ورزش

خوابی بدون دوپینگ برای ورزشکاران بدخواب!

اگرچه استفاده از ملاتونین در ورزشکاران دوپینگ محسوب نمی شود و در کوتاه مدت مضر نیست، اما گاهی اوقات می تواند باعث سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و خواب آلودگی شود.

به گزارش رویداد برتر، اکثر ورزشکاران در حین ورزش دچار مشکلات خواب شده اند و به همین دلیل به داروهای خواب آور متوسل می شوند و پرمصرف ترین دارو ملاتونین است و دغدغه اصلی ورزشکاران در هنگام مصرف دارو مثبت نبودن است. تست دوپینگ

ملاتونین چیست؟

هورمونی که به دلیل عملکرد خواب خود شناخته می شود و از بین هورمون ها، ملاتونین توسط بدن از اسید آمینه تریپتوفان سنتز می شود، سپس به سروتونین (یک انتقال دهنده عصبی) و در نهایت ملاتونین تبدیل می شود. شبکیه حاوی سلول‌های عصبی است که اطلاعات را به مغز ما ارسال می‌کند و غده صنوبری در مغز بسته به سیگنال نوری، ملاتونین کم و بیش آزاد می‌کند، که اساساً به بقیه بدن می‌گوید چه زمانی از روز است و آیا ملاتونین بیشتر است یا خیر. در شب و در هنگام خواب آزاد می شود.

در حالی که ملاتونین به دلیل عملکرد خواب خود شناخته شده است، عملکرد اصلی آن در تمام گیاهان و حیوانات مانند آنتی اکسیدان و پاک کننده رادیکال های آزاد است.

طبق اطلاعاتی که انجمن پزشکی ورزشی در اختیار رویداد برتر قرار داده است: آژانس مبارزه با دوپینگ ایالات متحده توصیه هایی در خصوص مصرف این دارو ارائه کرده است که توجه ویژه ای را می طلبد. اولین سوال این است که آیا ملاتونین یک داروی ممنوعه در ورزش است؟ پاسخ منفی است؛ ملاتونین ماده ممنوعه ای نیست، بنابراین ورزشکاران می توانند از آن استفاده کنند، اما در ایالات متحده، ملاتونین تنها به عنوان یک مکمل غذایی در دسترس است و تمام مکمل های غذایی در معرض خطر هستند، مانند زمانی که از مکمل های دارای برچسب ملاتونین استفاده می شود. مطمئن از بقیه مطالب

آیا ملاتونین مضر است؟

محققان دریافته اند که ملاتونین برای استفاده کوتاه مدت بی خطر است، اما گاهی اوقات می تواند باعث سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و خواب آلودگی شود. ملاتونین ممکن است با سایر داروها تداخل داشته باشد، بنابراین قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید و روزانه از این مکمل استفاده نکنید.

آیا ملاتونین در غذاها یافت می شود؟

بله، ملاتونین در منابع غذایی نیز یافت می شود. حتی بدن ما نیز از این ماده تولید می کند و با نظر یک متخصص تغذیه ورزشی می توان آن را در رژیم غذایی ما گنجاند.

آیا باید برای ملاتونین معافیت پزشکی (TUE) دریافت کنم؟

خیر، چون در لیست ممنوعه نیست، نیازی به مصرف TUE برای ملاتونین ندارید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا