خبرهای کلی

گاز رایگان محرومین معطل کمیته امداد و سازمان بهزیستی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر
طبق تبصره 8 قانون بودجه 1400، دولت موظف است قیمت گاز، برق و آب مشترکان کم مصرف را تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به صورت رایگان محاسبه کند. . این طرح که در تدوین اساسنامه چندین ماه به طول انجامید، سرانجام پس از ابلاغ اساسنامه در دوم آذرماه سال جاری اجرایی شد اما همچنان بر روی زمین است.

جلال نور موسوی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به قطع مکاتبات اداری گاز رایگان برای خانوارهای نیازمند، افزود: به ما اطلاع دهید و این درخواست در ماه های آینده تکرار شده است، اما متاسفانه تنها شش مورد است. استان ها لیست خود را تاکنون اعلام کرده اند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون بیش از 2 میلیون و 200 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و حدود یک میلیون و 100 هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند. ، حساب آنها صفر خواهد شد.

با توجه به عدم وجود شماره اشتراک گاز در پیگیری های رسانه ای این دو نهاد حمایتی، کمیته امداد اعلام کرد که عدم اطلاع رسانی کارساز نبوده و عدم اطلاع رسانی همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که از ابتدای آذرماه تا آخرین نامه ارسالی شرکت گاز به کمیته امداد و بهزیستی یعنی اواخر دی ماه، هر دو نهاد تنها در 6 استان که زیر 40 هزار سازمان تحت پوشش دارند، اطلاعات خانواده های نیازمند را ارسال کردند.

در نهایت در مصاحبه ای که اخیراً در تاریخ 17 بهمن ماه انجام شد، آقای سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، قول داد که ظرف 10 روز فهرست مشتریان را برای دریافت رایگان به وزارت گاز و وزارت نیرو ارسال کند.

تاکنون 5 روز از وعده 10 روزه رئیس کمیته امداد می گذرد و تنها 5 روز تا وعده سپردن گازرسانی رایگان به خانواده های آسیب دیده این نهاد باقی مانده است. معلوم می شود که این وعده در حال تحقق است.

اما علیرغم اطلاع دیرهنگام نهادهای امدادی، شرکت ملی گاز اعلام کرد که تاریخ ارسال اطلاعات به این شرکت تاثیری در محاسبه گاز رایگان برای خانوارهای مشمول این طرح ندارد و از ابتدای قبوض محاسبه می شود. امسال.

دکمه بازگشت به بالا