خارجی

امیرعبداللهیان: جنگ را در هیچ جای جهان راه حل نمی‌دانیم

به گزارش اخبار اینترنتی، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت و گوی تلفنی از تلاش های دولت لهستان برای کمک به پناهجویان و پناهجویان در جنگ اوکراین به ویژه ترانزیت اتباع ایرانی تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه لهستان در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به پیشینه تاریخی روابط دو کشور به ویژه میهمان نوازی انسان دوستانه مردم ایران از مهاجران لهستانی در جنگ جهانی دوم، این روابط را افتخارآمیز خواند و گفت: 1400 ایرانی وارد لهستان شده اند. و تلاش مقامات ما برای کمک به آنها پس از حوادث تلخ اوکراین و پس از خروج از لهستان با خاطرات خوبی همراه بود.

امیرعبداللهیان همچنین وجود نگرش مثبت بین مردم دو کشور را در روابط بلندمدت دو دولت مهم خواند و یادآور شد: کشورمان آمادگی برگزاری مراسم مشترک را دارد.

وزیر امور خارجه ایران با همکاری هلال احمر و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که در حال ارسال کمک‌های بشردوستانه هستند و از آنها می‌خواهند برای آوارگان اوکراین کمک‌های بشردوستانه ارسال کنند. موتورهای جستجو در لهستان

امیرعبداللهیان موضع کشورمان را مبتنی بر راه حل سیاسی برای بحران اوکراین دانست و افزود: بر اساس اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و بدون اعمال استانداردهای دوگانه، وارد جنگ اوکراین نخواهیم شد. در یمن، افغانستان یا هر جای دنیا. «ما راه حل را نمی دانیم.

زبیگنیو رائو موضوع ایجاد یک کریدور بشردوستانه برای تخلیه زنان و کودکان و کمک های غذایی و پزشکی به آوارگان اوکراین را یک نیاز اساسی خواند و تاکید کرد که برخی سازمان های بین المللی از جمله کمیته بین المللی صلیب سرخ در حال ایجاد و استقرار هستند. . نظارت، و لهستان تاکنون یک و نیم میلیون پناهجو از اوکراین پذیرفته است و این تعداد احتمالا به پنج میلیون خواهد رسید و حمایت بین المللی برای همسایگان اوکراین حیاتی است.

وزیر امور خارجه لهستان از اعزام تیم امدادی کشورمان به لهستان برای کمک به پناهجویان با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو و اداره همکاری های منطقه ای وزارت امور خارجه لهستان استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که نیروهای بین المللی انجمن

311311

دکمه بازگشت به بالا