رویدادها

همکاری منابع طبیعی و مدیریت بحران در قالب طرح‌های مدیریت کاهش خطرپذیری

رئیس سازمان منابع طبیعی و مدیریت حوزه رودخانه های کشور پیشنهاد کرد: تعامل و همکاری با سازمان مدیریت بحران می تواند در قالب طرح های جامع مدیریت ریسک باشد.

به گزارش رویداد برتر، مسعود منصور محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران امروز گفت: همواره ارتباط و تعامل خوبی بین سازمان مدیریت بحران و منابع طبیعی وجود داشته است و این می تواند شکل همه جانبه تعامل و همکاری داشته باشد. دیگر چالش های مهم زیست محیطی و منابع طبیعی موثر و کارآمد هستند.

نامی همچنین در این نشست اظهار داشت: به دنبال پیشگیری در برابر بحران ها و چالش ها هستیم زیرا پیشگیری ارزانتر و بهتر از درمان است.

وی افزود: باید برای فرهنگ سازی و آگاهی عمومی و اشاعه فرهنگ امنیت در برابر تهدیدها تلاش کنیم و در این راستا ارتقای دانش مدیریت بحران در بین مردم ضروری است.

بر اساس این گزارش، به منظور جلوگیری از فرسایش خاک و هدر رفت آب و کاهش خطر سیل، موضوع مدیریت حوضه رودخانه و مدیریت آبخوان، مانورهای مشترک با حضور نیروهای مردمی، ساماندهی جمعیت در سطح روستاها است. مسئولیت همه ارگان ها در زمینه پیشگیری بحران ها و برخورد جدی موضوع مجرمان منابع طبیعی نیز در نشست روسای دو سازمان منابع طبیعی و مدیریت بحران مطرح شد.

لزوم حفاظت از منابع طبیعی در قالب مدیریت حفاظتی و استفاده بهینه از آب و خاک

منصور در دیدار با مدیران منابع طبیعی استان ها و مراکز گفت: ممکن است برخی فکر کنند فعالیت منابع طبیعی صرفا واگذاری زمین یا ملی شدن زمین است اما اینطور نیست. منابع طبیعی تعدادی از اقدامات را در سراسر کشور اجرا می کند که بیشتر آنها به امنیت بیولوژیکی و غذایی انسان منجر می شود.

وی افزود: وقتی از منابع طبیعی برای جنگل کاری استفاده می شود، یعنی کاشت چوب اکسیژن، هوا نرم می شود، گرد و غبار و ذرات کربن موجود در هوا جذب می شود و فواید این کار به سلامت زندگی ما باز می گردد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و مدیریت حوضه رودخانه‌های کشور نیز گفت: در مبارزه با بیابان‌زایی، مدیریت حوضه رودخانه‌ها و مدیریت مراتع نیز این موضوع وجود دارد. در مواجهه با بیابان زایی می توان از ورود ریزگردها و شن های روان و مهاجرت مردم جلوگیری کرد و با اقدامات مدیریت حوضه رودخانه از خسارات سیل کاسته شد.

منصور که اخیراً برای بازدید از پروژه های منابع طبیعی به استان قزوین سفر کرده است، منطقه بوئین زهرا را به عنوان نمونه برشمرد و گفت: اگر بیابان زدایی و جنگل زدایی در این منطقه صورت نمی گرفت، قطعاً جمعیت منطقه تحت تأثیر هجوم شن های روان قرار می گرفت. . .

وی به مدیران منابع طبیعی یادآور شد: یک بخش کار با منابع طبیعی اقدامات انجام شده است، اما بخش دیگر اطلاع رسانی به مردم و مسئولان نسبت به فعالیت‌هایی در بخش‌های مختلف است که منافع کلی دارد و منجر به امنیت زیستی جامعه می‌شود که همه می‌دانند. که کار منابع طبیعی فقط مربوط به زمین نیست.

منصور تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی باید با حفاظت از آب و خاک و همچنین استفاده بهینه از آب و خاک و مدیریت بر اساس پتانسیل اکولوژیکی محقق شود و اگر منابع طبیعی بر اساس برنامه مدیریت شود قطعاً به نتیجه خواهیم رسید. نتایج بهتر مناطق.

رئیس سازمان منابع طبیعی و مدیریت حوضه رودخانه ها افزود: اگر اقدامات زیادی انجام دهیم و مستندسازی نکنیم و به مردم ارائه نکنیم، به نظر می رسد کار خاصی انجام نداده ایم.

منصور وظیفه اساسی خود را اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و مستندسازی اقدامات و کارکردهای منابع طبیعی و اعلام نتایج به مردم دانست.

وی با اشاره به لزوم احترام به مشتری و رسیدگی به مشکلات مردم، گفت: مسائل و مشکلات بین منابع طبیعی و مردم باید با احترام کامل به مشتری توضیح داده شود و اگر کسی پاسخی دریافت نکرد حق با کیست. شما باید با شواهد و استدلال های کارشناسی متقاعد کننده باشید.

مسعود منصور همچنین گفت: تشکیل پرونده تخلفات و دعاوی مرتبط با منابع طبیعی باید آخرین و آخرین گام باشد زیرا با توضیحات، راهنمایی و درک قوانین و مقررات می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد. و منابع طبیعی کاملاً متفاوت است و از این حیث تدابیر تا حد امکان به قوت خود باقی است.

رئیس سازمان منابع طبیعی کشور در ادامه به تشریح روز هفته منابع طبیعی که از 6 تا 10 اسفند ماه هر سال است، تصریح کرد: هر اقدامی در مرکز منابع طبیعی انجام شود می تواند مشابه استان ها باشد. آماده باش.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی و مدیریت حوضه رودخانه ها، منصور در پایان گفت: منابع طبیعی با مشارکت مردم معنا پیدا می کند و معنای واقعی مشارکت این است که اصلاً جوامع محلی، سازمان های مردم نهاد، انجمن ها و تعاونی ها. . مراحل و پروژه ها حفظ منابع طبیعی به ویژه هفته منابع طبیعی مهم و اساسی است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا