اقتصادی

صدور گواهینامه‌ بین‌المللی برای محصولات دانش‌بنیان در کشور امکان‌پذیر شد/تست تجهیزات ضدانفجار

یک شرکت دانش بنیان با همکاری تولیدکنندگان و محققان دانشگاهی آزمایشگاهی ایجاد کرد که گواهینامه های استاندارد بین المللی صادر می کند که بر اساس آن شرکت ها می توانند محصولات خود را با این گواهی ها به کشورهای دیگر صادر کنند.

سید محسن میرسدری، مدیرعامل شرکت دانش بنیان در گفت وگو با رویداد برتر. وی گفت: این شرکت با مشارکت دانشگاه های بزرگ و تولیدکنندگان صنعتی کشور برای ایجاد یک آزمایشگاه معتبر بین المللی تاسیس شد. خدمات این آزمایشگاه قابلیت ردیابی بین المللی را تضمین می کند.

وی با بیان اینکه این آزمایشگاه مرجع تایید صلاحیت محصولات نیز می باشد، تصریح کرد: تمامی خدمات تحت پوشش صندوق نوآوری و رفاه می باشد. بنابراین شرکت های دانش بنیان متقاضی خدمات این آزمایشگاه می توانند آن را به صورت رایگان و در قالب کمک هزینه از این صندوق دریافت کنند.

میرسدری با بیان اینکه 24 آزمایشگاه ISO در این مجموعه وجود دارد، تصریح کرد: خدمات این آزمایشگاه در سطح بین المللی معتبر است، بنابراین نتایج آزمایشات ما در خارج از کشور پذیرفته می شود.

مدیرعامل شرکت دانشبانیان خاطرنشان کرد: ما اولین موسسه ایرانی هستیم که به عنوان مؤسسه گواهی محصول (تأیید گواهینامه محصول بر اساس استاندارد ISO/IEC17065) شناخته می‌شویم و گواهینامه صادر شده توسط این شرکت مورد تأیید سایر کشورها قرار گرفته است. . .

وی افزود: بر این اساس شرکت های دانش بنیان می توانند تست های مربوط به محصولات تولیدی خود را در داخل کشور مجری انجام دهند و گواهینامه های معتبر را از داخل اخذ کنند و با این گواهینامه محصولات خود را صادر کنند.

میرصدری به مزیت های خدمات این آزمایشگاه توجه کرد و گفت: از آنجایی که شرکت ها برای آزمایش های مربوط به صدور گواهی نامه ها نیازی به پرداخت ارز ندارند، قیمت کل محصول کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه خدمات این شرکت شامل برق و الکترونیک، تجهیزات صنعت نفت و گاز، تجهیزات پزشکی، تجهیزات مخابراتی و لوازم خانگی است، خاطرنشان کرد: بر اساس تجهیزات و زیرساخت های ارائه شده توسط شرکت، امکان بررسی محصولات مبتنی بر استانداردهای داخلی و بین المللی وجود دارد که بر اساس آنها با همکاری اتحادیه اروپا بیش از 10000 آزمایش انجام دادیم و برای 50 محصول و تجهیزات ضد انفجار گواهی صادر کردیم.

به گفته میرسدری، 100 گواهینامه برای تجهیزات برقی و الکترونیکی صادر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا