خبرهای کلیکسب و کار برتر

بررسی ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاص انواع سنگ‌های نما + رایج‌ترین کاربردهای سنگ‌های ساختمانی

شناخت انواع سنگ نما و نکات مهم در انتخاب آن

یکی از رایج‌ترین کاربردهای سنگ‌های ساختمانی، استفاده از آن‌ها برای نمای ساختمان است. در واقع سنگ نما به انواعی از سنگ ساختمانی گفته می‌شود که بر روی دیوار بیرونی ساختمان و برای زیبایی بخشی و اهداف دیگر نصب می‌شود. سنگ نما انواع مختلفی داشته و با توجه به موارد زیر می‌توانید یکی از انواع پرکاربرد آن را برای نمای ساختمان‌تان استفاده کنید:

  • شرایط محیطی و آب‌وهوایی منطقه
  • هزینه و بودجه مورد نظر
  • نوع معماری ساختمان
  • سلیقه

    در این مقاله قصد داریم شما را به طور کامل با انواع سنگ‌های نما و ویژگی‌های‌شان آشنا کنیم، با ما باشید.

سنگ نما چیست و چه کاربردی دارد؟

همان‌طور که در بخش قبل اشاره شد، سنگ نما به انواع سنگ‌های ساختمانی استخراج شده و فرآوری شده گفته می‌شود که برای ایجاد نما و زیبایی در بخش بیرونی ساختمان به کار می‌روند. این سنگ‌ها شامل نمونه‌های مختلفی از جمله «سنگ نمای مرمریت»، «سنگ نمای تراورتن»، «سنگ نمای گرانیت» و … هستند. هر یک از این سنگ‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاص خود را داشته و همین مسئله باعث ایجاد تنوع در ظاهر و کارایی آن‌ها می‌شود. اما استفاده از سنگ نما چه مزیت‌هایی دارد؟ بهتر است هر یک از کاربردهای این سنگ‌ها را کمی از نظر بگذرانیم.

ایجاد زیبایی خیره‌کننده در ساختمان با سنگ

سنگ نما همان‌طور که از نام آن پیداست، تلاشی‌ست در راستای نمایاندن زیبایی یک سازه‌ی ساختمانی. ساختمان‌های مختلف از جمله ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری و … با استفاده از سنگ نما جلوه‌ای تازه پیدا کرده و زیبایی‌شان دو چندان می‌شود.

این مسئله دلایل مختلفی دارد که عبارتند از:

  • زیبایی و تنوع در بافت و ساختار سنگ‌ها
  • سطح صیقلی و براق سنگ‌ها
  • ایجاد نمایی یک دست و جذاب (متناسب با نوع معماری)
  • رنگ‌بندی سنگ‌ها
  • طبیعی بودن سنگ‌ها

سنگ نما همان‌طور که از نام آن پیداست، تلاشی‌ست در راستای نمایاندن زیبایی یک سازه‌ی ساختمانی ایجاد زیبایی خیره‌کننده در ساختمان با سنگ نما

پیشگیری از نفوذ آلودگی

سنگ‌های ساختمانی‌ای که به عنوان نما استفاده می‌شوند، معمولاً دارای تراکم بالایی هستند. این مسئله باعث می‌شود که میزان جذب آب و دیگر عناصر موجود در محیط در آن‌ها بسیار کم باشد. همچنین سنگ نما باعث می‌شود تا دیوارهای بیرونی به راحتی کثیف نشده و ظاهری غیرمعمولی پیدا نکنند.

عایق صوتی و حرارتی

با شناختی نسبی از سنگ‌های ساختمانی متوجه خواهید شد که برخی از آن‌ها دارای ویژگی‌های عایقی در برابر صوت و همچنین حرارت هستند. استفاده از چنین سنگ‌هایی در نمای ساختمان مزیتی بزرگ است. این ویژگی سبب می‌شود تا اتلاف انرژی در ساختمان به حداقل برسد. همچنین ورود سروصدای بیرون ساختمان به داخل به کمترین میزان خود می‌رسد. نکات مختلفی وجود دارند که در انتخاب سنگ نما باید به آن‌ها توجه داشته باشید. توجه به این نکات بسیار مهم است و عدم توجه به آن‌ها می‌تواند بهره‌وری نمای ساختمان را به شدت کاهش دهد.

انتخاب بهترین سنگ برای نمای ساختمان

انتخاب سنگ ساختمانی برای هر کاربردی، با توجه به پارامترهای مختلفی امکان‌پذیر است. یکی از نقاطی که استفاده از سنگ ساختمانی جلوه‌ای زیبا و جذاب به آن می‌بخشد، نماست. از این رو همواره افراد به دنبال انتخاب بهترین سنگ برای نمای ساختمان خود هستند. اما چطور می‌توان چنین سنگی را یافت؟ آیا امکان آن وجود دارد که یک سنگ را به عنوان بهترین نما برای همه‌ی ساختمان‌ها انتخاب کرد؟ انواع سنگ های مناسب برای نمای ساختمان کدامند و چطور باید از میان آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کرد. پاسخ به تمام این سوالات را در سطرهای زیر دنبال خواهیم کرد.

ویژگی‌های یک سنگ نمای خوب برای نمای ساختمان

نکات مختلفی وجود دارند که در انتخاب سنگ باید به آن‌ها توجه داشته باشید. توجه به این نکات بسیار مهم است و عدم توجه به آن‌ها می‌تواند بهره‌وری نمای ساختمان را به شدت کاهش دهد. به همین دلیل بهتر است سطرهای بعد را به دقت بخوانید.

سنگ نما باید با بافت شهری و منطقه هم‌خوانی داشته باشد

تمایز و تفاوت همیشه ویژگی وسوسه‌کننده‌ای‌ست که افراد به دنبال آن هستند. البته این مسئله کاملاً بدیهی و حق هر فرد است که بخواهد انتخاب‌های دلخواه خود را داشته باشد. اما در برخی موارد توجه به شرایط برای گرفتن یک تصمیم بسیار مهم است. مسئله این است که در انتخاب سنگ نما باید توجه داشته باشید که ساختمان شما در میان یک زمینه‌ی قبلی بنا شده است. عدم هماهنگی و هارمونی کافی با محیط پیرامون می‌تواند از ساختمان‌تان یک اثر زیبا اما در جای نامناسب بسازد.

وب گردی مفید: تفاوت میلگرد اجدار و بدون آج چیست؟

شرایط آب‌وهوایی و تاثیر آن بر سنگ نما

سنگ نما عنصری‌ست که در تمام طول شبانه‌روز و در طول سال در معرض شرایط محیط پیرامونش قرار دارد. باران‌های مداوم، تابش نور زیاد آفتاب، باد، گرد و خاک، برف و یخ‌زدگی از جمله عوامل محیطی هستند که بر روی سنگ بنا تاثیراتی منفی می‌گذارند. اما این نکته که کدام شرایط آب‌وهوایی در اقلیم شما حاکم در انتخاب سنگ بنا موثر است. هر کدام از انواع سنگ‌های ساختمانی ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را تا حدودی نسبت به هر یک از این شرایط مقاوم می‌کند. در ادامه‌ی بحث و در خلال معرفی انواع سنگ نما، ویژگی‌های هر کدام را خواهید شناخت. لذا سعی کنید انتخاب‌های‌تان را بر اساس این ویژگی‌ها و با توجه به آب‌وهوای منطقه‌تان انتخاب کنید.

شرایط دمایی

تابش مستقیم و مداوم آفتاب: نمای ساختمان در معرض تابش مستقیم آفتاب است. البته در ساعاتی از روز ممکن است نما در سایه قرار بگیرد. اما با این وجود تاثیر بسیار شدیدی از نور آفتاب بر این سنگ‌ها وارد می‌شود. یکی از اثرات اصلی این تابش نور، ایجاد تغییر در رنگ و طرح سنگ است. از این رو سنگ مورد نظر باید از این نظر مقاوم بوده و رنگ خود را از دست ندهد.

