اقتصادی

اجرای برنامه‌های نظارتی بسیار شدید در مشهد/پلمپ واحدهای صنفی‌ در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها

رویداد برتر/ خراسان رضوی مدیر کنترل و نظارت اصناف مشهد با اشاره به طرح نظارت ویژه نوروزی برای سه فاز پیشگیری، مجاوران و زائران، گفت: با توجه به حضور زائران در مشهد، برنامه های نظارتی بسیار فشرده و قوی خواهد بود. ”

امیر دلداری در گفت وگو با رویداد برتر، درباره اقدامات نظارتی بر فعالیت اصناف نوروزی و رمضانی مشهد اظهار کرد: برنامه نظارتی اصناف بر سه موضوع نظارت تاج، نظارت بر بازار و نظارت ویژه نوروزی است. در حال حاضر ممنوعیت یا محدودیت خاصی برای فعالیت اصناف وجود ندارد و تنها محدودیت این است که تالارهای پذیرایی، رستوران ها، فست فودها، آب میوه فروشی ها و بستنی فروشی ها، قهوه خانه ها با 30 درصد ظرفیت فعالیت می کنند.

وی افزود: برنامه مدیریت هوشمند کرونا که در اواسط آذرماه ابلاغ شد شامل موارد دستوری از جمله رعایت پروتکل های بهداشتی، تجویز 2 دوز واکسن و … بود. پس از حرکت به قله ششم و سرخی مشهد، تزریق دوز سوم تقریبا برای اصناف اجباری شد.

مدیر کنترل و نظارت اصناف مشهد درباره اقدامات اصناف مشهد برای مقابله با تاج گفت: در این راستا با مشورت مراکز بهداشتی و درمانی واکسن های سیار در مراکز خرید نصب شد. در حال حاضر با مراکز بهداشتی درمانی توافق شده است که اعضای آن در مجتمع های تجاری حضور داشته باشند و نوبت سوم را انجام دهند. آنها همچنین اصنافی را عرضه می کنند که دوز اول و دوم کرونا را دریافت نکرده اند. البته تزریق نوبت سوم را اجباری کرده ایم اما از این نظر امکان پذیر است و جلسات فقط یک هشدار و راهنمایی است.

دلداری بیان کرد: واحدهای صنفی باید به سامانه «ایران من» مراجعه و اطلاعات درخواستی را ثبت و کد QR دریافتی را در واحدهای خود نصب کنند. البته اصناف در این زمینه بد عمل کردند و 72 ساعت به اصناف فرصت داده شد تا این کد را دریافت کنند.

70 درصد اتحادیه های صنفی در مشهد پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند

وی افزود: از ابتدای سال 1400 با اتحادیه هایی مواجه هستیم که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند اما رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه باید دوطرفه باشد و شهروندان نیز به این پروتکل ها پایبند باشند. در حال حاضر 70 درصد اتحادیه های مشهد پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

مدیر نظارت و نظارت اصناف مشهد با اشاره به پیش بینی 10 میلیون زائر به مشهد مقدس گفت: اقتصاد مشهد در گرو زائران است و تاکنون 2 نوروز را به دلیل بیماری عروق بیماری کرونا از دست داده ایم که اقتصاد زیادی را به همراه داشته است. تلفات. واحدهای صنفی .. امیدواریم اواخر امسال این مشکل جبران شود و بتوانیم از زائران پذیرایی کنیم اما باید به نفع زائران و مجاوران اقدام شود. بر این اساس طرح نظارت ویژه نوروز 1401 در سه مرحله پیشگیری، مجاوران و زائران در نظر گرفته شد که عملا از 6 دی ماه آغاز شد.

دلداری ادامه داد: در مرحله پیشگیری ارائه قیمت و صدور فاکتور برای تمامی واحدهای صنفی الزامی است. این اقدامات پیشگیرانه حدود یک ماه است که در منطقه ثامن و اطراف حرم رضوی اجرا شده و به ویژه در منطقه ثامن به نتایج خوبی رسیده ایم.

وی افزود: از 20 بهمن ماه وارد فاز همسایه ها و طرح نوروزی در مشهد شده ایم. در این زمینه کنترل خود را بر فروش کالاهای اساسی و بازار پوشاک، کیف و کفش، فرش، خشکشویی و قالیشویی تشدید کرده و حتی وارد حوزه لوازم خانگی شده ایم. برپایی نمایشگاهی به وسعت ایران و افتتاح 6 بازارچه برای حمل و نقل مستقیم کالا از جمله اقداماتی است که باید در این زمینه انجام شود و تا 16 اسفندماه در این زمینه کار خواهیم کرد. همچنین ساعات کاری و تیم های نظارتی را افزایش دادیم.

مدیر کنترل و نظارت اصناف مشهد تصریح کرد: با توجه به حضور زائران در مشهد برنامه های نظارتی بسیار قوی در حال انجام است. در همین راستا مرحله زیارت از 25 اسفند آغاز می شود که بر این اساس چندین پاسگاه ویژه در اطراف حرم ایجاد خواهیم کرد. یکی از این پایگاه های رصدی در اطراف حرم در تمام طول سال فعال است. قرار است سه پایگاه رصد موقت در اطراف حرم ایجاد شود. این پایگاه ها در میدان آب، طبرسی جنوبی، چهارراه شهدا و نواب قرار دارند. این مرحله تا 15 فروردین ادامه داشت و درست بعد از پایان تعطیلات نوروزی، طرح ضیافت ماه مبارک رمضان و رصد کالاهای مصرفی در ماه رمضان را داریم.

دلداری گفت: خوشبختانه در حال حاضر کمبود کالا وجود ندارد. – بازارهای مستقیم حمل و نقل ممکن است در ماه رمضان به فعالیت خود ادامه دهند.

بیش از 2000 تذکر کتبی به واحدهای صنفی مشهد

وی در خصوص وضعیت کنترل رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف گفت: با توجه به وضعیت شکننده تاج می توان به اوج دیگری دست یافت. به همین دلیل است که ما بررسی های بهداشتی را افزایش خواهیم داد. واحدهای صنفی که خود یا مشتریانشان پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند مورد قضاوت و در صورت امکان پلمپ خواهند شد. از 15 دی ماه سال 95 تاکنون 95 گشت مشترک انجام شده که منجر به صدور 6500 تذکر شفاهی و 2140 اخطار کتبی به اتحادیه های صنفی مشهد شده است.

1640 موردی پیش آمد که قیمت اصناف در مشهد در نظر گرفته نشد

مدیر کنترل و نظارت اصناف مشهد گفت: از 20 دی ماه تاکنون یک هزار و 640 مورد عدم فروش درآمد به اصناف مشهد و عدم صدور 255 فقره صورتحساب گزارش شده است.

وی افزود: ارزش ریالی هر پرونده 2 میلیون و 600 هزار تومان با بی توجهی به قیمت و 2 میلیون ریال برای عدم صدور قبض است. در بازرسی های انجام شده 180 گزارش بازرسی به دلیل عدم رعایت ضوابط نظام صنفی تنظیم شد و از 15 دی ماه تاکنون هفت واحد پلمپ شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا