ورزش

معاون وزیر ورزش: فعالیت زنان در MMA غیرقانونی است

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: کم تحرکی دوران کرونا آثار جسمی زیادی بر جامعه داشت.

به گزارش رویداد برتر، هشتمین جلسه کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی شامگاه سه شنبه با حضور سرکار خانم کاظمی پور معاونت محترم وزارت ورزش و جوانان و در اتاق شهید بهشتی اتاق مطالعه این حزب برگزار شد. دفتر. . وی در ابتدا با عذرخواهی از جناب آقای دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان که به دلیل کسالت نتوانستند در جلسه مذکور حضور یابند، از تلاش و جدیت وزارت ورزش در گسترش دامنه ورزش سخنانی گفتند. جمعیت زنان بر اساس هنجارها و آیین ها.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت ویژه معاونت بانوان اظهار داشت: از ابتدای مسئولیت در حوزه بانوان سه محور مقوله فرهنگی ورزش همگانی و ورزش قهرمانی اگرچه این سه محور با یکدیگر هم راستا هستند، اما هر کدام مکانیسم و ​​چیدمان خاصی را می طلبد. متاسفانه شیوع بیماری کرونا در جامعه، رفت و آمد و رفت و آمد خانواده ها را به حداقل رسانده است. این امر پیامدهای منفی زیادی در زمینه مشکلات جسمی و حتی روانی داشته است که برای حل مسائل نیاز به زمان کافی دارد.

کاظمی پور بر رعایت ضوابط و هنجارهای جامعه توسط بانوان ورزشکار تاکید کرد و تصریح کرد: به ورزش بانوان به ویژه در بخش عمومی که اکثریت جامعه را در بر می گیرد تاکید زیادی داشتیم به همین دلیل مشکلاتی در این بخش وجود داشت که سعی کردیم آن را برطرف کنیم. . برای حل.. به عنوان مثال اکثر مراکز ورزش همگانی مجوز نداشتند و به همین دلیل نظارت درستی وجود نداشت، بنابراین ما مانع ادامه این روند شدیم. در بخش قهرمانی فعالیت بانوان در برخی از میادین ورزشی به دلیل قوانین کشور مطلوب نیست. بدیهی است که فعالیت بانوان در رشته هایی مانند کشتی، MMA، بوکس و حتی وزنه برداری مشکلات خاص خود را دارد. برخی از آنها از جمله MMA به هیچ وجه قانونی نیستند، در مورد سایر رشته های ذکر شده باید اقدامات لازم انجام شود. با این توضیح که هدف اصلی ما فراهم کردن بستر مناسب و محیطی سالم برای ورزش است.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان افزود: به طور جدی در تلاش هستیم تا مراکز سلامت و استعدادیابی در وزارت ورزش ایجاد شود و به زودی این امر در سطح وسیع محقق خواهد شد. ما ارتباط بسیار خوبی با وزارت آموزش و پرورش، علوم و دولت محلی داریم و تلاش می کنیم در زمینه گسترش ورزش در دو بخش بانوان و آقایان هم افزایی و همگرایی قابل قبولی ایجاد کنیم.

کاظمی پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خروج برخی از ورزشکاران به خارج از کشور جواب داده است، نظر شما در مورد این موضوع در وزارت ورزش چیست، گفت: موضوع مهاجرت کم و بیش در بین سایر رشته های ورزشی وجود دارد، اما به دلیل اینکه این موضوع مطرح نیست. رسانه ای، بازتابی ندارد، اگرچه این موضوع در ورزش بسیار نادر است، اما به دلیل جهانی بودن این مقوله بازتاب زیادی دارد و هجمه های سیاسی نیز از این طریق وارد کشور می شود. دلیل اصلی مهاجرت اقتصادی است و قهرمانان به دلیل کوتاهی دوران ورزشی حرفه ای خود امیدوارند در این مدت کوتاه به اهداف خود برسند. بنابراین یکی از اقداماتی که برای قانع کردن ورزشکاران انجام می دهیم توجه ویژه به معیشت و درآمد آنهاست. این موضوع را از طریق مجلس محترم و دولت برای حمایت مالی از قهرمانان دختر و پسر ادامه خواهیم داد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان درباره فنس کشی بانوان در ورزشگاه ها اظهار داشت: درست است که مورد یاد شده مطالبه عمومی بانوان نیست اما برخی اصرار دارند. در این رابطه برخی مجامع بین المللی حساس بودند، سعی کردیم با بررسی همه جوانب، رعایت شرایط، رعایت اصول و مقررات جاری کشور مشکل را حل کنیم. در هر صورت ما باید ورزش های مختلف را به نحو شایسته مدیریت کنیم. مثلا رشته های المپیکی داریم که با وجود اینکه استعداد زیادی دارند مورد توجه قرار نگرفته اند. کریکت از جمله رشته هایی است که پوشش خوبی دارد و بانوان ما می توانند در آن فعالیت های خوبی انجام دهند. اگر بتوانیم این زمینه ها را فعال کنیم، شاید زنان به حوزه های خشونت آمیز علاقه ای نداشته باشند. در حال تکمیل و ابلاغ ضمیمه فرهنگی ورزش در بخش دختر و پسر هستیم که 200 صفحه از کتاب را شامل می شود.

در ابتدای این جلسه محمدرضا تهرانی، رئیس کارگروه ورزش حزب موتلفه با اشاره به اهمیت گسترش ورزش در بین زنان کشور، آن را برای سلامت خانواده و تشویق کودکان به ورزش مهم ارزیابی کرد. . تمایل به انجام این کار دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا