جامعه

رویدادی برای «میراث فرهنگی و تنوع زیستی» در سده نو

به مناسبت آغاز قرن جدید، رویداد میراث فرهنگی و تنوع زیستی با انگیزه معرفی و آموزش بزرگسالان و افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

به گزارش رویداد برتر، کارگروه مجازی میراث فرهنگی و تنوع زیستی در نظر دارد با موزه ملی ایران، موزه ملی ملک، پایگاه جهانی چغازنبیل و محوطه تاریخی هفت تپه، پایگاه جهانی تخت جمشید و میراث فرهنگی نیاورانی همکاری داشته باشد. سایت.با یک باند. پروژه (چگاسفلای) برنامه های معرفی و آموزشی را برای نوروز 1401 اجرا کرد که شاید ائتلافی در پایان قرن برای حفاظت از میراث فرهنگی و محیط زیست باشد که هر دو از سرمایه های ارزشمند این خطه باشکوه هستند.

رویکرد این رویداد در ادامه توضیح داده می شود: زیست توده ها و اکوسیستم های زیادی در سرزمین پهناور ایران وجود دارد که هزاران سال است برای ایجاد جوامع انسانی گسترده از گونه های شناخته شده نئاندرتال و جاری ساختن حیات تا به امروز مورد بهره برداری قرار گرفته است. و استقرار مردمان هومو ساپینس در این سرزمین A. به همین دلیل، مدل های استقرار و کشاورزی ارگانیک دو گونه انسانی و گونه های مرتبط با هر دوره تاریخی به وضوح متفاوت است. در طول هزاران سال همزیستی و همزیستی انسان با محیط زیست، الگوهای رفتاری بسیاری مانند رام کردن حیات وحش، اهلی کردن حیوانات و گیاهان و ساختن شهرک های مسکونی از خشت، آجر و سنگ پدیدار شده است. این همزیستی و بهره برداری از محیط، گونه های انسانی را به تعامل با محیط اطراف سوق داده است.

در دنیای امروز، تفاوت های قابل توجهی در استفاده از هوش مصنوعی از هزاره های گذشته وجود دارد. برتری در دنیای امروز به عنوان تسلط بر دنیای مجازی تلقی می شود، بنابراین ما از این دنیای مجازی برای یادگیری، آموزش و حفاظت از آنچه میراث فرهنگ و محیط زیست این زمین برای هزاران سال بوده است استفاده می کنیم.

در چند سال اخیر با تشکیل این کارگروه، برنامه‌ها و محصولات چندرسانه‌ای با عنوان #میراث فرهنگی و تنوع زیستی با تاکید بر ارزش‌های هزاران ساله همزیستی و همزیستی بشری اجرا شده است. موجوداتی که خوشبختانه مورد توجه عموم و کارشناسان قرار گرفته اند. به همین منظور و با توجه به تجربیات به دست آمده از برنامه های قبلی برای قرن آینده (انرژی خورشیدی)، جلسات معارفی و آموزشی برای کودکان و نوجوانان به منظور ترویج و ارتقای آگاهی نسبت به میراث فرهنگی و تنوع زیستی اجرا می شود. .

آثار، داستان کوتاه، نمایشنامه و فیلمنامه، عکس و مستند در بخش نقاشی، کاغذ دیواری، پوستر و نرم افزارهای تعاملی بر اساس گروه سنی قابل دانلود می باشد.

آخرین مهلت تکمیل آثار فروردین 1401، آخرین مهلت ارسال آثار تا 20 اردیبهشت 1401، داوری آثار در اردیبهشت ماه و نمایشگاه مجازی در تیرماه 1401 برگزار می شود.

لازم به ذکر است که این رویداد رقابتی نیست، اما به کلیه شرکت کنندگان دیپلم انجمن اعطا خواهد شد و در پایان آثار مربوط به بخش های برنامه در موزه مجازی میراث فرهنگی و تنوع زیستی به نمایش گذاشته خواهد شد.

رویداد

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا