اقتصادی

اعتبارات اشتغال در لرستان بر اساس نرخ بیکاری تقسیم می‌شود

رویداد برتر/لرستان مدیر کل تعاون کار و اجتماعی لرستان گفت: اعتبار اشتغال بر اساس نرخ بیکاری و توسعه سرزمینی شهرستان ها پرداخت می شود.

علی جهانی در نشست صمیمی فعالان اقتصادی، اجتماعی و رسانه ای بروجرد که با حضور مدیران شورای هماهنگی استان برگزار شد، به اعتبارات اشتغالزایی عادلانه و مشخص اشاره کرد. تسهیلات اشتغالزایی به تمام مناطق استان که امروزه مهمترین آنها اعتبارات تبصره 18 و نمونه طرحهای اشتغالزای واگذار شده به استان در حوزه های مختلف اقتصادی، استانداری یا تمامی دستگاه های اجرایی استان، این اعتبارات اشتغالزا با توزیع عادلانه به متقاضیان در اقصی نقاط استان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه این اداره کل صرفا یک موسسه است 90 درصد از اعتبارات تبصره 18 را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرده است، تصریح کرد: با پیگیری همکاران، تلاش شبانه روزی و حضور فیزیکی در بانک های عامل، خوشبختانه ، تا امروز کلیه اعتبارات پرداختی و ده درصد باقیمانده طرح های مربوطه در کمیته فنی ستاد بررسی و تصویب و به بانک های استان ارائه شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی ابلاغی اعتبار تبصره 18 باید تلاش کنند تا این مزایا را به افرادی پرداخت کنند که از یک سو صلاحیت لازم برای آماده سازی و توسعه اقتصادی خود را دارند. طرح ها و از طرفی کافی هستند. و ضمانت‌های لازم برای داشتن این وام‌ها، زیرا مشاهده شد متقاضیانی به بانک‌ها معرفی شدند که تضمین‌های لازم برای دریافت این وام‌ها را نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای اقتصادی بخش خصوصی متقاضی نیروی کار ماهر باید درخواست خود را به این اداره کل گزارش دهند، افزود: برخی بنگاه های اقتصادی به صورت خودسرانه و بدون اطلاع این اداره کل کارگری را در واحدهای خود استخدام می کنند که این امر باعث ایجاد تبعیض در زمینه اشتغال و اشتغال می شود. در آینده باید با مشکلاتی مواجه شوند که ایجاب می کند این واحدها با این اداره کل همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه قانون کار هم از کارگر و هم از کارفرما حمایت می کند، گفت: قانون را رعایت و اجرا می کنیم و برای حمایت از کارمند و کارفرما تبعیض قائل نمی شویم و مراجع حل اختلاف با آنها برخورد قانونی می کنند. ، یا ما به هیچ یک از آنها حق نمی دهیم و این باید از آنها ضایع شود و در صورت تخلف با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به نرخ بیکاری استان ادامه داد: مرکز آمار ایران نرخ بیکاری و نرخ مشارکت اقتصادی را در مناطق مختلف در فصول مختلف و بر اساس شاخص های تعیین شده فصلی و سالانه اعلام می کند. پرونده در حیطه این اداره کل نمی باشد.

جهانی بیان کرد: بیمه بیکاری گزینه ای برای حمایت از کارگرانی است که بر خلاف میل خود اخراج شده اند و به افرادی که حق بیمه خود را پرداخت کرده اند تعلق می گیرد و پس از بررسی و ارائه درخواست این افراد توسط مراجع قانونی عموم مردم. مدیریت. پرداخت اجتماعی

وی با اشاره به اینکه در استان همکاری و هماهنگی خوبی بین دستگاه های اجرایی شورای هماهنگی وجود دارد، تصریح کرد: شورای هماهنگی سران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در راستای ایجاد وحدت عمل و انسجام است. ارتقای سطح تعاملات بین مدیران استانی و همکاری با ایجاد هم افزایی و تسهیم تلاش ها و تبادل دانش و تجربه در استان به طور مرتب برقرار می شود و برنامه های مختلفی برای تسهیل شرایط و ارائه خدمات به مردم و جامعه هدف برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا