خارجی

گفتگوی امیرعبداللهیان با وزیران خارجه عراق و قطر

به گزارش رویداد برتر، امیر عبداللهیان و فواد حسین وزیر امور خارجه عراق، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی امروز خود از بمباران شهر زاخو در استان دهوک در شمال کردستان خبر دادند. که طی آن جمعی از مردم بیگناه اعم از زنان، کودکان و خانواده هایی که برای گردشگری و طبیعت گردی در این منطقه بودند کشته شدند، وی محکوم کرد.

امیر عبداللهیان در این گفتگوی تلفنی ضمن تسلیت به خانواده قربانیان، دولت و ملت عراق، بر حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از ثبات و امنیت عراق تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تصمیمات و مواضع سران سه کشور شرکت کننده در اجلاس روند آستانه در تهران را با توجه به تاکید ویژه بر استفاده از روش های صلح آمیز به وزیر امور خارجه عراق ابلاغ کرد. برای حل مشکلات مناطق مرزی.داد

وزیر امور خارجه عراق ضمن تشکر از همدردی و تسلیت جمهوری اسلامی ایران گفت: وی با اقامت در این منطقه گردشگری شب گذشته که مسافرانی از بغداد و بصره در آن اقامت داشتند، تحولات و بمباران منطقه را از نزدیک دنبال کرد. آن را محکوم کرد و آن را نقض تمامیت ارضی و حاکمیت عراق خواند.

وی ادعای حضور یک گروه تروریستی در این منطقه را نادرست خواند.

امیر عبداللهیان در گفت و گوی تلفنی با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با همتای قطری خود آخرین تحولات مذاکرات برای رفع تحریم ها را بررسی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی بار دیگر به اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای یک توافق خوب، قوی و با ثبات اشاره کرد و تاکید کرد که باید جلوی زیاده خواهی های طرف آمریکایی گرفته شود. و در مورد راه دستیابی به آن واقع بین باشید. وی بر راه حل و دستیابی به توافق تاکید کرد.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز در این گفتگوی تلفنی به مواضع منطقی تهران پرداخت.

311311

دکمه بازگشت به بالا