خبرهای کلی

کارخانه کمپوست در شرق اصفهان تاسیس می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مهران زینلیان آنلاین در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: در جلسه کارگروه مدیریت پسماند پیشنهاد شهر بهارست مبنی بر احداث محل دفن زباله با مشارکت شهرستان های اطراف و با توجه به فاصله نداشتن بهارست با شهر اصفهان بررسی شد. و تقریبا با این حال، هزینه های بالا و مسائل زیست محیطی این پیشنهاد پذیرفته شد و مقرر شد این محل دفن زباله به شرق استان منتقل شود.

وی ادامه داد: ساخت کارخانه کمپوست در شرق استان و دور از حومه اصفهان و شهرهای مشابه واقع شده است. ورزنه، هرند و اژیه همچنین دسترسی راحت تری به این مکان دارند و سرمایه گذاری نیز مطلوب تر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: این تصمیم گرفته شده است اما ابتدا باید مطالعه این طرح انجام شود تا کارخانه در شرق استان جانمایی شود.

زینلیان وی همچنین به بازرسی از محل دفن زباله چادگان در این نشست اشاره کرد و گفت: این موضوع چند سالی است که از سوی دستگاه های مربوطه مطرح شده است. از جانب منطقه مناسبی برای حمل و دفن زباله در این منطقه ترتیب دهید زیرا سد زاینده رود در آنجا قرار دارد.

وی گفت: خوشبختانه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند سه گزینه دفن زباله مورد توافق دستگاه ها قرار گرفت و اداره محیط زیست و آب منطقه ای نیز با اولویت آنها موافقت کرد. اجرای پروژه

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان افزود: بازیافت زباله های الکترونیکی از دیگر موضوعات این جلسه بود که پیش از این بخشنامه هایی در خصوص محیط زیست در آن گنجانده شده بود. این بار اعلام شد اما به درستی اجرا نشد.

دستورالعمل های زیست محیطی برای توسعه فرهنگ بازیافت زباله های الکترونیکی

زینلیان وی افزود: در پی ارائه گزارش وضعیت پسماند الکترونیکی، تصمیمی برای بازیافت زباله های الکترونیکی با تمرکز بر استفاده بخش خصوصی و شرکت های دارای مجوز، ضمن تاکید بر فرهنگ همکاری و استفاده از شرکت های دارای مجوز، اتخاذ شد. برای بازیافت زباله های الکترونیکی.”

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار آنلاین مبنی بر اینکه آیا محیط زیست تاکنون ناشی از خاک آلوده به 200 هزار تن روغن پسماند در منطقه حفاظت شده بوده است؟ قمیشلو آیا در جلسات برای بررسی مطرح شد؟ وی بیان کرد: خیر، این یک گزارش تاکنون است از جانب آنها برای ما بیمه نبودند.

دخالت جدی فرمانداری در آزادسازی حریم رودخانه زاینده رود

زینلیان وی همچنین درباره دستور معاون اجرایی رئیس جمهور برای آزادسازی سواحل دریاچه زاینده رود به استاندار اصفهان گفت: مصصم با تصمیم دولت همراه است حرائم قانونی شدن منابع طبیعی، دریاچه ها و رودخانه ها؛ همچنین یک رودخانه در حوضه زاینده رود و یک دریاچه سد داریم که با همکاری بازرسی کل استان، شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی و دادستانی به صورت جدی پیگیری و اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: بر اساس آمار شرکت آب منطقه ای استان در سال جاری بیش از 100 واحد در بستر رودخانه زاینده رود رهاسازی شده است.

دکمه بازگشت به بالا