اقتصادی

آغاز دوباره واریز پول به بورس

صندوق توسعه ملی اعلام کرد که توافق با بورس، موانع پرداخت به صندوق تثبیت بازار را برطرف کرده و اخیرا دو قسط به مبلغ 1.3 میلیارد یورو را پرداخت کرده است.

آخرین اطلاعیه صندوق توسعه ملی به رویداد برتر، پایان مناقشه اخیر این صندوق و صندوق تثبیت بازار بر سر سپرده ۱۲ هزار میلیارد تومانی است که قرار بود برای حمایت از رویداد برتر به مرحله اجرا گذاشته شود. فروشگاه اصلی.

آن هم تا دی ماه گذشته با اقساط 650 میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی وی گفت: تا آن زمان در مجموع 2 هزار و 700 میلیارد تومان در صندوق تثبیت بازار واریز شده و مابقی آن در 650 هزار میلیارد ریال اقساط برای بازپرداخت تسهیلات بانکی صندوق توسعه ملی پرداخت خواهد شد.

اندکی بعد مسئولان بورس اعلام کردند که علیرغم وعده پرداخت اقساطی منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، این اقدام هنوز اجرایی نشده است. صندوق توسعه ملی وی با این حال علت توقف را عدم ورود بورس به امضای قرارداد مربوطه عنوان کرد و تاکید کرد که در این صورت از نظر قانونی امکان ادامه پرداخت وجود ندارد.

بحث اینجا تمام نشده است بورس گفت این قرارداد منصفانه نیست و دو طرفه نیست. البته شکایت شد که بخشی از پرداخت از طرف شخص ثالث تعیین شده انجام شده است. این در حالی است که قرار است از این پول 5000 میلیارد گوجه فرنگی از محل نیاز وزارت امور اقتصادی صندوق توسعه ملی تسویه شود. با این حال صندوق توسعه ملی وی تاکید کرد: هم بورس و هم وزارت اقتصاد از جزییات این قرارداد مطلع بودند که در هیات امنای صندوق توسعه ملی نیز تایید شد.

در هر صورت، اطلاعیه صندوق توسعه ملی نشان می‌دهد که در روز شنبه ۱ اردیبهشت ماه سال جاری، حل و فصل اختلاف دو طرف باعث ایجاد اقساط ۶۵۰ میلیارد تومانی و پرداخت این دو قسط با هم (۱۳۰۰) شده است. میلیارد تومان). ادامه هید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا