ورزش

بزرگترین چالش فوتبال فرا رسید/ اختلافات به گوش فیفا می‌رسد؟

به گفته شفاف ، پس از تصویب اساسنامه اتحادیه فوتبال ، چالش اصلی ، یعنی برگزاری انتخابات ، و مقامات دولتی ، از جمله اعضای پارلمان ، به عنوان سدی محکم در برابر بازنشستگان و حضور آنها در انتخابات ایستادند. طبق قانون منع به کارگیری بازنشستگان ، نمایندگان مجلس و مقامات دولتی تأکید می کنند که هیچ بازنشسته ای نمی تواند در انتخابات آینده شرکت کند ، اما اتحادیه فوتبال چندین بار این موضوع را رد کرده و احتمالاً بحث دیگری پیش بینی می شود

به دنبال اظهارات حیدر بهاروند به مجمع فدرال مبنی بر اینکه انتخابات طبق مقررات اساسنامه برگزار می شود و هر کسی می تواند در آن شرکت کند ، این به معنای حضور مستمری بگیران در انتخابات است ، اکنون مسئول قانونی اتحادیه فوتبال موضوع را مطرح کرده است. وی در مصاحبه ای به احسان قاضی زاده هاشمی ، نماینده مجلس شورای اسلامی ، که مدتها استدلال می کرد بازنشستگان نباید در انتخابات شرکت کنند ، پاسخ داد.

در همین رابطه ، اتحادیه فوتبال نوشت: صفی الله فغانپور ، مسئول حقوقی اتحادیه ، در مورد حضور اعضای فعلی هیئت مدیره انجمن در انتخابات آینده گفت: اتحادیه فوتبال براساس اساسنامه جدیدی که توسط فیفا تصویب شده و در مجمع عمومی اتحادیه تصویب می شود ، فعالیت خواهد کرد. کرد طبق بند اول اساسنامه جدید ، این انجمن یک نهاد مستقل با شخصیت حقوقی است. در ماده 34 (1) اساسنامه جدید آمده است كه هیئت مدیره انجمن باید حداقل 9 جلسه در سال برگزار كند.

وی ادامه داد: در اساسنامه جدید شرایط انتخابات و منتخبان هیئت مدیره مشخص شده است تا شرایط سنی از اساسنامه حذف شود و هر شخص در هر سنی داوطلب شود و به هیئت مدیره یا رئیس انجمن مراجعه کند. احترام و رعایت قوانین کشور ، با توجه به اینکه طبق ماده 71 اساسنامه جدید ، درآمد انجمن تعیین می شود و شامل بودجه دولت نمی شود و با کمک دولت یا هر سازمان و نهاد دیگری ماده 5 (5) بند به عنوان کمک هزینه در نظر گرفته شده است.

به گفته یکی از مسئولان اتحادیه فوتبال ، اعضای هیئت مدیره ، به ویژه بازنشستگان ، هرگز قصد کوتاه آمدن از مقامات دولتی را ندارند و این احتمال وجود دارد که مداخله دولت که با اصرار نهادهایی مانند مجلس شرایط بحرانی ایجاد می کند ، باید به انجمن اعلام شود.

از طرف دیگر ، پرونده اعضای هیئت مدیره به دلیل مقصر بودن سازمان بازرسی هنوز در دادگستری است و آنها باید در مورد سهل انگاری پرونده ویلموتس و خسارت 6.2 میلیون یورویی به اتحادیه فوتبال توضیح دهند. بنابراین برخی معتقدند که این افراد به دلیل بی کفایتی نمی توانند در انتخابات شرکت کنند.

با این وجود ، فغانپور ادامه داد: “برخی گفته اند که هشت عضو فعلی هیئت مدیره اتحاد قادر به شرکت در انتخابات آینده نیستند ، که جای تعجب دارد.” در جمهوری اسلامی ایران ، همه ما موظف به پیروی از قوانین هستیم زیرا قانون وظایف همه را تعیین می کند. هیچکس بالاتر از قانون نیست و هیچ کس نمی تواند حقوق اجتماعی و شهروندی را از دیگران سلب کند و شرکت در انتخابات هم برای منتخبان و هم برای منتخبان یک حق اجتماعی است و ملاک حضور قانون اساسی جدید است.

مسئول حقوقی انجمن همچنین گفت: با توجه به دلایل رأی وی در ویلموت گراندز ، هیئت مدیره اتحادیه فوتبال در این قرارداد سهل انگاری یا فسادی نکرده است ، بنابراین حضور اعضای هیئت مدیره در انتخابات منع قانونی ندارد. .

فغانپور تصریح کرد: براساس ماده 61 اساسنامه فدرال ، کمیسیون های بدوی و بدوی انتخابات پس از تصویب اساسنامه جدید فعالیت خود را آغاز کردند و پس از آغاز ثبت نام نامزدها ، صلاحیت ها را طبق قوانین و دستورالعمل های مصوب بررسی کردند امیدوارم همه در فضایی آرام ، منظم و پویا به انتخاب های اتحادیه فوتبال کمک کنند. اگر خدا اجازه دهد ، می توانیم از طریق مجمع عمومی انتخابات شاهد رشد و دستیابی به فوتبال پایدار در کشورمان باشیم.

با این تفاسیر ، باید بررسی کنیم تا اختلافات هنگام بررسی مناسب بودن نامزدها برای انتخابات به اوج خود برسند. بعلت گزارش هایی که از داخل ایران منتشر شده ، بعید به نظر می رسد انتخاباتی که فیفا و AFC نسبت به آنها حساس هستند و مانع دولت می شوند. احترام به قوانین اتحادیه فوتبال اکنون یک چالش بزرگ است.

دکمه بازگشت به بالا