خبرهای کلی

فوتبال در مشت اینستاگرام – رویداد برتر

شاید روزی از خود بپرسیم که آیا فوتبالی که بسیاری از فعالیت هایش را در اینستاگرام مشخص می کند به هدف درستی می رسد؟

به گزارش رویداد برتر دنیای اقتصاد نوشت: اینستاگرام؛ این پلتفرم عجیب ساخته دست بشر اکنون به مرحله ای از نفوذ رسیده است که می تواند در هر زمینه ای کنترل و گاه تعیین تکلیف کند. فوتبال قطعاً از این قاعده مستثنی نیست و می توان گفت که بیش از هر ورزش دیگری تحت تأثیر اینستاگرام و طرف آن است. با این حال، در دنیایی که میلیون‌ها نفر در هر ثانیه رفتار شما را تماشا، تحلیل و انتقاد می‌کنند، بی‌اثر بودن گفتار بیهوده است؛ حتی اگر این تأثیر بیشتر منفی باشد تا مثبت. یک عکس ساده می تواند پوشش رسانه ای زیادی به شما بدهد، چگونه می توانید ماهیت تاثیرگذار اینستاگرام را زیر سوال ببرید؟

اینستاگرام سرمربی استقلال را عوض کرد و پرسپولیس را خرید!

برای تایید این ادعا که اینستاگرام از دیرباز نقش مهمی در فوتبال و حواشی آن ایفا کرده است، لازم نیست راه دور بروید، کافی است اتفاقات تابستان گذشته را تحلیل کنید. وقتی سردار آجورلو مدیرعامل استقلال در کنار سرمربی جدید پرتغالی می گوید قصد آوردم گزینه داخلی بیاورم و هواداران با موضع منفی در فضای مجازی اجازه این کار را ندادند یعنی تاثیر این در رسانه های اجتماعی حتی بیشتر از حد معمول است. جایی که هواداران استقلال به این قضیه واکنش نشان دادند که بحث حضور رضا عنایتی روی نیمکت این تیم مطرح شد. یکی از بهترین گلزنان تاریخ باشگاهش مورد التماس، التماس و تهدید قرار گرفت که این پست را نپذیرد. اینجاست که اینستاگرام تاثیر خود را گذاشت.

البته در مورد باشگاه رقیب هم همین اتفاق افتاد. وقتی شایعه شد میلاد زکی پور که قبلا در استقلال بازی می کرد می خواهد پیراهن قرمز را بپوشد، این حال و هوا به التهاب تبدیل شد. یکی از کاربردهای اینستاگرام، پخش ویدیوهای قدیمی تلاوت زکی پور برای پرسپولیسی ها بود. آنها با استناد به اتفاقات گذشته به شدت با حضور مدافع گل گهر در تیم خود مخالفت کردند. حتی آرشیو عکس های قدیمی با پیراهن استقلال کافی نبود و سرمربی پرسپولیس با فشار فضای مجازی خرید این بازیکن را محدود کرد. او عکس های خودش را هم از آرشیو بیرون کشید تا نشان دهد هنوز استقلالی است و نمی خواهد این موضوع را برای مدت کوتاهی به خاطر بسپارد!

برای فرصت طلبان

همانطور که اینستاگرام می تواند خواسته های بیشتر طرفداران فوتبال را برآورده کند، می تواند زمین بازی ماهیگیران آب گل آلود نیز باشد. به عنوان مثال، اگر فضای فضای مجازی با یک بازیکن هماهنگ نباشد، می تواند بازیکن مذکور را کاملاً گمراه کند. در فصول اخیر نمونه‌های زیادی از این دست بوده است و برخی بازیکنان در پاکت عنوان کرده‌اند که مثلاً منافع مالی فلان طرف را تامین نکرده‌اند و به‌دلیل همین مشکل، جو فضای مجازی به‌شدت علیه آنها تغییر کرده است. . آنها در این روزها که بیشتر مردم زمان زیادی را در اینستاگرام می گذرانند، موج انداختن و همراهی طرفداران فوتبال نباید چندان سخت باشد. به خصوص اگر از یک پایگاه داده مجازی قوی بهره مند شوید. مردم رویدادهای فوتبال را با دقت تماشا می کنند اما گاهی خواه ناخواه درگیر موج تخریب یا تقدیس چهره های مختلف می شوند که شاید اگر با دقت بیشتری به ماجرا نگاه کنند این مسیر را طی نکنند. شاید روزی از خود بپرسیم که آیا فوتبالی که بسیاری از فعالیت هایش را در اینستاگرام مشخص می کند به هدف درستی می رسد؟ البته، مانند همه جا، حفظ “اندازه” مهم است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا