خبرهای کلی

خسارت ۳۵ میلیاردی شهرداری همدان با ناتمام ماندن یک پروژه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مهدی حیدری عصر پنجشنبه در کمیته فنی و عمرانی شورای شهر همدان در نشست مشترک شهردار و سازمان مردم نهاد شهرداری خواستار تعیین تکلیف پارکینگ مکانیزه شد و گفت: کمیته خدمات شهری نهاد نمایندگی برای این منظور پیش نویس نامه ای تهیه کرد و این نامه در اسرع وقت جهت تعیین تکلیف به شهرداری ارسال خواهد شد.

وی قرارداد این پروژه را مربوط به فروردین ماه 1398 عنوان کرد که توسط شهرداری همدان و شرکت توسعه تجهیزات دانا به مبلغ دو میلیارد و 870 میلیون تومان منعقد شد. وی گفت: خسارت تاخیر در اجرای این پروژه بیش از مبلغ قراردادی بوده به گونه ای که خسارت 35 میلیارد ریالی ناشی از تاخیر شهرداری در تعیین تکلیف پارکینگ مکانیزه است.

رئیس کمیته فنی ساختمانی شورای شهر همدان هدف از اجرای این پروژه را رفع مشکل پارکینگ در مناطق مرزی شهر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر پارک حاشیه ای در سطح شهر ممنوع نیست. جاده های شهر اما با اجرای طرح پارکینگ مکانیزه پیش بینی می شود در سال های آینده این مشکل برطرف شود

حیدری وضعیت دوچرخه های هوشمند مشترک در همدان را مورد اشاره قرار داد و گفت: خواست شورا برای ایجاد این مهم برای راه اندازی بخش جدید حمل و نقل عمومی و سبک است.

وی در ادامه سخنان خود پیش نویس قرارداد شرکت بیدو را در این خصوص به طور کامل تایید کرد سمت وی دانست و گفت: موضوع راه اندازی دوچرخه های هوشمند مشترک چندان پیچیده نیست و اولین قدم پیش بینی مکان ها، ایستگاه های تبلیغاتی و تعیین ایستگاه های دریافت و تحویل دوچرخه است.

رئیس کمیته فنی ساخت شورای شهر همدان با بیان اینکه بر اساس پیش نویس قرارداد، شهرداری باید همه چیز را در این زمینه فراهم کند و تنها یک نفر باید بهره مند شود، گفت: پیچیدگی اصلی سیستم فناوری و دانش است. تعادل مجدد این یک دوچرخه است. در مرحله اول، طرح مشترک دوچرخه هوشمند در دور اول اجرا می شود که به لطف حضور مردم در ابتدا و انتهای پیاده روها، فناوری ردیابی و ضد سرقت حذف و هزینه ها کاهش می یابد. بر این اساس.

حیدری هدف از اجرای این طرح را کلید سیستم ترافیک سبک پیاده رو دانست و گفت: در این طرح حضور بانوان نیز امکان پذیر است و اسکوتر حتی می توان از مشکلات حاشیه ای جلوگیری کرد.

وی در پایان به وضعیت نامعلوم پارک حاشیه ای همدان نیز اشاره کرد و گفت: در قرارداد نخبه پلیس سر کار نیامد. اگر پلیس سیستم کنترل هوشمند پارک حاشیه ای را تایید کند، این شرکت ها می توانند موضوعات مختلف از جمله پارک دوبل و … را رد کنند حالا به کمک پلیس; پلیس باید از ابتدا وارد این قضیه شود.

دکمه بازگشت به بالا