خبرهای کلیکسب و کار برتر

کاربرد گسترده دستگاه برش لیزر پلاستیک در صنایع گوناگون

پلاستیک از پرکاربردترین متریال‌ها در زندگی روزمره است. این متریال نوعی ماده آلی است که به دلیل انعطاف‌پذیری، استحکام و صرفه اقتصادی، کاربرد گسترده‌ای در صنایع کوچک و بزرگ پیدا کرده است. پلاستیک به روش قالب‌گیری به صورت ورق تولید می‌‌شود. امروزه از دستگاه‌های برش لیزر پلاستیک استفاده می‌کنند. با این دستگاه می‌‌توان پیچیده‌ترین طرح‌ها را حکاکی کرد و همچنین ورق‌های پلاستیکی را با دقت بالایی برش زد. از پرکاربردترین مواد پلاستیکی که روی آن‌ها عملیات برش یا حکاکی انجام می‌‌شود، می‌‌توان به پلی ‌استر، اکریلیک و پلی کربنات اشاره کرد. در این مطلب با مزایا و کاربردهای دستگاه برش لیزر پلاستیک آشنا می‌‌شویم.

استفاده از دستگاه برش لیزر پلاستیک چه مزایایی دارد؟

استفاده از برش پلاستیک، دارای مزایای فراوانی است؛ از این رو، این روش محبوبیت زیادی پیدا کرده است. استفاده از این روش باعث می‌شود که هدررفت کار به حداقل ممکن برسد. شما می‌‌توانید پیچیده‌ترین طرح‌ها را به کمک دستگاه برش لیزر اجرا کنید که همین امر باعث ایجاد تنوع در محصولات تولیدی خواهد شد. از جمله مزایای دستگاه برش لیزر پلاستیک عبارت‌اند از:

  • سرعت بالای برش
  • بهبود در کیفت محصول نسبت به روش‌های سنتی
  • به حداقل رسید ضایعات تولیدی
  • افزایش دقت در برش و ایجاد لبه‌هایی صاف در قطعه
  • ایجاد پیچیده‌ترین طرح‌ها به کمک نرم‌افزارهای کامپیوتری
  • عدم نیاز به پرداخت نهایی و صاف کردن لبه‌های محصول پس از تولید؛ برخلاف روش سنتی
  • برش بدون تماس با سطح و عدم آسیب به متریال
  • صرفه اقتصادی

کاربردهای دستگاه برش لیزر پلاستیک

استفاده از دستگاه برش لیزر پلاستیک کاربردهای فراوانی دارد که از جمله آن‌ها می‌‌توان به ساخت ماکت، ساخت تابلوهای تبلیغاتی، حکاکی روی خودکار، ساخت لوازم پزشکی، لوازم ساختمانی و حک بارکد اشاره کرد. در تمامی این محصولات برای حکاکی یا برش از دستگاه‌های لیزری استفاده می‌‌شود. با این دستگاه‌ها می‌‌توان انواع طرح‌ها را در ابعاد مختلف ایجاد کرد.

مزیت مهم برش لیزر این است که محصول تولیدی دارای لبه‌های صاف و تمیز خواهد بود. به همین دلیل، پس از تولید محصول دیگر نیازی به پرداخت سطح یا لبه‌ها نیست. می‌‌توان با استفاده از این دستگاه، ورق‌های مختلف پلاستیکی را با دقت 0.015 میلی‌متر برش زد که ضایعات تولید نیز در این فرآیند به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت. در مجموع، برش لیزری، سریع‌ترین و بی‌نقص‌ترین روش برای برش پلاستیک به شمار می‌‌آید.

برای مشاهده تمامی دستگاه‌های برش لیزری پلاستیک به لینک زیر سر بزنید:

https://rotecgroup.com/products/application/plastic/

بهترین مدل‌های دستگاه برش لیزر پلاستیک کدام‌اند؟

دستگاه‌های برش لیزر پلاستیک، بسته به اندازه محصول تولیدی و فضای کار، متفاوت هستند. چنانچه شما دارای فضای کافی برای راه‌اندازی یک کارگاه بزرگ صنعتی را نارید، می‌‌توانید نوع خانگی دستگاه‌های برش لیزر را خریداری کنید. در ادامه بهترین مدل‌های دستگاه برش لیزر پلاستیک را معرفی می‌‌کنیم.