حرارت بالا: این تابش مستقیم علاوه بر تاثیر تدریجی بر روی رنگ سنگ، می‌تواند سبب افزایش دمای آن نیز شود. به طوری که در طول روزهای تابستان این شرایط سبب بالا رفتن زیاد دمای سنگ می‌شود.

سرما: در طول شب اما در غیاب خورشید، دمای سنگ کاهش پیدا می‌کند. این سرما هم‌چنین در طول زمستان و روزهای برفی به طرز چشم‌گیری می‌تواند سبب کاهش دمای سنگ شود.

تغییرات دمایی: وجود دو شرایط مختلف بالا می‌تواند باعث تغییرات دمایی مداوم سنگ شود. لذا سنگ مورد نظر باید بتواند در چنین شرایطی مقاوم باشد و دچار فرسودگی نشود.

با این تفاسیر یک سنگ ساختمانی مناسب برای نما، سنگی‌ست که بتوانید در شرایط دمایی مختلف به خوبی مقاومت کرده و با انبساط‌ها و انقباض‌های دائمی دچار شکستگی و ترک و فرسودگی نشود.

باران و رطوبت

شرایط خاص دیگری که بر فضای بیرون حاکم است، قرار داشتن سنگ‌ها در معرض باران و برف است. به این ترتیب سنگ ساختمانی مناسب برای نما باید بتوانند در شرایط زیر دوام بیاورد.

  • رطوبت: سنگ‌های فضای بیرونی هم‌چون نما و سنگ‌فرش در معرض باران و رطوبت قرار دارند. این مسئله می‌تواند سبب فرسودگی و در برخی موارد مات و کدر شدن سنگ شوند. لذا بهترین سنگ برای نمای ساختمان، سنگی با کم‌ترین میزان جذب آب است. بالا بودن جذب آب از طرفی ممکن است سبب یخ زدن آب موجود در سنگ در روزهای سرد شده و این مسئله می‌تواند به تدریج سنگ را فرسوده کرده و طول عمر آن را پایین بیاورد.
  • باران‌های اسیدی: در برخی مناطق بارش باران‌های اسیدی شرایط را حادتر می‌کند. ساختار سنگ‌های مناسب برای نما باید به‌گونه‌ای باشد که در برابر چنین باران‌هایی دچار خوردگی نشود.

ارتفاع؛ شرایطی مهم در نمای ساختمان

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد نمای ساختمان، نیاز به نصب سنگ در ارتفاع زیاد از سطح زمین است. این موضوع سبب می‌شود سنگ شرایط خاص زیر را دارا باشد:

  • وزن مناسب: سنگ‌هایی که تراکم بسیار بالایی دارند، معمولاً وزن‌شان بر واحد حجم بسیار زیاد است. چنین سنگ‌هایی انتخابی مناسب برای نما نیستند.
  • چسبندگی بالا به ملات: سنگ نما باید چسبندگی بالایی به ملات داشته باشد. چرا که در غیر این صورت امکان جدا شدن آن از دیوار وجود داشته و این مسئله می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد.

مشخصات فنی بهترین سنگ برای نمای ساختمان

گفتنی‌ست که شرایط و ویژگی‌های سنگ مناسب برای نمای ساختمان، بر اساس ضابطه‌ی شماره‌ی 714 امور نظام فنی و اجرایی تعیین شده است. شما به راحتی می‌توانید با مرور بند «نماهای چسبانده شده» این شرایط و ضوابط را بررسی کنید تا سنگی که انتخاب می‌کنید از لحاظ فنی نیز از استانداردهای دقیقی پیروی کند.

یکی از ویژگی‌های قید شده در این ضابطه‌ها، داشتن حداقل سختی 3 در سنگ مورد نظر است. همچنین با مطالعه‌ی این بند خواهید دید که در ابعاد این سنگ نیز باید حداقل‌ها را رعایت کنید. عرض و ارتفاع این سنگ‌ها با توجه به نوع فرآوری سنگ متفاوت است. ضخامت ذکر شده در این بند برای این سنگ‌ها حداقل 2 سانتی‌متر است. توصیه می‌شود برای اطلاع کامل از این ضوابط این نگاهی به این دستورالعمل‌ها داشته باشید. البته همواره فروشندگان سنگ‌های ساختمانی به شما مشاوره‌های لازم در این زمینه را داده و شرایط را با شما در میان خواهند گذاشت. حال که ویژگی‌های مورد نیاز بهترین سنگ برای نمای ساختمان را می‌دانید، بهتر است ببینیم چه سنگ‌هایی را می‌توانید با چنین ویژگی‌هایی خریداری کنید؟

رنگ سنگ نما

رنگ نما ممکن است تا حد زیادی مسئله‌ای سلیقه‌ای به نظر برسد. با توجه به تنوع رنگی موجود در سنگ‌ها، شما می‌توانید نمونه‌ای متناسب با سلیقه‌ی خود انتخاب کنید. البته در برخی مواقع با توجه به شرایطی خاص در انتخاب رنگ نیز ممکن است دچار محدودیت شوید. شما می‌توانید از سنگ سیاه برای نمای ساختمان استفاده کنید، یا سنگ سفید یا هر رنگی که دلتان بخواهد. اما اگر نوع کاربری ساختمان در انتخاب‌تان محدودیت ایجاد کنید باید برخی رنگ‌ها را از لیست خود حذف کنید. هم‌چنین هماهنگ بودن ساختمان با بافت شهری و محله‌ی مورد نظر نیز بسیار مهم است و نباید به آن بی‌توجه بود.

به بودجه‌ی خود توجه کنید

میزان بودجه‌ای که برای انتخاب و طراحی نمای ساختمان در نظر گرفته‌اید دیگر عامل تاثیرگذار در انتخاب سنگ است. بی شک هر چه سنگی که انتخاب می‌کنید از نظر طرح و کیفیت در سطح بالاتری قرار داشته باشد، نیاز به صرف هزینه‌ی بیشتری برای اجرای نما خواهید داشت.

انواع سنگ نما را بشناسید

سنگ‌های مختلفی در طبیعت یافت شده و برای استفاده به عنوان سنگ ساختمانی فرآوری می‌شوند. اما همان‌طور که می‌دانید اغلب این سنگ‌ها کاربردهایی نظیر «سنگ دیوار»، «سنگ کف»، «سنگ پله» و … دارند. تنها برخی از سنگ‌های ساختمانی هستند که ویژگی‌های مناسب برای کاربرد به عنوان نما را دارند. در ادامه به برخی از این سنگ‌ها اشاره می‌کنیم.

بهترین سنگ نما از بین انواع سنگ های ساختمانی

همان‌طور که می‌دانید سنگ‌های ساختمانی بسیاری از معادن سنگ استخراج می‌شوند. از این رو در بررسی بهترین سنگ برای نمای ساختمان ابتدا بهتر است ببینیم کدام سنگ از میان آن‌ها مناسب شرایط خاص نمای ساختمان است. پرکاربردترین سنگ‌های ساختمانی برای نما که طرفداران بسیاری نیز دارند عبارتند از:

  • سنگ تراورتن
  • سنگ گرانیت
  • سنگ مرمر

البته این سنگ‌ها تنها گزینه‌های پیش روی شما نیستند. برای شناسایی یک سنگ نمای خوب بهتر است نگاهی به ویژگی‌های این سنگ‌ها داشته باشیم. هر یک از این‌ها خصیصه‌های بارز و ویژه‌ای دارند.

سنگ گرانیت نما

سنگ گرانیت یکی از انواع پرکاربرد سنگ‌های ساختمانی‌ست. ویژگی‌های مختلف این سنگ آن را برای کاربردهای متنوعی مناسب کرده‌ است. به همین دلیل علاوه بر استفاده به عنوان نما این سنگ در موارد زیر نیز استفاده می‌شود:

  • دیوارپوش
  • کف‌پوش
  • کانتر آشپرخانه
  • محوطه‌سازی و …

اما این سنگ چه خصوصیاتی دارد؟

  • استحکام و مقاومت بالا در برابر ضربه
  • مقاومت زیاد در برابر حرارت
  • مقاومت در برابر خوردگی (مناسب برای مناطقی با باران‌های اسیدی)
  • زیبایی و سطح یکدست و صیقلی
  • تنوع رنگی و وجود طرح‌های زیبا از آن در بازار (شکلاتی، قرمز، طوسی و …)
  • عدم جذب آلودگی
  • چگالی و تراکم بالا و جذب آب بسیار کم

البته این سنگ به دلیل تراکم بالا و کم بودن تخلخل آن، چسبندگی کم‌تری از تراورتن دارد. امروزه برای حل این مشکل از روش‌های مختلفی در نصب هم‌چون گیره اسکوپ استفاده می‌شود. اما به کار بردن توری پشت سنگ نیز یکی از بهترین شیوه‌ها برای افزایش چسبندگی آن است. البته مشکل دیگری نیز در گرانیت وجود دارد و آن وجود کانی‌های آهن در ساختار آن است. به این ترتیب در فضای بیرونی این کانی‌ها دچار زنگ‌زدگی شده و کیفیت ظاهری سنگ را کاهش می‌دهند.

تراورتن؛ بهترین سنگ برای نمای ساختمان

در لیست بالا می‌توان یکی از بهترین انتخاب‌ها را سنگ تراورتن دانست. البته انتخاب بهترین سنگ تراورتن نما نیز خود به عوامل مختلفی وابسته است. انواع تراورتن خود در سطوح کیفیتی مختلف ممتاز، سوپر و درجات یک تا سه استخراج و فرآوری می‌شوند. برای مثال می‌توان گفت بهترین سنگ تراورتن سفید نما از معادن عباس آباد و حاجی آباد استخراج می شود. در مجموع انواع این سنگ به دلایل مختلفی یک گزینه‌ی مناسب برای سنگ نما شناخته می‌شوند. در زیر این دلایل را معرفی می‌کنیم:

  • چسبندگی بسیار زیاد
  • وزن مناسب
  • عدم جذب آب
  • تنوع رنگ
  • مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط محیطی
  • قیمت مناسب

در واقع سنگ تراورتن بیشتر به عنوان یک سنگ نما معروف است. دلیل چسبندگی بالای این سنگ وجود تخلخل در ساختار آن است. همین موضوع البته خود بدل به یک نقطه ضعف آن نیز شده است و استفاده از آن در مناطق سردسیری را غیرممکن کرده است. استفاده از سنگ مرمر برای نما به دلیل قیمت بالای آن به ندرت مشاهده می‌شود. اما با توجه به ویژگی‌های بسیار خوب و ظاهر بسیار زیبایی این سنگ از آن به عنوان نما در ساختمان‌های لوکس استفاده می‌شود.

مرمر؛ یکی از بهترین سنگ ها برای نمای ساختمان های لوکس

اگر بتوانید از پس هزینه‌های سنگ مرمر بربیایید، انتخاب آن به عنوان سنگ نما، می‌تواند ساختمان شما از نظر طراحی و معماری بسیار ارتقا دهد. این سنگ بسیار صیقلی و جذاب بوده و مزیت دیگر آن تنوع رنگی آن است. البته اغلب از این سنگ در رنگ‌های سفید استفاده می‌شود. از جمله ویژگی‌های مهم این سنگ عبارتند از:

  • مقاومت بسیار بالا در شرایط مختلف
  • جذب آب خیلی کم
  • صیقلی و براقیت بالا

این سنگ نیز برای افزایش چسبندگی نیاز به استفاده از روش‌های خاصی دارد.

قیمت سنگ نما

قیمت سنگ نمای ساختمان با توجه به کیفیت و نوع آن تعیین می‌شود. در واقع در بررسی قیمت سنگ نما ارزان و گران بودن آن مفهوم زیادی نداشته و تفاوت قیمت به دلیل تفاوت در کیفیت و نوع سنگ است. برای مثال سنگ نما تراورتن قیمتی متفاوت از سنگ گرانیت دارد. همچنین محل استخراج سنگ باعث ایجاد تنوع در ساختار و کیفیت سنگ می‌شود. برای مثال نمی‌توان توقع داشت قیمت سنگ نما اصفهان، با سنگ نمای شهری دیگر یکسان باشد.

برای مشاهده لیست قیمت انواع سنگ نمای ساختمان و دیگر انواع سنگ‌های ساختمانی می‌توانید به بخش محصولات وبسایت کالا ساخت مراجع کنید

نکته‌ی پایانی

برای انتخاب بهترین سنگ برای نمای ساختمان بهتر است اولویت‌ها را به درستی لحاظ کنید. یعنی پیش از هر چیز به مسائل فنی و هم بپردازید و پس از آن و در اولویت‌های بعدی مسائل سلیقه‌ای و ظاهری را قرار دهید. با انتخاب سنگ نمایی مناسب می‌توانید زیبایی خاصی به ساختمان خود ببخشید و نمایی با دوام و ماندگاری بالا داشته باشید. اما بی‌توجهی در این زمینه می‌تواند نتیجه‌ای عکس به همراه داشته باشد.

انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی

با گسترش ساخت و ساز ساختمان های ویلایی، سوالاتی مطرح می شود از جمله این که انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی کدام اند و کدام و سنگ نما از لحاظ زیبایی، استحکام و قیمت مناسب تر می باشد.

سنگ نمای ساختمان ویلایی

سنگ نمای ساختمان ویلایی نوعی سنگ تزئینی است که در ابعاد و اندازه‌ های معین قابل برش و تراش می ‌باشد. سنگ ‌های نمای ساختمان دارای سختی و دوام متفاوتی بوده که در شرایط آب و هوایی مختلف قابل ‌استفاده هستند. از آنجایی‌ سنگ نما در زیبایی و دکوراسیون ساختمان های ویلایی نقش بسیار مهمی دارد، بنابراین شناخت انواع سنگ نمای ساختمان و آشنایی با ویژگی ‌های آن ‌ها ضروری است.

انواع گوناگون سنگ نمای ساختمان ویلایی

سنگ تراورتن، تراورتن مصنوعی، ترامیت، مرمریت، مرمر از انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی هستند که باید متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه انتخاب شوند.

سنگ تراورتن

تراورتن معمولا از پر کاربرد ترین سنگ نما های بیرونی ساختمان ها است چرا که این سنگ از لحاظ قیمت از سنگ مرمر ارزان تر بوده و تنوع بیشتری در زمینه ی تولید دارد. تراورتن از جمله سنگ های سبک محسوب می شود و به دلیل دارا بودن خلل و فرج مناسب در پشت آن به راحتی با ملات به سطح مورد نظر می چسبد. همچنین در برابر نفوذ آب، سرما و گرما و اشعه UV مقاوم بوده و تنوع رنگی دارد. رنگ طبیعی تراورتن سفید است اما در رنگ‌ های قهوه ‌ای، کرم یا زنگ ‌زده نیز موجود می ‌باشد .از دیگر ویژگی های این سنگ نمای ساختمان ویلایی می توان به ثابت ماندن رنگ آن در طول زمان و قابلیت برشکاری و صیقل کاری بالایش اشاره کرد. در نمای رومی نیز از این نوع استفاده می گردد.

تراورتن مصنوعی

امروزه یکی از انواع سنگ های قابل استفاده در نمای ساختمان ها، سنگ مصنوعی است. تراورتن مصنوعی یکی از انواع سنگ مصنوعی است که به علت زیبایی در طرح و مقاومت و کیفیت بسیار بالا بسیار مورد توجه معماران قرار گرفته است. از لحاظ هزینه نیز استفاده از سنگ نمای تراورتن مصنوعی قیمت تمام شده ی بسیار پایین تری نسبت به سنگ های طبیعی دارد و از این جهت کاملاً به صرفه تر خواهد بود. به طور تقریبی هر سنگ مصنوعی حدوداً بین ۲۰ تا ۳۰ درصد سبک ‌تر از سنگ های طبیعی می ‌باشد. این سبک بودن سنگ ها کار را در هنگام نصب روی نمای ساختمان آسان تر می کند.

از دیگر مزایای سنگ تراورتن مصنوعی می توان به صیقل پذیری عالی، چسبندگی بالا نسبت به سایر مصنوعات سنگی، جذب آب صفر، قابلیت اجرای طرح و رنگ های دلخواه، نداشتن محدودیت در تولید اندازه های گوناگون و زیبایی و دید بسیار عالی آن اشاره نمود.

سنگ ترامیت

ترامیت حاصل ترکیب تراورتن و مرمریت است. این سنگ به دلیل شباهت و دارا بودن ویژگی های دو دسته سنگ مرمریت و تراورتن، به نام ترامیت شناخته شده است. از سنگ ترامیت در ساخت نمای داخلی و همچنین نمای خارجی ساختمان استفاده می ‌گردد. اما با توجه به جذب آب بالای این سنگ بهتر است این سنگ در نمای‌ خارجی ساختمان کمتر استفاده شود یا بیشتر در مناطق جغرافیایی با آب و هوای خشک برای نمای خارجی ساختمان استفاده گردد.

سنگ ترامیت نیز مانند سنگ‌ های دیگر که با آن ها آشنا هستیم، دارای ویژگی‌ های مختلفی می ‌باشد. این نوع سنگ اکثرا زمینه ی روشن دارد و در رنگ های سفید و کرم در بازار موجود می ‌باشد. به دلیل شباهت بسیار به سنگ تراورتن، ترامیت مورد توجه بسیاری از معماران و طراحان ساختمان قرار گرفته است و می تواند جایگزین مناسبی برای برخی از سنگ های تراورتن باشد. همچنین داشتن خلل و فرج باعث شده این سنگ تبدیل سنگی پر کاربرد و سبک در ساختمان گردد.

سنگ مرمر

سنگ مرمر که جزء گران ‌ترین سنگ نمای ساختمان است، دارای خاصیت درمانی بوده و آرام ‌بخش است. سنگ مرمر در رنگ های سبز، زرد و سفید موجود است. این نوع سنگ در برابر هوا زدگی، گازها و باران اسیدی بسیار مقاومت بالایی دارد. اما ممکن است در طولانی ‌مدت در اثر شرایط جوی کم‌ رنگ شود. مرمر یک سنگ نمای ساختمان است که بیشتر برای کارهای شیک و دکوراتیو در ساختمان‌ های شیک به کار برده می ‌شود و قیمت نسبتاً بالایی دارد.

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت یکی از شناخته ‌شده‌ ترین انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی است. این سنگ مانند آهن محکم بوده و حجم بسیار بالایی دارد که به دلیل همین تراکم بالا، مقدار آب کمتری را به خود جذب می‌ کند. به دلیل درصد بالای سیلس در گرانیت این سنگ بسیار سخت بوده و در برابر سایش مقاوم است. علاوه بر نمای ساختمان، از گرانیت در سکو های پیشخوان، سنگ ‌فرش، راه ‌پله و مقبره در آرامگاه ‌ها استفاده می شود. در واقع از گرانیت در ساخت بسیاری از اشیایی که در زندگی روزمره با آن رو به‌ رو هستیم استفاده می ‌شود. اما به دلیل‌ اینکه این سنگ از معادن استخراج ‌شده و برش و صیقل آن پرهزینه است، قیمت بالایی دارد. برای اطلاعات بیشتر و جهت دریافت قیمت انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی با کارشناس فروش کالا ساخت تماس بگیرید.

تیتر و عناوین این خبر مخفی کن
دکمه بازگشت به بالا