ورزش

صعود مدافع قهرمانی به جمع چهارم تیم لیگ بسکتبال/ حضور مهران‌ها در نیمه‌نهایی

به گزارش شفاف، در ادامه دور دوم پلی آف مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان ایران (سه شنبه 9 فروردین 1401)، شهرداری گرگان مدافع عنوان قهرمانی دومین پیروزی را مقابل مس رفسنجان به دست آورد. دومین تیمی که به نیمه نهایی راه پیدا کرد، فصل مسابقات قهرمانی بود.

رفسنجانی ها که برای راهیابی به دیدار سوم و دوری از سقوط باید پیروز میدان بودند، شروع خوبی داشتند و کوارتر اول را 19 بر 22 بردند. شاگردان مهران حاتمی در ادامه بازی را در اختیار گرفتند و در کوارترهای دوم، سوم و چهارم با نتایج 20 بر 24، 12 بر 13 و 19 بر 21 پیروز شدند و در نهایت 71 بر 77 پیروز شدند.

صعود به گروه چهارم مسابقات بسکتبال قهرمانی / حضور مهران در نیمه نهایی
تصویر گارد «پری پتی» و ستاره آمریکایی تیم بسکتبال شهرداری گرگان

در پایان بازی «مور لی» گلزن آمریکایی رفسنجان از جمع 26 بازیکن برتر زمین حذف شد اما نتوانست جلوی حذف رفسنجان را بگیرد. او در این دیدار 23 امتیاز، 4 ریباند و 5 پاس گل به دست آورد. مجید رحیمیان دیگر گارد تیم مس نیز در این دیدار درخشید: 24 امتیاز با 21 امتیاز، 4 ریباند و 5 پاس منجر به گل.

بهترین بازیکنان شهرداری گرگان میثم میرزایی و «پری پتی» بودند که هر دو روی مدافع عنوان قهرمانی تاثیرگذار بودند. ملی پوشان گرگان در این دیدار با 10 امتیاز، 13 ریباند و 3 پاس منجر به گل به دبل دست یافتند. “پریا پتی” گارد آمریکا گرگانی با 25 ریباند و 5 ریباند و تنها یک ریباند 25 دابل به ثمر رساند و بهترین بازیکن گرگانی بود.

صعود به گروه چهارم مسابقات بسکتبال قهرمانی / حضور مهران در نیمه نهایی
«مور لی» تصویر مدافع امتیازی تیم بسکتبال مس رفسنجان است

نتایج دیدارهای دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است:
بازی اول: 61-75 شهرداری گرگان
مسابقه دوم: 71-77 شهرداری گرگان

بازی‌های این بخش به صورت دو برد از سه دیدار برگزار می‌شود که شهرداری گرگان با برتری دو بر صفر مقابل دو حریف خود، جواز حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر را به دست آورد. به عنوان تیم دوم مقابل شهرداری گرگان، شیمیدر قم نیز به نیمه نهایی راه یافت.

تیم های حاضر در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر:
1) شیمیدان قم
2) شهرداری گرگان

دکمه بازگشت به بالا