اقتصادیکسب و کار برتر

چرا قرص ماشین ظرفشویی حل نمی‌شود؟

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد به هنگام کار با ماشین ظرفشویی با آن مواجه می‌شوند، حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی خواهد بود. می‌توان گفت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی، معمولا دارای علت‌های گوناگونی است که احتمال می‌رود ارتباط با قطعات مختلف دستگاه نیز داشته باشد. از این رو اگر برای شما هم سوال پیش آمده که چرا قرص ماشین ظرفشویی حل نمی‌شود؟ با این مقاله همراه باشید تا پاسخ سوال خود را بدست آورید.

تعمیر ظرفشویی تهران |تعمیر یخچال بوش

علت باز و حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی

شاید بارها با این صحنه به هنگام کار با ماشین ظرفشویی مواجه شده‎اید! زمانی که درب ماشین را باز می‌کنید ، متوجه می‌شوید که عملیات شستشوی ظروف به درستی انجام نشده است که علت آن باز نشدن قرص در ماشین ظرفشویی خواهد بود. می‌توان گفت این موضوع علت‌های متعددی خواهد داشت، مثلا ممکن است محفظه جاقرصی در ماشین ظرفشویی مسدود شده یا مشکلی در دیسپنسر این دستگاه بوجود آمده باشد. بنابراین در ادامه این مقاله برخی از مهمترین دلایل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی را بیان می‌کنیم.

باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی به دلیل انسداد درب محفظه جاقرصی

اگر درب محفظه‌ی مخصوص قرص و مواد شوینده ماشین ظرفشویی با استفاده از اجسام کوچک مختلفی همچون قاشق، چنگال، چاقو و … بسته شود، قرص ماشین ظرفشویی در دستگاه حل نمی‌گردد. برای آن که به هنگام کار با ماشین ظرفشویی این مشکل ایجاد نشود و ظروف به خوبی شسته شوند، بهتر است به هنگام چیدن ظروف در سبد ماشین ظرفشویی دقت بالایی نمود. بدین ترتیب باید از گذاشتن اجسام کوچک در نزدیکی درب این محفظه در ماشین ظرفشویی که ممکن است منجر به مسدود شدن آن شود تا حد زیادی پرهیز کنید.

عدم انتخاب برنامه مناسب و باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی

معمولا در برنامه‎های که جهت شستن ظروف آشپزخانه در ماشین ظرفشویی به کار می‌روند، مدت زمان مناسب جهت شستشوی ظروف در حدود 45 دقیقه است. بدین ترتیب برنانه‌های که فرآیند شسشتو را در مدت زمان کمتری انجام ‌دهند، به هنگام شستشو از قرص ماشین ظرفشویی استفاده نمی‌کنند. بنابراین با باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی در این مدت زمان کوتاه، ظروف به درستی شسته نخواهند شد. از این رو بهتر است از برنامه‌های استفاده کرد که به خوبی عملیات شستشو را در زمان مناسبی انجام می‌دهند تا منجر به پاکیزگی این ظروف گردد.

نمایندگی تعمیر ظرفشویی بوش تهران

خرابی دیسپنسر و حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی

اگر قطعه دیسپنسر یا همان محفظه نگهدارنده مواد شوینده در دستگاه خراب شود، قرص ماشین ظرفشویی حل نخواهد شد که مشکلات متعددی را ایجاد خواهد کرد. در واقع این قطعه در ماشین‌های ظرفشویی به پخش کردن و رقیق نمودن قرص و مواد شوینده می‌پردازد تا عملیات شستشو به خوبی انجام شود.

بنابراین با خراب شدن این قطعه، قرص و مواد شوینده به خوبی حل نمی‌گردند و دیگر درب بازکن ماشین ظرفشویی عملکرد مناسبی نخواهد داشت. بنابراین می‌توان گفت این مسئله یکی از علت‌های اصلی حل نشدن این قرص در ماشین‌های ظرفشویی به شمار میید.‌آید.

پایین بودن دمای آب و حل نشدن قرص در دستگاه

به طور معمول برای آن که قرص در ماشین ظرفشویی حل شود، به دمای در حدود 110 تا 115 درجه فارنهایت نیاز است. بنابراین اگر دمای آب موجود در دستگاه از این استاندارد پایین‌تر باشد، قرص ماشین ظرفشویی نمی‌تواند در آب رقیق یا حل شود.  برای آن که این مشکل در ماشین‌های ظرفشویی حل گردد، بهتر است به تنظیمات این دستگاه سری بزنید و درجه شستشویی دستگاه را روی گرم‌ترین حالت و طولانی‌ترین زمان ممکن  قرار دهید. با اعمال این تنظیمات دیگر مطمئن خواهید شد که قرص ماشین ظرفشویی به خوبی در دستگاه حل می‌شود.

استفاده زیاد از حد قرص در ماشین ظرفشویی

معمولا جهت شستشویی ظروف در ماشین ظرفشویی، باید تعداد قرص‌های استفاده شده را متناسب با حجم ظروف و میزان کثیفی آنها در ماشین انتخاب کرد. اگر بیش از اندازه به استفاده از قرص در ماشین‌ظرفشویی پرداخته شود، موجب خواهد شد تا قرص به خوبی در محفظه حل نشده و مقداری زیادی از آن باقی بماند.

بنابراین به هنگام انتخاب تعداد قرص در ماشین ظرفشویی، بهتر است به علامتی که بر روی دستگاه وجود دارد و مقدار لازم جهت استفاده از مواد شوینده را مشخص می‌کند، توجه نمود. لازم به ذکر است اگر در سبد ماشین ظرفشویی ظروف کمی وجود دارد، بهتر است متناسب با این حجم ظروف قرص شوینده را نیز نصف کرد.

نمایندگی خدمات بوش تهران

نمایندگی تعمیر ماکروفر بوش تهران

نتیجه گیری

در این مقاله در پاسخ به سوال چرا قرص ماشین ظرفشویی حل نمی‌شود که ممکن است سوال بسیاری از مصرف کنندگان این دستگاه‌ها باشد، به بررسی علل مختلف آن پرداختیم تا افراد بتوانند خیلی راحت این مشکل را در منزل حل کنند و برای حل برخی ازاین علت‌ها نیز به یک تعمیرکار ماهر و زبده مراجعه نمایند.

دکمه بازگشت به بالا