خبرهای کلی

۲ باشگاه سوارکاری در خراسان شمالی در حین احداث هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اسماعیل محمودآبادی در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: پس از ماه مبارک رمضان و با دریافت درخواست های مربوطه، مجمع سوارکاری اسب شمالی برگزار می شود.

رئیس هیئت سوارکاری خراسان شمالی ادامه داد: در سال 1400 20 نفر از فعالان سوارکاری توانستند با برگزاری دوره مربیگری اسب دوانی برای اولین بار در استان مدرک مربیگری دوره را کسب کنند.

وی افزود: در رشته مربیگری درجه 3 سوارکاری 6 نفر از جمله 2 نفر خانم جذب شده اند که پیش از این یکی از مشکلات اساسی استان بود.

محمودآبادی تصریح کرد: در حال حاضر باشگاه سوارکاری دارای مجوز در استان فعال است اما غیر فعال است. دو باشگاه به توافق اصولی رسیده اند و با رشد فیزیکی بالای 40 درصد در حال پیشرفت هستند.

رئیس هیئت سوارکاری خراسان شمالی گفت: 1700 راس اسب ترکمن در استان داریم.

وی در خصوص سلیمی ها در کراسان شمالی افزود: پیگیری های زیادی برای شناسایی این موارد انجام شده اما مشکل 4 سلیمی در استان برطرف نشده است. های ما تولیدکنندگان بسیار خوبی در استان داریم نیتونند از این ظرفیت استفاده کنید.

محمودآبادی در پایان گفت: ادامه خوبی دارد برای مرکز پرورش اسب ترکمن در خراسان شمالی راه اندازی شد و با راه اندازی این مرکز شاهد پیشرفت خوبی در تولید خواهیم بود. اما مهمترین چیز اضافه شده به این زنجیره ارزش، ساختار حوزه است اسب دوانی و با باشگاه های استاندارد.

دکمه بازگشت به بالا