استان ها

آزادسازی خرمشهر، حماسه‌ای عظیم بود

رویداد برتر/ زنجان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های استان زنجان گفت: دفاع مقدس تنها جنگی بود که در 200 سال گذشته در آن حتی یک سانتی متر از خاک ایران اسلامی به خاک کشور نیفتاد. دست دشمن

سید شمس الدین موسوی شب گذشته (13 خرداد) در نشست عصر شعر و خاطره اظهار داشت: حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از مؤثرترین، گسترده ترین و بزرگترین عملیات نظامی است که به نماد و الگو تبدیل شده است و خرمشهر. مسجد به یک نماد تبدیل شده است. با این اقدام ..

وی افزود: پیروزی در خرمشهر اتفاق بسیار بزرگی بود و این پیروزی علاوه بر خروج برنده از عراق، آغازی بر بازگشت کارت به نفع ایران نیز هست. ایران نیز مجبور بود بجنگد و شهرها را آزاد کند زیرا در همان زمان خرمشهر 11 شهر و شهر دیگر را در دست عراق داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: دفاع مقدس تنها جنگی در 200 سال گذشته بوده است که در آن حتی یک سانتی متر از خاک کشور به دست دشمنان و حمله کنندگان به ایران با حمایت بیش از 30 کشور نیفتاده است. عملیات بیت المقدس و پیروزی بر دشمن.

موسوی با اشاره به اهمیت شعر ادامه داد: در شعر شناسی شعر برگرفته از آداب و واقعیت های جامعه ماندگار است. در شعر نیز مانند حافظ و سعد روح حماسی و خیال واقعیت وجود دارد، لذا رهبر معظم انقلاب به شعر توجه دارند و از سخنان شاعران پیروی می کنند.

مدیرکل حفظ آثار استان زنجان و نشر ارزش های دفاع مقدس حادثه آبادان و ریزش ساختمان داخل آن را فاجعه اما خبر آن نیز فاجعه است. هنگامی که یک مرد جوان در ایالات متحده 10 کودک را با یک معلم می کشد، بی بی سی تصاویر خوبی را نشان می دهد در حالی که شورش بر سر ساختمان اعلام می شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی استان زنجان نیز در ادامه برنامه اظهار داشت: امروز روز مبارک است و با آزادی خرمشهر حماسه بزرگی در تاریخ ایران رقم خورده است. حماسه های غیرت و شهیدان در برابر استکبار که برای فتح کشورمان برخاسته از حدود 43 سال پیش در تاریخ ایران رخ داد که درس عبرتی برای دشمنان ما شده است تا به ایران توجه ویژه داشته باشند. بودن.

ایرج صادقی با بیان اینکه مردم ایران مردمی همدل هستند و پشتیبان رهبر، ملت و کشور خود در وحدت ملی هستند، تصریح کرد: دشمن حدود 34 روز در این منطقه اسیر شد و پس از آن دشمن توانست خرمشهر را اشغال کند، رزمندگان نیز این منطقه را اشغال کردند. به دشمن حمله کرد و تمام آرزوهای دشمن را خنثی کرد.

این مسئول با اشاره به بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه خرمشهر را خداوند آزاد کرد، گفت: این اتفاق بزرگ در بین همه مردم با حمایت یکدیگر و به فرمان رهبر فرزانه رخ داد. . زنجان رزمندگان در قالب پنج گردان حضور داشتند و شهدای گرانقدر را نیز تقدیم کردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا