سلامت و دانشکسب و کار برتر

تا چه زمانی بعد عمل بینی نباید خندید؟

عوارض خندیدن بعد از عمل بینی

بررسی عوارض خنده و گریه بعد از انجام عمل بینی، معمولا بعد از انجام عمل زیبایی بینی توصیه می شود که فرد حداقل تا یک ماه از داشتن حرکات شدید فک خودداری کند. برای روشن شدن عوارض این حالات بر روی جراحی بینی کافیست به عضلات صورت به ویژه در ناحیه لب و بینی دقت کنید، عضلات ریزی نوک بینی شما را با لب فوقانی متصل می کنند و وقتی لبخند می زنید یا می خندید این عضلات قسمت نوک بینی شما را پایین می آورند. بخیه هایی که در ناحیه غضروف نوک بینی بعد از رینوپلاستی زده می شود، بسیار ظریف هستند.

بررسی عوارض خنده و گریه بعد از انجام عمل بینی

زمانی که صحبت از انجام عمل های زیبایی و خصوصا عمل بینی می شود، بیشتر افراد تنها به فرایند و هزینه انجام عمل فکر می کنند. در حقیقت افراد بسیار کمی هستند که شرایط بعد از عمل اطلاعی دارند و باید گفت که از مراقبت های بعد از انجام علم زیبایی غافل اند. در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیر خندیدن و یا گریه کردن بعد از عمل زیبایی بینی بپردازیم.

خندیدن و یا گریه بعد از عمل زیبایی بینی خطرناک است؟

معمولا بعد از انجام عمل زیبایی بینی توصیه می شود که فرد حداقل تا یک ماه از داشتن حرکات شدید فک خودداری کند. برای روشن شدن عوارض این حالات بر روی جراحی بینی کافیست به عضلات صورت به ویژه در ناحیه لب و بینی دقت کنید، عضلات ریزی نوک بینی شما را با لب فوقانی متصل می کنند و وقتی لبخند می زنید یا می خندید این عضلات قسمت نوک بینی شما را پایین می آورند. بخیه هایی که در ناحیه غضروف نوک بینی بعد از رینوپلاستی زده می شود،  بسیار ظریف هستند.

در حالتی که گریه می کنید نیز بینی دارای تحرکات خاص خود است و به نوعی جمع و جور می شود. مسلما بعد از عمل بینی چنین مواردی در زیبایی شما تاثیر می گذارد و توصیه می شود از انجام حرکات ناگهانی بعد از انجام عمل خودداری کنید.

در یک دید کلی نه تنها برای عمل زیبایی بینی که برای هر نوع عمل دیگری همواره توصیه می شود که از انجام حرکات ناگهانی خودداری نمایید. در عمل های زیبایی صورت نیز حرکت ناگهانی یا شدید عضلات صورت می تواند بر روی بخیه ها تأثیر بگذارد، همچنین می تواند باعث ایجاد خونریزی شود. علاوه بر این، گریه می تواند باعث گرفتگی در بینی شما شود و همانطور که می دانید فین کردن و تخلیه بینی بعد از رینوپلاستی به مدت 5 هفته ممنوع است.

پس همواره بیاد داشته باشید که بعد ازا مجام عمل زیبایی بینی رسیدن به نتایج پایانی و ممورد نظر همگی در دست شماست و با کنار گذاشتن برخی عادات همیشگی می توانید این عوارض را تا بیشترین حد ممکن کاهش دهید.

بعد از عمل بینی میزان مجاز خنده و گریه چقدر است؟

توجه داشته باشید که برای خنده و یا گریه بعد از عمل بینی هیچ حد خاصی تعریف نشده است، اما خودتان می توانید مقدار مجاز را پیدا کنید. برای مثال در زمان خنده و یا گریه هر زمان که احساس درد می کنید، خندیدن را متوقف کنید. یا در هنگام خندیدن دو طرف صورت در کنار خط خنده را به آرامی با دستانتان نگه دارید.

از زمانی که در حین خنده و یا گریه بعد از عمل نیز احساس راحتی داشتید می توانید محدودیت های خود را برطرف کنید که به طور معمول 2 ماه پس از عمل جراحی خواهد بود و فراموش نکنید احتیاط شرط عقل است. سعی کنید در طول دوره بهبودی از بینی خود به بهترین شکل ممکن محافظت کنید و از قرار دادن در معرض هرگونه تنش ناخواسته خودداری کنید.

به طور کلی بعید به نظر می رسد که بعد از انجام عمل بینی صدمه ای به بینی خود وارد کنید یا با خنده بیش از حد بر نتایج جراحی بینی خود تاثیر بگذارید. مهمترین نکته این است که در هنگام بروز احساسات از لمس یا مالش بینی خودداری کرده و در حین طی کردن مراحل بهبود از بروز حالات شدید چهره مانند گریه، خندیدن و لبخند زدن خودداری کنید.

بررسی مهمترین نکات بعد از انجام عمل بینی

مهمترین مواردی که بعد از انجام عمل بینی باید به آن توجه داشته باشید مواردی است که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرد. دقت داشته باشید که بعد از عمل بینی نیازی به استفاده از مسکن های قوی نیست و معمولا برای رفع درد بعد از عمل، پزشک معالج مسکن هایی مناسب را در اختیار بیمار قرار می دهد.

یکی از مهمترین نکاتی که روز اول بعد از عمل باید بخاطر داشته باشید این است که باید در روز اول کاملا در تخت بمانید و استراحت کنید و البته سرتان نیز به سمت بالا باشد. برای مثال می توانید از چندین بالشت استفاده کنید تا سرتان در حالت مناسبی قرار بگیرد.

به دلیل ترشحات بینی، پانسمان پایین بینی ممکن است کثیف شود. در صورت کثیف شدن پانسمان می توانید پانسمان را عوض کنید تا زمانی که ترشحات بینی قطع شود. در عمل های جراحی برخی از دکتر از پانسمان داخل بینی (تامپون) استفاده نمی شود و شما می توانید بلافاصله پس از عمل به راحتی از بینی خود نفس بکشید.

معمولا بعد از انجام عمل از قالب های گچی برروی بینی استفاده می شود. همواره سعی کنید که قالب مورد استفاده خشک باقی بماند. همچنین تا زمانیکه پزشک معالج توصیه نکرده است از برداشتن قالب گچی نیز خودداری کنید.

معمولا یکی از شایع ترین عوارض بعدی از انحام عمل زیبایی بینی بروز تورم است. برای کاهش تورم بعد از عمل نیز می توانید به مدت دو روز سرتان را در حالت بالاتری نسبت به همیشه قرار دهید. بدین ترتیب تورم کمتری را تجربه می کنید. همچنین برای کاهش تورم و جلوگیری از تغییرات رنگ پوست از یخ بر روی گونه و چشم هایتان در دو روز اول بعد از عمل استفاده کنید.

توصیه می شود تا حد ممکن با عطسه نکنید و یا اگر عطسه می کنید با دهان بسته نباشد و با دهانی کاملا باز عطسه کنید.

تا چند روز بعد از عمل بینی، سرتان را به جلو خم نکنید و در صورت ترشح بینی در چند روز اول برای پاک کردن آن به بینی خود دست نزنید و از دستمال برای این کار استفاده کنید.

برای تمیز کردن بینی هیچ وسیله ای را داخل بینی نکنید و به مدت یک یا دو روز بعد از عمل جراحی بینی تا حد ممکن غذاهای سریع الهضم میل کنید و از خوردن غذاهایی که نیاز به جوییدن طولانی مدت دارند خودداری کنید و این تنها محدودیت شما به عنوان یک برنامه غذایی است. در یک هفته اول بعد از عمل بینی از حرکت دادن شدید عضلات صورت خودداری کنید و از خندیدن و صحبت کردن و گریه کردن زیاد بپرهیزید.

مراقبت های بعد از عمل بینی را جدی بگیرید!

از دستکاری لب بالا خودداری کرده و برای مسواک زدن از یک مسواک نرم استفاده کرده و به آرامی دندان های خود را مسواک بزنید. همچنین چسب های روی بینی نباید خیس شوند ولی برای تمیز کردن قسمت های خارج از قسمت های چسب خورده می توانید از پنبه مرطوب استفاده کنید به گونه ای که چسب ها خیس نشود.

اگر در هفته اول نیاز به حمام دارید تا حد ممکن موهای خود را نشویید و یا برای شستن موهایتان از کسی کمک بگیرید، دلیل این کار نیز این است که تا حد ممکن از خیس شدن پانسمان ها جلوگیری شود.

در این یک هفته ابتدای بعد از عمل، از لباس های بسته استفاده نکنید و لباس هایی انتخاب کنید که از جلو یا عقب باز می شوند. نکته مهم دیگر نیز این است که  داروهایتان که پزشک برای شما تجویز کرده به طور دقیق طبق دستورات پزشک استفاده کنید. همچنین  به مدت دو هفته بعد از عمل بینی، استفاده از مرطوب کننده هوا و استفاده از سرم برای شستشوی بینی توصیه می شود.

اما مهمترین نکته ای که خصوصا خانم ها باید به آن توجه داشته باشند این است که بعد از برداشتن قالب و پانسمان ها برای استفاده از مواد آرایشی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

نکته مهم برای آقایان نیز این است که از ورزش کردن و فعالیت های شدید بدنی و جنسی بپرهیزید و مدت زمان بیشتری استراحت کنید.

در مدت دو هفته ابتدای بعد از عمل و یا بیشتر از صحبت های طولانی تلفنی و فعالیت های اجتماعی شدید خودداری کنید. همچنین تا یک ماه بعد از عمل نیز حق ورود به استخر و شنا کردن ندارید و فکر استفاده زا مواد برنزه کننده و قرار گرفتن در آفتاب و تابش مستقیم را هم از سر خود بیرون کنید.

از عینک به مدت 6 تا 7 هفته استفاده نکنید، زیرا با توجه به اینکه روی بینی قرار میگیرد ممکن است به بینی شما آسیب برساند و یا برای استفاده از عینک می توانید آن را با چسب به پیشانی بچسبانید تا روی بینی شما قرار نگیرد. بعد از 2 تا 3 روز، محدودیتی برای استفاده از لنزهای تماسی ندارید.

عمل زیبایی بینی رایج ترین جراحی زیبایی در کشور ماست

جراحی زیبایی بینی یک از اولین و متداول ترین انواع عمل های زیبایی است که سال های زیادی در دنیا و کشور ما نیز وجود دارد. در طی این فرایند، جراح پلاستیک، غضروف و استخوان بینی را برای تجسم رسیدن به یک ظاهر مطلوب تر تغییر می دهد.

برای مردان و زنان که از اندازه و شکل بینی خود ناراضی هستند، جراحی بینی یک راه حل زیبایی  مطمئن، موثر  به آنها پیشنهاد می دهد درست وقتی کار را به یک جراح زیبایی با تجربه و ماهر بسپارند. رینوپلاستی می تواند تا حد زیادی تعادل ویژگی های صورت را بهبود دهد و به بیماران کمک کند اعتماد به نفس تازه ای پیدا کنند. عمل بینی همچنین می تواند برای اصلاح نقص های ساختاری، از جمله مواردی که باعث مشکلات تنفسی می شود، به کار گرفته شود.

جراحی زیبایی بینی به چه کسانی توصیه می شود؟

اکثر افرادی که تحت عمل جراحی تغییر شکل بینی قرار می گیرند، با ظاهر بینی شان مشکل دارند و مایل هستند نسبت به ابعاد صورت خود، بینی شان را اصلاح کنند. درصد کمتری از داوطلبان عمل زیبایی بینی بیمارانی هستند که ناراحتی های ساختاری داشته و یا بینی شان آسیب دیده است. داوطلبان یا نامزدهای نرمال برای عمل زیبایی بینی در سلامت عمومی قرار دارند؛ به عبارتی خطرات مربوط به جراحی را درک کرده و انتظارات واقع بینانه ای از نتیجه جراحی دارند.

بیشترین افرادی که به دنبال انجام عمل زیبایی بینی هستند نیز جوانان هستند. خصوصا که در این سن چهره و زیبایی آن برای افراد اهمیت بسیاری بالایی دارد.

عمل جراحی بینی می تواند با سه هدف مجزا انجام شود:

  • عمل زیبایی بینی
  • عمل ترمیمی بینی
  • عمل زیبایی و ترمیمی بینی

هر یک از این سه مدل جراحی بینی، نیاز به تشخیص تخصصی پزشک داشته و راه های درمانی و جراحی متفاوتی دارند. با این توضیحات به بررسی عوارض خندیدن و یا گریه کردن بعد از انجام عمل زیبایی بینی می پردازیم.

عوارض خندیدن و گریه کردن بعد از عمل بینی

می‌دانیم که مراقبت‌های پس از عمل بینی تاثیر به سزایی در فرم نهایی بینی دارند، لذا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که پس از عمل بینی برای زیبا جویان وجود دارد، مراقبت‌ های بعد از عمل بینی است. از مهم‌ترین سوالات و دغدغه‌های افراد در خصوص خندیدن و‌گریه کردن، پس از انجام جراحی است که برخی از پزشکان آن را قدغن کرده و برخی آن را بدون مشکل می‌دانند. به همین جهت قصد داریم که شما را در انتهای این مقاله به یک نتیجه‌ی کلی در این خصوص برسانیم .

اگر به تازگی بینی خود را عمل کرده‌اید و با قصد انجام جراحی بینی را دارید، این مقاله می‌تواند پاسخگوی سوالات احتمالی شما عزیزان باشد، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله با سایت ما همراه باشید .

پس از جراحی بینی به جهت تاثیرات مستقیمی که جراحی بر روی تک تک اعضای صورت دارد و همینطور تاثیراتی که حرکات این اعضا در فرم نهایی بینی دارند، توصیه می‌شود در هفته‌های ابتدایی پس از عمل، حرکات صورت محدود شوند، به طوری که از ایجاد هرگونه فشار بر روی بینی خودداری شود.

چند وقت پس از عمل جراحی بینی ، می‌توانیم بخندیم و‌ گریه کنیم ؟

برای رسیدن به یک نتیجه‌ی‌ایده آل و قابل قبول، بهتر است در چند هفته‌ی ابتدایی پس از عمل، خنده‌ها و‌گریه‌ها کنترل شده باشند، به طوری که بینی فشار زیادی رو متحمل نشود. یک راه برای اینکه متوجه شوید در محدوده‌ی خطر قرار دارید یا نه این است که به هنگام خندیدن بررسی کنید که به بینی درد و فشار وارد می‌شود یا خیر، اگر درد و فشار احساس کردید یعنی از حد مجاز فراتر رفته‌اید.

 گریه بعد عمل بینی چه عوارضی را به دنبال دارد ؟

به دلیل ناپایداری استخوان و غضروف بینی پس از عمل و همچنین جوش نخوردن کامل بخیه‌ها، ممکن است پس از خنده و‌گریه بینی از جای خود حرکت کند و فرم اصلی آن بهم بخورد به طوری که نوک بینی رو به پایین افتاده و پره‌ها بزرگ و پهن می‌شوند، همچنین ممکن است بخیه‌ها پاره شوند و آسیب‌های بعدی را به همراه داشته باشند.

توصیه به خواندن : نوع پوست در عمل بینی چه تاثیری دارد؟

پهن شدن بینی هنگام خندیدن بعد از عمل

حداقل زمانی که باید پس از انجام عمل جراحی بینی از آن مراقبت کنیم بین ۶ تا ۸ هفته است، اما به طور کلی در اغلب موارد حدودا ۳ ماه طول می‌کشد تا بینی دوران حساسیت و نقاهت خود را طی کند که این زمان در افراد مختلف می‌تواند با توجه با شرایط بدنی‌شان متفاوت باشد.

بهترین منبع پرسش سوالات بعد از عمل بینی

در درجه‌ی اول توصیه‌های پزشک شما به هر مطلب و راهکار دیگری ارجحیت دارد، لذا باید همه‌ی سوالاتتان را از پزشکتان بپرسید تا در این خصوص دچار شک و تردید نشوید و اگر به پزشکتان دسترسی ندارید طبق مقالات روز عمل کنید.

تغییر حالت خنده بعد از عمل بینی

با جراحی بینی، بینی شما به فرم‌ایده آل نمی‌رسد، این اتفاق زمانی می‌افتد که شما مراقبت‌های پس از عمل را به درستی انجام دهید چرا که این مراقبت‌ها هستند که فرم نهایی بینی شما را مشخص می‌کنند، پس باید جدی گرفته شوند. در خصوص این مراقبت‌ها بهتر است نظر پزشک خود را اولویت قرار دهید و با توجه به توصیه های‌ایشان پیش برید تا بهترین نتیجه‌ی ممکن حاصل شود.

در این مقاله تلاش شد تا به روز‌ترین اطلاعات روز در اختیارتان قرار گیرد، ‌امید است تا توانسته باشیم کمی از نگرانی‌های شا زیباجویان عزیز را کاسته باشیم، ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

حد مجاز خنده و گریه بعد از جراحی بینی

برای آنکه از آسیب جدی به بینی جلوگیری شود باید یک حد مجاز برای خنده و گریه بعد از جراحی بینی تعریف کنید. به همین منظور اگر هنگام خندیدن احساس درد می کنید، باید این کار را به عنوان علامتی تعبیر کنید تا از میزان تحریک بینی خود خودداری کرده و سعی کنید حرکات صورت خود را مهار کنید.

زمانی که احساس کنید بدون هیچ ناراحتی می توانید آزادانه این کار را انجام دهید هم کمی محدودیت برای خودتان قائل شوید و فراموش نکنید احتیاط شرط عقل است. سعی کنید در طول دوره بهبودی از بینی خود به بهترین شکل ممکن محافظت کنید و از قرار دادن در معرض هرگونه تنش ناخواسته خودداری کنید.

مدتی طول خواهد کشید تا نتیجه نهایی جراحی بینی شما مشخص شود. روند بهبودی از جراحی رینوپلاستی می تواند چندین ماه طول بکشد  و در طی این مدت کمی طول می کشد که به بینی جدید خود عادت کنید و نکات مهم را رعایت کنید؛ اما با عادت به رعایت نکات مراقبتی دیگر نیاز به یادآوری آنها و استرس گرفتن نیست زیرا ذهن شما به  صورت اتوماتیک این موارد را به شما یادآوری می کند.

به طور کلی، بسیار بعید و اتفاق نادری است که شما صدمه ای به بینی خود وارد کنید یا با خنده بیش از حد بر نتایج جراحی بینی خود تاثیر بگذارید. مهمترین نکته این است که در هنگام بروز احساسات از لمس یا مالش بینی خودداری کنید. در حین بهبود، توصیه می شود از بروز حالات شدید چهره مانند گریه، خندیدن و لبخند زدن خودداری کنید.

توصیه به خواندن : درمان با رآکوتان برای کاهش ورم بینی پس از جراحی

نکات و توصیه های مهم بعد از جراحی بینی

  1. به یاد داشته باشید که ساختار صورت خود را در دست شخص دیگری قرار می دهید، بنابراین یک جراح پیدا کنید که به آن اعتماد داشته باشید و احساس راحتی کنید. اگرچه عمل جراحی رینوپلاستی مبتنی بر علم است، اما وجه هنری هم دارد، به این معنی که هیچ دو جراح، جراحی بینی را به همان روش انجام نمی دهند ، پیشنهاد ما به شما دکتری می باشد که دارای تجربه بالایی در این کار می باشد .
  2. تحقیقات خود را در مورد عوارض این عمل، قبل از جراحی بینی انجام دهید. ورم و سطح درد برای هر بیمار که از عمل خارج می شود متفاوت است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که از چگونگی به حداقل رساندن این عوارض جانبی آگاه هستید.
  3. 3-بهبود خود را جدی بگیرید، زیرا چند هفته اول، نتیجه نهایی را بسیار تحت تأثیر قرار می دهد. از خوردن غذاهای شور و تند خودداری کنید، زیرا این موارد می تواند باعث ایجاد التهاب در بینی شما شود. سر خود را تا حد ممکن به حالت عمود نگه دارید
  4. حتی بعد از اینکه فکر کردید بینی شما بهبود یافته است، با احتیاط عمل کنید. بینی شما برای بهبودی کامل پس از جراحی بینی یک سال زمان نیاز دارد؛ بنابراین در مورد بهترین راه های ادامه روند بهبود با جراح خود صحبت کنید.
  5. به عنوان یک انسان، ممکن است در بیان احساسات خود مشکل داشته باشید. فقط تلاش خود را کنید تا خواست روحی خود را برای گریه کردن، خندیدن یا لبخند زدن محدود کنید. با این وجود بهتر است، حداقل تا زمانی که پزشک شما چراغ سبز را برای این حالات بدهد، از هر موقعیتی که ممکن است باعث واکنش های احساسی شود، خودداری کنید.

مرجع مقاله:

https://noorabeauty.com/عملية-تجميل-الأنف/

دکمه بازگشت به بالا