هنر و فرهنگکسب و کار برتر

نکات قبل از نصب استیکر و مش

چند نکته کلیدی پیش از نصب استیکر و مش

استیکر و مش، به طور کلی به منظور تبلیغات اعم از تبلیغات بیرونی، شیشه‌های مغازه‌ها، اتوبوس‌های بین راهی، دسته‌های پله های برقی و… استفاده می‌شوند.

تفاوت‌های کاربردی بین استیکر و مش

این دو محصول چاپی از نظر کاربرد اصلی، هر دو برای تبلیغات استفاده می‌شوند. اما به دلیل ویژگی‌های متمایزی که در ساختار استیکر و مش قرار داده شده است، به مراتب ممکن است از نظر کاربردی تفاوت‌های جزئی با یک‌دیگر داشته باشند. یکی از این تفاوت‌ها عبور نور از مش است. معمولا ساختار استیکر به گونه‌ای است که نور از آن عبور نمی‌کند و بر روی یک سطح که نصب می‌شود ، سطح مورد نظر به طور کامل پوشانده می‌شود. اما مش به سبب ساختار پنجره مانندی که دارد، به راحتی نور را از خود عبور می‌دهد.

نکات مهم در نصب استیکر و مش

یکی از نکاتی که نصاب استیکر یا مش در هنگام نصب باید رعایت کند، زیر سازی کار است. مواقعی که سطح مورد نظر (سطح سیمانی، بسیار کثیف، دارای خاک یا دوده، ناهموار و …) باشد، عملیات نصب به خوبی انجام نمی‌شود. هر چقدر هم که کیفیت چاپ بالا باشد، با وجود عملیات نصب خراب، خروجی کار به خوبی انجام نمی‌شود. در نتیجه رعایت این نکات به ظاهر کوچک نقش مهمی در خروجی کار ایفا می‌کند. یکی از تجربه‌های مفید در هنگام نصب این محصولات، استفاده از سشوار صنعتی مخصوص عملیات نصب است. استفاده از سشوار مورد نظر باعث می‌شود، حباب‌هایی که ممکن است در سطح کار در زمان نصب ایجاد شود، برطرف شود.

نکته کاربردی دیگر که می‌توان به عنوان تجربه مفید از آن نام برد، استفاده از پوشش سلفونی روی سطحی است که با استیکر یا مش پوشانده می‌شود. معمولا روی سطوحی که با استیکر یا مش پوشانده می‌شود، در حالت عادی دارای محافظ نور یا آفتاب است اما استفاده از استیکر یا مش در طولانی مدت بهتر است در صورتی که از پوشش‌هایی اضافه (مانند پوشش سلفونی) بر روی کار استفاده شود. همچنین توجه شود که نحوه و مهارت نصب، جز اولین و مهم‌ترین مراحل موجود در نصب این محصولات چاپی است به عنوان مثال در قسمت‌هایی از کار که برآمدگی دارد، در صورت داشتن مهارت نصب بالا می‌توان از برآمدگی به عنوان برجستگی در کار  یا ایجاد حالت سه بعدی در خروجی به دست آمده استفاده کرد.

چاپ و نصب استیکر چاپ و نصب مش

چاپ و نصب استیکر چاپ و نصب مش قیمت چاپ و نصب استیکر قیمت چاپ و نصب مش . مش و استیکر از دسته چاپ های مرسوم و پر طرفدار محسوب می شوند که بایستی چاپ و نصب استیکر و چاپ و نصب مش بخوبی انجام شود تا اثربخشی در تبلیغات را بخوبی داشته باشد و بخوبی بتواند در جذب مخاطبان موثر باشد.

چاپ و نصب استیکر

اولین نکته ای که بایستی برای چاپ و نصب استیکر بایستی توجه کرد این است که مورد مصرف استیکر کجاست. چاپ استیکر قابلیت نصب بر شیشه مغازه ها و یا نصب بر روی بدنه خودرو و ماشین و… دارد. بسته به مورد مصرف استیکر بایستی در تعیین نوع چاپ و ابعاد چاپی دقت لازم لحاظ شود. نصب استیکر براحتی انجام می شود و می توان بصورت چسبی درج استیکر در موضع مورد نظر انجام شود.

چاپ و نصب مش

برای چاپ و نصب مش اولین قدم تعیین طرح و کیفیت چاپی برای رسیدن به چاپ موفق است. مش دارای سوراخ های ریزی است که استیکر ندارد. این سوراخ های ریز باعث عبور نور شده که این امر از شدت نور محیط نمی کاهد. نصب مش هم همانند استیکر بوده و تفاوت چندانی ندارد.

چاپ و نصب مش و استیکر

موضع مورد نظر را بایستی ابتدا برای چسباندن مش یا استیکر مورد بررسی قرار داد و بایستی ابعاد مش یا استیکر چاپی متناسب با موضع باشد. سپس بایستی تمیز بودن موضع بررسی و حتی الامکان عملیات تمیز کردن انجام شود. برای جلوگیری از ایجاد برامدگی در اثر حباب ها بایستی از مخلوط آب و مایع طرف شویی استفاده کرد. بعد از نصب استیکر و مش مدت زمان کوتاهی برای خشک شدن و چسبیدن به موضع لازم است.

