خبرهای کلیکسب و کار برتر

علت گرم نشدن آب در انواع پکیج چیست و راهنمای رفع گرم نشدن پکیج

داشتن آبگرم اهمیت زیادی در بالا رفتن سطح زندگی دارد و اگر آب گرم نباشد اختلالی در زندگی روزمره ما ایجاد می شود. این موضوع می‌ تواند مشکلات زیادی در زندگی روزمره ما ایجاد کند و حتی امکان دارد انجام کار های روزمره را برای من سخت کند و نتوانیم کار های روزمره را به درستی انجام دهیم. ممکن است زمانی که آب گرم مصرفی دستگاه خود را باز می‌ کنید متوجه شوید نشانگر دستگاه چشمک می زند.

البته در برخی مدل‌ های دیگر دستگاه، در صفحه نمایشگر دستگاه علامتی مشابه شیر آب چشمک می زند. اما اگر نشانگر دستگاه به درستی عمل نمی کند باید احتمال دهید یکی از قطعات دستگاه مشکل دارد که موجب گرم نشدن آب دستگاه می شود. سرد بودن یا گرم نبودن آب دستگاه از مشکلاتی است که بیشتر افراد با آن مواجه هستند.

مبدل رسوب گرفته است

می توان یکی از اصلی ترین مشکلات گرم نشدن آب در پکیج ها را، رسوب گرفتن مبدل دانست. با در نظر گرفتن سختی آب مبدل، دستگاه ها بعد از مدتی کار کردن ممکن است رسوب بگیرند. برای حل مشکل پایین بودن گرمای آب باید مبدل را تعویض کنید. البته با سرویس کردن یا رسوب زدایی می توانید مشکل پایین بودن گرمای آب را حل کنید.

می توانید از محلول آب اسید به منظور رسوب زدایی استفاده کنید اما بدانید که این کار بسیار خطرناک است. اگر نمی دانید رسوب گیری یا تعمیر این قبیل مشکلات را به چه فردی بسپارید، ما به شما پیشنهاد می دهیم به منظور تعمیر این مشکل یا رسوب زدایی مبدل از خدمات مفید تهران سرویسکاران استفاده کنید تا با پرداخت مبلغی مناسب و مقرون به صرفه بتوانید دستگاه خود را تعمیر کنید.

مشکل در هوا گرفتگی لوله ها

از دیگر مشکلاتی که می تواند علت گرم نبودن آب مصرفی این دستگاه ها با باشد، می توان به هوا گرفتگی لوله ها اشاره کرد. اگر لوله ها هوا بگیرند پکیج سر و صدای زیادی از خود بروز می دهد. در این حالت شما به راحتی می توانید مشکل پایین بودن گرما یا گرم نبودن آب مصرفی را عیب یابی کنید. از عواملی که باعث بروز این مشکل می شود می توان به درجه فشار دستگاه اشاره کرد، چرا که اگر درجه فشار دستگاه زیر یک باشد این مشکل بروز می کند.

یک پیچ در قسمت پایینی دستگاه وجود دارد و شما باید به منظور هواگیری آن را باز کنید تا زمانی که هوای موجود در آن خارج شود. این کار را باید تا زمانی انجام دهید تا درجه فشار بیش از یک شود یا از آن قسمت آب خارج شود، در نهایت پیچ را ببندید. به منظور هوا گرفتگی لوله ها یا تعمیر مشکل گرم نشدن آب از تهران سرویسکاران کمک بگیرید.

فشار گاز کم است

در شهرهای بزرگ در فصل زمستان ممکن است افراد با این مشکل مواجه شوند، چرا که به علت سرد بودن هوا مصرف گاز در این فصل بسیار زیاد است، به همین دلیل امکان دارد فشار گاز افت کند. بنابراین از دیگر دلایل گرم نشدن آب مصرفی را کم بودن فشار گاز می نامیم. برای عیب یابی مشکل شما باید فشار گاز را چک کنید.

سپس می توانید برای تعمیر این مشکل به مراکز تخصصی مراجعه کنید. تعمیر این دستگاه کار هرکسی نیست و هر شخصی نمی تواند این دستگاه را به درستی تعمیر کند. تعمیرات ناشیانه این دستگاه باعث بروز خسارات مالی و جانی می‌ شود، بنابراین توصیه می‌ کنیم اگر در این زمینه تخصص کافی ندارید به هیچ عنوان به سراغ تعمیر دستگاه نروید حتماً از خدمات مراکز تخصصی چون تهران سرویسکاران استفاده کنید.

برد الکترونیکی سوخته است

اگر برد اصلی پکیج بسوزد باعث بروز اختلال در دستگاه می شود و در نتیجه آب گرم نمی شود. در برخی مواقع امکان دارد متوجه شوید که دستگاه کار می‌ کند اما توان گرم کردن آب را ندارد، در این حالت باید برد دستگاه را بررسی کنید. باید آمپرمتر برد و قطعات آن را بررسی کنید و اگر هر کدام از قطعات دستگاه ایراد داشت باید در سریعترین زمان ممکن آن ها را تعویض کنید.

توجه کنید برای رفع این مشکل شما باید تخصص کافی و لازم را داشته باشید، چرا که تعمیر آن آشیانه می تواند به برد اصلی دستگاه آسیب وارد کند در نتیجه شما متحمل پرداخت هزینه های زیادی برای تعمیر می شوید. این کار باید توسط نیروی متخصص و آموزش دیده انجام شود تا دستگاه بیش از حد آسیب نبیند.

شاید شما هم نیاز به دریافت خدمات از نمایندگی ایران رادیاتور و یا نمایندگی بوتان داشته باشید.

کم بودن فشار آب یا خراب بودن ترموستات

اگر فشار آب ورودی کم باشد این مشکل در دستگاه شما ایجاد می شود و بعد از مدتی کار کردن، آب جوش می آید و دستگاه خاموش می شود و در نهایت آب سرد می شود. بنابراین علت سرد شدن آب و گرم نکردن آب را می توان فشار آب دانست. البته در برخی مواقع ممکن است خراب بودن ترموستات علت اصلی گرم نکردن آب باشد.

یکی از قطعات مهم در دستگاه ترموستات است و زمانی ترموستات دستور قطع شدن کار کردن را می دهد که دمای آب به میزان دلخواه شما برسد. زمانی ترموستات دستور می دهد دستگاه مجدداً روشن شده و کار کند که دمای آب کم شود. اگر مشکل خرابی ترموستات باشد، ترموستات نمی تواند دمای آب را به درستی تشخیص دهد، بنابراین آب پکیج را گرم نمی کند. برای رفع این مشکل باید ترموستات را تعویض کنید.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم علت های گرم نشدن آب در انواع پکیج را بیان و توضیح مختصری در مورد آن ها به شما دهیم‌. شما با خواندن این مطلب می‌ توانید اطلاعات مختصر و مفیدی در مورد دلایل گرم کردن آب در این دستگاه ها را بخوانید.

اگر گرمای آب دستگاه شما پایین است و دلیل پایین بودن گرما آب را نمی دانید و قادر به تعمیر و عیب یابی این مشکل در دستگاه خود نیستید، توصیه می کنیم از تهران سرویسکاران کمک بگیرید تا در کمترین زمان مشکل دستگاه شما را حل کنند و شما بدون نگرانی و دغدغه به زندگی خود برسید. همانطور که می دانید عملکرد درست این دستگاه ها اهمیت زیادی دارد و حل مشکلات این دستگاه ها باید در سریعترین زمان ممکن انجام بگیرد تا در زندگی شما اختلال ایجاد نکند.

دکمه بازگشت به بالا