استان ها

دفتر نمایندگی خانه مطبوعات رفسنجان افتتاح شد

رویداد برتر/ کرمان مراسم افتتاحیه دفتر نمایندگی خانه مطبوعات رفسنجان با حضور معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگی و مدیریتی استانداری کرمان، استاندار، رئیس شورای شهر و شهردار رفسنجان، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات، جمعی از مدیران مسئول و اصحاب رسانه مجتمع افصه هجری و مسئولین شهرستان برگزار شد.

روح الله بادپروا رئیس خانه مطبوعات رفسنجان شامگاه 15 مردادماه در این مراسم گفت: خانه مطبوعات رفسنجان و انار در حال حاضر دارای 100 عضو شامل 75 عضو اصلی و 25 عضو افتخاری است.

وی تصریح کرد: شهرستان رفسنجان دارای 9 رسانه مکتوب (سه ماهنامه و 6 هفته نامه) و 12 پایگاه خبری فعال است و 5 پایگاه خبری نیز در مرحله صدور مجوز هستند.

رئیس خانه مطبوعات شهرستان رفسنجان به ساماندهی اعضا و رفع مشکلات عضویت در خانه مطبوعات، واریز وام 10 میلیون تومانی به خبرنگاران و همکاری با دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و مدیریت اسلامی می پردازد. آزمون دوره های روزنامه نگاری با همکاری خانه مطبوعات استان در دو سال گذشته اعلام شد.

وی از همکاری دولت محلی در نصب امکانات و تجهیزات لازم برای بهره برداری از دفتر مطبوعاتی شهرستان در رابطه با واگذاری مکان و مجتمع مس رفسنجان بسیار قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد با همکاری اصحاب رسانه و خبرنگاران گامی پربار در راستای امور صنفی اصحاب رسانه برخواهند داشت.

محمدرضا نژاد حیدری، رئیس خانه مطبوعات استان کرمان نیز در مراسم افتتاحیه خبرگزاری خانه مطبوعات رفسنجان اظهار داشت: در تلاش هستیم موزه مطبوعات در استان راه اندازی شود و در صورت ایجاد، اثرگذار خواهد بود. گام. مطبوعات استان را به مردم معرفی کند.

وی همچنین از راه اندازی نمایندگی های ساجتوحاز در شهرهای رفسنجان و سیرجان که می تواند گامی موثر در جهت تمرکززدایی و خدمات بیشتر به اصحاب رسانه باشد ابراز خرسندی کرد.

نژاد حیدری موضوع بیمه را یکی از مهم ترین مشکلات خبرنگاران دانست و افزود: در دهه 60 با موج بزرگی از انفجار اطلاعات مواجه شدیم و رسانه های جدید، پایگاه های خبری و نشریات الکترونیکی ظهور کردند. و کارکنان این نوع رسانه ها باید مورد حمایت قانون قرار گیرند.مطبوعات باید به عنوان یک نشریه مکتوب قرار گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه درآمد نمایندگان رسانه ها کم است و پرداخت حق بیمه رایگان برای آنها سخت است، انتظار می رود سازمان تامین اجتماعی نیز مانند مطبوعات مکتوب به این موضوع نگاه کند، بنابراین در روزهای اخیر سال ها با دکتر پورابراهیمی اسلام با رئیس کمیته اقتصادی شورا ملاقات کردیم که قول داد به آن رسیدگی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا