خبرهای کلی

سفری رؤیایی از یک مسیر ریلی/ قطار گردشگری لرستان به راه افتاد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استانی: استان های غربی ایران اسلامی با برخورداری از مواهب منحصر به فرد تاریخی، طبیعی و گردشگری از جذاب ترین استان های کشور به شمار می روند که در ایام مختلف سال گردشگران را از سراسر کشور به خود جذب می کنند.

گردشگری با طعم قطار

این در حالی است که لرها در کشوری زندگی می کنند که از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب مزین به مناظر رنگارنگ است و قدردان این نعمت های خدادادی باشیم و برای توسعه اقتصادی استان حداکثر بهره را ببریم.

سفری رویایی در مسیر ریلی / قطار گردشگری در لرستان

لرستان را می توان سرزمین کوه های سر به فلک کشیده، رودخانه های خروشان و آبشارهای جادویی، دشت های بهشتی، دریاچه های بی نظیر، تالاب های بکر و جنگل های انبوه بلوط نامید که طبیعت تکه ای ناب از بهشت ​​است. وار ایران اسلام را پذیرفته است.

آثار تاریخی منحصر به فرد مانند قلعه ها، خانه های تاریخی و غارهای باستانی، جاذبه های گردشگری مذهبی مانند زیارتگاه ها، جاذبه های طبیعی مانند آبشارهای بی نظیر، آینه های جوشان، دریاچه های بکر، تالاب های زیبا و دشت های سرسبز مطلوب گردشگران است.

سفری رویایی در مسیر ریلی / قطار گردشگری در لرستان

این در حالی است که برخی از این آثار ارزشمند در خط ریلی منطقه لرستان است و برنامه های ایجاد بزرگترین خط ریلی گردشگری غرب کشور برای جذب گردشگر در دستور کار قرار دارد.

قطار گردشگری لرستان در نوروز سال 1401 از این شهر سلام ایستگاه تنگ هفت از طریق ایستگاه های مختلف پذیرای گردشگران است.

قطار گردشگری لرستان پذیرای گردشگران نوروزی است

نمایی دست نخورده و بی نظیر از مسیر قطار از جمله آبشار زیبای «بیشه»، «آب». گرمه«عیدانه» و قیدی جلوه های بی نظیر زندگی روستایی در آب «شباندر“منابع هیدروتراپی گوگرد”چم سنگر شاهکار مهندسی صنعت راه آهن در ایستگاه «سپیددشت» در کنار رودخانه خروشان «قیصر»، کوه های سر به فلک کشیده، تونل ها و پله های راه آهن در فهرست آثار ملی قطار گردشگری.

سفری رویایی در مسیر ریلی / قطار گردشگری در لرستان

سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در این خصوص گفت: با توجه به پرس و جوهای زیاد گردشگران تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا در قطار گردشگری با این عزیزان همکاری کنیم.

وی گفت: اما با توجه به حجم سفرهای داخلی تنها با یک واگن از این قطار به صورت انحصاری برای سفرهای تفریحی گردشگران موافقت شده است.

سفری رویایی در مسیر ریلی / قطار گردشگری در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در این راستا یک گردشگر در یک سفر یک روزه از مبدا سلام به «تنگه هفت» و جاذبه‌های طبیعی استان بروید و بعد از ناهار دوباره با همان ماشین برگردید.

دکمه بازگشت به بالا