خبرهای کلیکسب و کار برتر

موتور پمپ آب بنزینی

موتور پمپ آب بنزینی چیست ؟

امروزه انتقال آب در مصارف خانگی، صنعتی، کشاورزی و… از اهمیت بالایی برخوردار است. موتور پمپ آب وسیله ای جهت سهولت جابجا کردن یک سیال بین دو مکان و افزایش فشار و جریان آن است. انواعی  از موتور پمپ آب‌ها بر حسب نوع سوخت مصرفی وجود دارد که از مهمترین آنها نوع بنزینی، دیزلی و نفتی-بنزینی است. همچنین با توجه به تفاوت هایی که در کدام در تکنولوژی ساخت و قابلیت هایی که دارند، قیمت موتور پمپ آب بنزینی چینی متفاوت می باشد. در این مقاله ما به بررسی ویژگی‌های موتور  پمپ آب بنزینی می پردازیم.

موتور پمپ آب‌های بنزینی نسبت به نوع دیزلی هم قدرت خود، وزن و سایز کوچک تری دارند.  این مورد یک مزیت ویژه در سادگی حمل و استفاده از آن است. نوع بنزینی همچنین طول  عمر بالاتر داشته و در شرایط آب و هوایی سرد بهتر عمل می‌کند. زیرا بنزین در سرما دچار یخ زدگی نمی‌شود. از سوی دیگر این سوخت همواره به آسانی در دسترس است. اما باید دقت داشت حین استفاده از این دستگاه، در فواصل زمانی مشخصی باید به آن استراحت داد و موتو پمپ را  خاموش کرد.

این  دسته از موتور پمپ‌ها، چهار زمانه و همچنین تک سیلندر هستند. خنک شدن دستگاه توسط هوا صورت می‌گیرد. در ساخت پوسته این دستگاه معمولا به علت کاهش وزن آن از آلومینیوم استفاده می شود. وظیفه تامین سوخت در این موتور پمپ به عهده کاربراتور است. این موتور پمپ آب بر اساس اندازه آن به انواع یک، دو، سه و چهار اینچی دسته بندی می شود که هر ویژگی‌ها و مشخصات خاص خود را دارد.

کاربرد موتور پمپ آب بنزینی

در خیلی از مواردی که به انتقال آب یا سایر سیالات نیاز است، دسترسی ساده به برق وجود ندارد. در نتیجه کارکرد این دستگاه به کمک سوخت‌های فسیلی و بدون نیاز به برق یک مزیت محسوب می‌شود. به عنوان مثال جهت انتقال آب به زمین‌های کشاورزی، باغ ها، مزارع و… از این پمپ‌ها استفاده می شود.

همچنین در برداشت و جابجایی آب مخازن، استخرها (نظیر استخر پرورش آبزیان) و چاه ها نیز پر کاربرد هستند. در آتش نشانی نیز عموماً از  این پمپ آب استفاده می شود. در مواردی که برای کارهای عمرانی و یا ساخت و سازها به انتقال آب نیاز است نیز از این نوع موتور پمپ استفاده می‌شود. در سایر مکان ها مانند انبارخانه‌ها، پارکینگ و… نیز از این پمپ آب استفاده می‌شود.

برندهای معتبر موتور پمپ آب بنزینی

از برندهای معتبر موجور در بازار، میتوان به برندهای زیر اشاره کرد :

  • روبین
  • کاما
  • راتو

هوندا از نظر تکنولوژی و  کیفیت یکی از برترین برندهای موجود در بازار است. هنگام خرید آن حتما به اصل بودن برند توجه کنید. روبین نیز برند با کیفیت دیگری است که در ایران بسیار فراوان و مورد استفاده است. برند لانسین نیز هم در ساخت موتور پمپ‌های بنزینی و هم دیزلی بسیار درخشان عمل کرده است.

هیوندای نیز از برندهای پر فروش در ایران است. برندهای هوندا و روبین قیمت بالاتری نسبت به سایر برندها داشته و از سوی دیگر انواع غیر اصل آن نیز در بازار زیاد است.  قیمت موتور آب کشاورزی با توجه به برند و قدرت موتور نیز متفاوت است. لذا هنگام خرید آنها به اصالت کالا دقت کنید. برند، تا حد زیادی تعیین کننده قیمت موتور پمپ آب بنزینی است.

قیمت موتور پمپ آب بنزینی

جهت استعلام قیمت به روز موتور پمپ آب بنزینی به سایت‌های معتبر مراجعه فرمایید. برخی افراد نیز اقدام  به خرید مدل‌های دست دوم این دستگاه می کنند. اما دقت داشته باشید  که در صورت بروز خرابی قطعات و نیاز به تعمیرات، هزینه بالایی را متحمل می‌شوید. لذا خرید موتور پمپ‌های نو و کاملا سالم توصیه می‌شود.

از جمله مواردی که هنگام خرید باید به آنها توجه داشته باشید، مکش و همچنین ظرفیت تخلیه موتور پمپ است. نوعی از پمپ ها با نام پمپ کفکش در بازا عرضه می شود که مناسب قرارگیری پمپ در آب است. این پمپ ها درون آب قرار میگیرند و اگر در جای خشک کار کنند خراب می شوند. دقت داشته باشید که ابعاد شیلنگ مورد استفاده شما با ابعاد دهانه ورودی و خروجی موتور پمپ همخوانی داشته باشد. هنگام خرید موتور پمپ، آچار شمع روی آن را دریافت کنید. صحت کمپرس پمپ را با هندل بررسی کنید.

با محکم کردن اتصالات قطعات حین نصب پمپ از وارد  شدن هوا به آن ممانعت کنید. زمانی که کار شما با موتور پمپ آب تمام شد آب داخل آن را خالی کنید. بهتر است سوخت دستگاه فول باشد و در صورت خالی بودن مخزن سوخت هیچگاه اقدام به روشن کردن آن نکنید. از این دستگاه برای انتقال سیالات آسیب زننده و قوی استفاده نکنید. دستگاه را روی یک سطح سفت و صاف قرار دهید. به علت وجود بنزین در این موتور پمپ، امکان اشتعال آن وجود دارد.

دکمه بازگشت به بالا