اقتصادی

توسعه اقتصادی در کشور چگونه محقق می‌شود؟

رویداد برتر/خوزستان رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: توسعه اقتصادی در کشور زمانی محقق می شود که تمرکز بر کاهش تاثیر نفت بر اقتصاد و تنوع بخشی به اقتصاد باشد.

شهلا عموری در گفت وگو با رویداد برتر، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از مسیر توسعه اقتصادی کشور، توسعه خارجی به ویژه توسعه روابط با همسایگان است. در این زمینه، حل موانع عمده در صلاحیت بخش خصوصی نیست، نیازمند مداخله قاطع و قاطع دولت است.

وی افزود: قبل از تدوین استراتژی توسعه روابط بین الملل در داخل کشور، ابتدا باید استراتژی توسعه صنعتی کشور تدوین و سپس با نگاه توسعه تجارت خارجی به روز شود.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: توسعه اقتصادی در کشور زمانی محقق می شود که تمرکز بر کاهش تاثیر نفت بر اقتصاد و تنوع بخشی به اقتصاد باشد و این موضوعات در دستور کار قرار گیرد.

عموری گفت: بهبود فضای کسب و کار، جذب سرمایه گذار خارجی، ایجاد اقتصاد رقابتی و متنوع از جمله مواردی است که در صورت همکاری دولت و بخش خصوصی می تواند زمینه ساز توسعه و اقتصاد شود. رشد کشور برای بهبود وضعیت فعلی. کند

وی در خصوص بازار عراق نیز افزود: بخش خصوصی همواره بر اهمیت توسعه تجارت به ویژه با عراق به عنوان کشوری که با 5 استان ایران در امتداد مرز طولانی خود روابط تجاری دارد، تاکید می کند.

عموری ادامه داد: بازار عراق را نباید بازار 5 میلیونی در نظر گرفت زیرا هر استان عراق می تواند از چند استان کشورمان واردات داشته باشد و باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: اتاق بازرگانی به منظور توسعه روابط تجاری با عراق و ایجاد روابط اقتصادی سودمند متقابل، استفاده از فرصت های سرمایه گذاری و معرفی مناطق مختلف کشور با ظرفیت های مختلف را در نظر گرفته است. . در دستور کار توسعه حوزه توسعه اقتصادی با کمک بخش.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا