پرسپولیس

موضوع مربوط به سال 93 است; زمانی که یحیی بر ذوب آهن حکومت می کرد. آن روزها به گل محمدی پیشنهاد رضیان و داریوش شجاعان داده شد که او هیچ کدام را نشناخت و نخواست.

رویداد برتر به نقل از این روزنامه دنیای اقتصاد وی نوشت: همان طور که انتظار می رفت، رامین رضاییان به پرسپولیس بازگشت. انتقالی که از نظر فنی و رسانه ای بزرگترین جابجایی پنجره زمستانی فوتبال ایران محسوب می شود. رضاییان پس از کش و قوس های فراوان در آخرین روز نقل و انتقالات قراردادش را با الدحیل فسخ کرد تا از حضور در پرسپولیس به عنوان بازیکن آزاد منع نشود. شایعات ضد و نقیض زیادی در مورد میزان سرایت وجود دارد، اما این مقاله بر چند نکته دیگر تمرکز دارد. نکاتی که شاید کمتر در مورد رضاییان و پرسپولیس بشنوید.

روزی که یحیی او را نخواست

کمتر کسی می داند اما قبل از معروف شدن رامین رضاییان، یحیی گل محمدی فرصت همکاری با این بازیکن را پیدا کرد. موضوع مربوط به سال 93 است; زمانی که یحیی بر ذوب آهن حکومت می کرد. آن روزها به گل محمدی پیشنهاد رضیان و داریوش شجاعان داده شد که او هیچ کدام را نشناخت و نخواست. بعدها که رامین ستاره پرسپولیس و تیم ملی شد، سعید آذری مدیرعامل سابق ذوب آهن در جریان درگیری لفظی و رسانه ای خود با گل محمدی این ماجرا را به او یادآوری کرد و به نوعی یحیی را کتک زد. ماجرای امروز اما متفاوت است و گل محمدی با آغوش باز از رضاییان در تیمش پذیرایی می کند.

هیچ عکسی با جام نیست

رامین رضاییان سابقه طولانی در پرسپولیس دارد و فرزند این تیم محسوب می شود. بد نیست بدانید که رامین حتی یک عکس یادگاری از لباس های پرتعداد پرسپولیس در آن سال ها ندارد. او فقط در لیگ پانزدهم برای مردم فهروار بازی کرد و سپس در ریزه وارد زمین شد. رضاییان که از این انتخاب پشیمان شده بود به سرعت به پرسپولیس بازگشت اما قبل از پایان لیگ شانزدهم به دلیل درگیری با علی علیپور دوباره از این تیم کنار گذاشته شد. برانکو ایوانکوویچ که در آن زمان رابطه قوی با رامین داشت، پیش از پایان فصل او را ترک کرد و با وجود درخواست اعضای هیئت مدیره، اجازه حضور رضاییان در مراسم قهرمانی را نداد. در مجموع رضاییان پس از جدایی بدون مجوز از پرسپولیس جایگاه خود را نزد برانکو از دست داد و بازگشت او ناموفق بود. مربی کروات رامین را اغلب روی نیمکت کوچکی می نشاند. او یک بار در پاسخ به سوالات مکرر خبرنگاران کاغذی را پاره کرد و گفت: وقتی این تکه کاغذ به حالت عادی برگردد، رابطه من و رامین مثل قبل می شود. پس رامین نه در برد و برد پرسپولیس در آن سال ها حضور داشت و نه عکسی از او با لباس سفید لیگ.

بیشتر از دوران لبنیات

یکی از بارزترین خصوصیات فنی رامین رضاییان، توانایی هجومی این بازیکن است. آنچه در سال های گذشته پاشنه آشیل پرسپولیس محسوب می شد. مهدی شیری که به تازگی از جمع سرخپوشان جدا شده بود جای خود را به رضاییان داد که در سال های حضورش در پرسپولیس بیش از 100 بازی برای این تیم انجام داد. او توانست در مجموع سه پاس گل و یک گل به ثمر برساند. این در حالی است که رضاییان در لیگ پانزدهم در پرسپولیس سه پاس گل داد که یکی از آنها در دربی تهران بود. در لیگ شانزدهم با وجود اینکه نیمی از حضورش در فهروار را به دست آورده بود، چهار پاس گل داد. یکی از این پاس‌ها، پاسی بود که به مهدی طارمی در ضربه پنالتی مقابل سپاهان داده شد که یکی از عجیب‌ترین لحظات تاریخ لیگ برتر را رقم زد. او همچنین در بازی های مختلف در زمین پرسپولیس 9 گل به ثمر رسانده است. رضاییان در دوران فوتبالی خود نزدیک به 60 گل به ثمر رسانده است. از این رو در فصلی که پرسپولیس در موقعیت آفرینی و گشودن دروازه رقبا مشکل دارد، شاید این ویژگی های رضاییان برای سرخپوشان مفیدتر باشد. رامین باید او را در تیم ملی ببیند. موقعیتی که از دست داده اید و باید دوباره برای آن بجنگید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا