سلامت و دانشکسب و کار برتر

8 راه برای اینکه امسال بدون رژیم غذایی سالم‌تر بخورید

از مدهای چرخشی رژیم غذایی گرفته تا تصورات نادرست در مورد چگونگی تغذیه سالم‌تر برای رسیدن به اهداف غیرممکن بدن، عوامل متعددی باعث می‌شود که تغذیه پیچیده (و شاید حتی غیرممکن) به نظر برسد، اما تغذیه سالم نباید آنقدر گیج‌کننده باشد. بهترین جراح پلاستیک تهران

مطمئن باشید هیچ رژیم معجزه آسایی وجود ندارد. هیچ روش یا فهرست جادویی از دستورالعمل ها وجود ندارد که به طور خودکار همه ما را به رسیدن به اهداف سلامتی، احساس انرژی بیشتر، پاکسازی پوست و کاهش وزن وادار کند. زیرا در حالی که یک روش غذا خوردن ممکن است یک فرد را درمان کند، ممکن است برای دیگری محدود باشد. به علاوه، رژیم غذایی هرگز پایدار نیست – وقتی از جایی که محدودیت غذا می خوریم، هرگز احساس سیری نخواهیم کرد. قرار است غذا به همان اندازه که مغذی باشد لذت بخش باشد. رژیم های غذایی خود را کنار بگذارید و این 8 راه را برای تغذیه سالم تر در سال جاری امتحان کنید که می توانید در تمام عمر خود به آن پایبند باشید (و یکی از آنها محدود کردن کل گروه غذایی نیست).

  1. با دو وعده غذایی در روز سبزیجات برگدار میل کنید

اگر در سال 2022 یک تغییر در رژیم غذایی خود ایجاد کردید، در نظر بگیرید که سبزیجات برگدار بیشتری مصرف کنید. از اسفناج گرفته تا آروگولا و شاهی تا روما، سبزیجات برگ دار مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند. بعلاوه، به راحتی می توان آنها را در وعده های غذایی قرار داد – هیچ دلیلی وجود ندارد که چندین فنجان سبزی در روز نخورید. سعی کنید اسفناج را به اسموتی خود اضافه کنید، کلم پیچ را در ظرف یا سس پاستا بریزید، یا زمانی که بیرون از خانه غذا می خورید، یک سالاد جانبی سفارش دهید. اگر همه چیز شکست خورد، این راه های خوشمزه را برای خوردن سبزیجات بیشتر امتحان کنید.

  1. غذای سالم تحویل بگیرید

برخی از هفته‌ها آنقدر شلوغ هستند که زمانی برای برنامه‌ریزی، آماده‌سازی یا خرید برای وعده‌های غذایی ندارید، و این امر تغذیه سالم را دشوار می‌کند.  اگر مشکل شما با قرار دادن میوه‌ها و سبزیجات مربوط به خرید مواد غذایی، تهیه غذا و برنامه‌ریزی دستور غذا است (یعنی همه چیزهایی که قبل از پخت و پز و غذا خوردن واقعی اتفاق می‌افتد)، خدمات تحویل غذا در زمان و انرژی شما صرفه‌جویی می‌کند تا بتوانید تهیه کنید. در سبزیجات خود بدون استرس اضافی .

  1. جایگزین های گیاهی برای غذاهای مورد علاقه خود پیدا کنید

گوش کنید، اگر سالاد دوست ندارید، سالاد نخورید! مجبور کردن خود به خوردن وعده های غذایی ملایم و غذاهای کسل کننده منجر به پرخوری، هوس های مفرط و بدتر از همه، یک زندگی ناخوشایند می شود. به جای خوردن غذاهایی که دوست ندارید، با نسخه های سالم تری از غذاهای مورد علاقه خود خلاق شوید. سعی کنید سبزیجات بیشتری اضافه کنید یا جایگزین‌های ساده‌ای مانند پوسته پیتزای گل کلم یا پاستا نخود کنید. برای ایده های دستور العمل، این جایگزین های سالم را برای غذاهای راحت مورد علاقه خود و دستور العمل های گیاهی برای هر هوس را بررسی کنید.

  1. زمان غذا را مقدس کنید

تغذیه سالم فقط به این نیست که چه می خورید، بلکه به چگونگی آن نیز بستگی دارد. در دنیایی که وعده های غذایی اغلب در حال حرکت است و فست فود در هر گوشه ای وجود دارد، فراموش می کنیم که غذا فقط زنده ماندن نیست – یا حتی لذت بردن از طعم آن. زمان صرف غذا به عنوان یادآوری برای مکث، کاهش سرعت و لذت بردن است. استراحت در محل کار، خاموش کردن تلویزیون، کنار گذاشتن تلفن همراه خود را در نظر بگیرید و هر وعده غذایی را به فرصتی برای استراحت و هوشیاری تبدیل کنید. چه از وعده های غذایی با افرادی که دوستشان دارید لذت ببرید و چه از آن به عنوان یک مدیتیشن برای استراحت از مشغله های روزانه خود استفاده می کنید، هر وعده غذایی باید کاهش سرعت و لذت بردن آگاهانه از غذا باشد.

  1. نوشیدنی‌های مفید را مصرف کنید

شما قبلاً می‌دانید که باید آب بنوشید و تا حد امکان از نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه یا نوشیدنی‌های قهوه شیرین خودداری کنید، بنابراین اکنون زمان آن رسیده است که هیدراتاسیون بدن خود را کاهش دهید و حتی نوشیدنی‌های مفید بیشتری (علاوه بر بطری آب قابل استفاده مجدد) بنوشید. به عنوان مثال، چای (مانند سبز، سفید یا هیبیسکوس) به لطف اجزای تقویت کننده سلامتی مانند پلی فنول ها، فواید زیادی برای سلامتی دارد. همچنین می توانید آب سبز را بنوشید یا نوشابه معمولی خود را با آب گازدار، نعناع و لیمو جایگزین کنید. خط پایانی: علاوه بر نوشیدن آب در طول روز، با نوشیدنی‌های غنی از مواد مغذی خلاقیت داشته باشید تا فواید سلامتی و هیدراتاسیون را افزایش دهید.

  1. با صبحانه میوه بخورید

وقتی بچه بودید، مادرتان به همراه چیریوس‌هایتان به شما تکه‌های پرتقال و موز می‌داد، اما آیا همچنان به میزان میوه‌های مصرفی خود ادامه می‌دهید؟ شاید در افزودن سبزیجات به رژیم غذایی خود مهارت داشته باشید، اما میوه را فراموش کنید، شاید صبح ها از یک کافی شاپ یک ساندویچ صبحانه بخورید، یا شاید این افسانه را شنیده باشید که میوه برای شما خوب نیست. حقیقت این است که میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و فیبر هستند. آنها از زمین می آیند. بدن ما قرار است آنها را بخورد. صرف نظر از اینکه صبحانه انتخابی شما یک املت، نان تست آووکادو یا یک کاسه Cheerios (عادات قدیمی سخت می میرند) باشد، به خوردن مقداری توت یا گریپ فروت در کنار آن فکر کنید.

  1. به هر وعده غذایی گیاهان دارویی اضافه کنید

یکی دیگر از راه‌های آسان برای جذب محصولات تازه (آیا موضوعی را در اینجا حس می‌کنید؟) افزودن گیاهان دارویی به هر وعده غذایی است. در حالی که گیاهان معمولاً به عنوان چاشنی در نظر گرفته می شوند، آنها در واقع سبزی های برگ دار هستند که حاوی مواد مغذی و فواید سلامتی مختلفی هستند. به علاوه، آنها طعم همه چیز را خوشمزه تر می کنند. سعی کنید برگ های ریحان را روی پیتزاهای خانگی قرار دهید، گشنیز را به سیب زمینی سرخ کرده و سوشی رول اضافه کنید، یا جعفری را در سالاد خرد کنید. امتیازات پاداش برای راه اندازی باغ گیاهی خود در خانه. بهترین چشم پزشک تهران

  1. به نشانه های گرسنگی گوش دهید

روند روزه داری طولانی و متناوب و قوانین منسوخ “سه وعده غذایی در روز”! سال 2022 در مورد حذف قوانین در مورد اینکه چه زمانی باید یا نباید غذا بخوریم (و اینکه چقدر باید بخوریم) است. به جای اینکه خود را مجبور به خوردن سه وعده غذایی در روز یا پنج وعده غذایی کوچک در روز (یا هر روند جدید دیگری کنید)، به سادگی زمانی که گرسنه هستید غذا بخورید. به خودتان وعده های غذایی مغذی بدهید و روی تغذیه بدنتان با انرژی کافی برای گذراندن روز، هر چه که به نظر می رسد، تمرکز کنید. به همین ترتیب، به جای خوردن بخشی که شخص دیگری توصیه می کند (خواه مادرتان باشد، یک رستوران یا توصیه های روی جعبه)، تا زمانی که سیر شوید و پرخوری نکنید، بخورید. مقدار، زمان و روش غذا خوردن را که برای بدن و سبک زندگی شما مناسب است را پیدا کنید.

دکمه بازگشت به بالا