قیمت چاپ و نصب استیکر و قیمت چاپ و نصب مش

از لحاظ هزینه چاپ روی مش و استیکر از تبلیغات به صرفه محسوب می شود. با این وجود تفاوت چندانی در قیمت مش و چاپ استیکر نیست. ابعاد چاپی و کیفیت چاپی تعیین کننده قیمت نهای چاپ استیکر و مش است. برای نصب نیز کار چندانی نیاز نیست و براحتی می توان مش و استیکر را در موضع مورد نظر نصب نمود.

رزولیشن چاپی در کیفیت چاپ بدست امده بسیار موثر است. اگر نیاز به دید از نزدیک با کیفیت تری هستید از چاپ مش و استیکر با رزولیشن بالای چاپی استفاده کنید. با این وجود نکات دیگر نیز در قیمت تاثیرگذار هستند. مثلا براق یا مات بودن یک مولفه محسوب می شود که این عوامل در قیمت نهایی بسیار تاثیرگذار است.

چگونگی نصب استیکر روی اتوبوس :

نصب استیکر بر روی اتوبوس به دلیل وجود فرو رفتگیها و برآمدگیها و همچنین زه های کنار اتوبوس بسیار دشوار میباشد و این کار را تبدیل به یک امر کاملاً تخصصی نموده است و افراد خاصی با فراگیری تخصصهای لازم و تشکیل گروهای چند نفره کار نصب اتوبوسها را به عهده میگیرند .

اگر استیکر توسط افرادی که تخصص لازم را در این زمینه ندارند چسبانده شود بدون شک استیکرها بعد از مدت کوتاهی جدا خواهد شد ، در نظر داشته باشید افرادی که کار نصب استیکر را به صورت تخصصی انجام میدهند وظیفه نگهداری و ترمیمهای احتمالی را نیز به عهده خواهند گرفت و معمولاً یکی از افراد گروه به طور مرتب در سطح شهر کار پیگیری اتوبوسهای اجرا شده را به عهده دارد و در صورتی که هر کدام از اتوبوسها مشکل ظاهری داشته باشد با نوشتن شماره پلاک اتوبوس آنرا فراخوان نموده و کار ترمیم را انجام میدهند ، پیشنهاد میشود اگر میخواهید این کار را خودتان انجام دهید حتماً از افراد متخصص این کار مشورت بگیرید .

طریقه نصب یا چسباندن استیکر روی سطوح مختلف

نصب استیکر یکی از کارهای نسبتاً تخصصی و البته برای روی اتوبوس کاملاً تخصصی میباشد، اگر میخواهید استیکر را روی سطح صاف و سیقلی مثل چاپ روی شیشه ، استیل ، سرامیک ، دیوار رنگ روغن یا چیزهایی مانند این بچسبانید بهتر است از آب یا مخلوط  آب و ریکا برای این کار استفاده کنید.

ابتدا سطح خود را از گرد و خاک پاک کنید سپس سطح را با آب و ریکای مخلوط شده خیس نمایید و سپس استیکر را روی سطح آماده شده بچسبانید ، بعد از چسباندن استیکر ، با یک کاردک نرم ، آب و ریکای زیر آن را خالی نمایید و توجه داشته باشید آب یا آب و ریکا فقط برای این منظور استفاده میشود که از حبابهای احتمالی تولید شده زیر استیکر جلوگیری کند و در صورت تولید حباب به راحتی بتوان آنها را خارج نمود.

همچنین این امکان را به شما میدهد که بتوانید جای استیکر را تغییر دهید و تا حدی قابلیت جابجایی استیکر را داشته باشید ، بعد از خالی کردن آب زیر استیکر اجازه دهید تا استیکر و سطح مورد نظر خشک شود این کار ممکن است 2 تا 3 ساعت طول بکشد ولی بعد از آن استیکر در جای خود محکم خواهد شد.

برای جدا کردن استیکر از روی همین سطوح ؛ میتوانید از یک سشوار کمک بگیرید و با گرم کردن استیکر آنرا از روی سطح مورد نظر جدا کنید. نکته مهم اینکه اگر در زمستان و در فضای بیرون  استیکر را میچسبانید ؛ با این شیوه چسباندن مشکل خواهید داشت و حتماً بایستی استیکر را بدون آب بچسبانید.

نصب استیکر بر روی اتومبیل و اتوبوس یا کانتینر کاملاً متفاوت میباشد به این معنی که برای انجام این کار نمیتوانید از آب یا هر چیز کمکی دیگری استفاده نمایید و باید استیکر را به صورت کاملا خشک بچسبانید چرا که اگر این کار با آب انجام شود در طی سه یا چهار روز استیکر از بدنه اتومبیل جدا میشود .

دکمه بازگشت به بالا