دستگاه برش لیزر RT1390

دستگاه برش لیزر RT1390 (تولیدشده در شرکت شفنگ) از پرکاربردترین دستگاه‌های برش لیزر پلاستیک به شمار می‌‌آید که البته برای برش سایر متریال‌های غیرفلزی نیز استفاده می‌‌شود. شما می‌‌توانید این دستگاه را برای تولید در تیراژ بالا به کار ببرید. از جمله مزایای دستگاه برش لیزر پلاستیک RT1390 عبارت‌اند از:

  • پاور ولتاژ بالا در بخشی جداگانه قرار دارد که باعث می‌‌شود مانع از ایجاد نویز در سیستم الکترونیکی دستگاه خواهد شد
  • چیلر هوشمند و پرقدرت CW5000 تعبیه‌شده در دستگاه، در صورت نشتی یا اختلال در گردش آب، اعلام هشدار می‌‌کند
  • امکان نصب روتاری روی دستگاه به منظور برش و حکاکی قطعات مدور که باعث چرخش قطعه زیر هد می‌‌شود

دستگاه برش لیزر RT6090

دستگاه برش لیزر RT6090، کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف از جمله صنعت تبلیغات دارد. از این دستگاه برای برش یا حکاکی انواع متریال از جمله پلاستیک و سایر متریال‌های غیرفلزی استفاده می‌‌شود. تکنولوژی به‌کاررفته در دستگاه برش لیزر RT6090، از نوع تیوب لیزر CO2 است. از جمله مزایای این مدل از دستگاه برش لیزر عبارت‌اند از:

  • به کمک اشعه Dot Pointer می‌‌توان محل دقیق برش را تعیین کنید و در نتیجه مانع از هدررفت متریال شوید
  • در این دستگاه، چهار بال اسکرو به میز لانه‌زنبوری متصل هستند که به شما کمک می‌‌کند تا میز کار خود را متناسب با ضخامت متریال حرکت دهید؛ بنابراین شما این امکان را پیدا می‌‌کنید که روی سنگ و قطعات ضخیم حکاکی کنید
  • دیواره محافظ، از ریل‌ها در برابر دود و مواد آلاینده محافظت می‌‌کند و در نتیجه عمر دستگاه نیز بیشتر می‌‌شود

دستگاه برش لیزر خانگی RT6040

از دستگاه برش لیزر خانگی RT6040 برای حکاکی و برش متریال‌های غیرفلزی از جمله پلاستیک استفاده می‌‌شود. این دستگاه دارای یک میز آسانسور است که ارتفاع آن تا 15 سانتی‌متر قابل تنظیم است. از این رو، امکان قرار دادن قطعات با هر ضخامتی در آن وجود دارد. با توجه به قیمت پایین دستگاه برش لیزر خانگی RT6040، بسیاری از افراد برای راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک خانگی خود، این دستگاه را خریداری می‌‌کنند. از جمله مزایای این مدل از دستگاه برش لیزر، عبارت‌اند از:

  • شما می‌‌توانید با صرف هزینه‌ای اندک، انواع محصولات را مشابه با دستگاه‌های صنعتی تولید کنید
  • این دستگاه برش لیزر، با دارا بودن یک بخش مکانیکی در ابعاد کوچک، حکاکی را با دقت بالایی انجام می‌‌دهد
  • امکان استقرار دستگاه در فضاهای کوچک
  • امکان جابجایی میز لانه‌زنبوری به صورت عمودی و کار روی انواع متریال با هر ضخامتی

با خرید دستگاه‌های برش لیزر پلاستیک از روتک، دقیق برش بزنید

پلاستیک‌ها را می‌‌توان با استفاده از دستگاه برش لیزر به هر شکلی درآورد. این متریال‌ها نوعی مواد آلی هستند که انعطاف‌پذیری بالایی دارند. برش لیزری می‌‌تواند روی انواع پلاستیک‌ها از جمله ABS، اکریلیک و پلی کربنات انجام شود. پرتوی لیزر CO2 توسط بیشتر پلاستیک‌ها جذب می‌‌شود و در نتیجه این متریال‌ها در معرض پرتوی قدرتمند این نوع لیزر، بخار می‌‌شوند. به این ترتیب، با استفاده از پرتوی لیزر می‌‌توان طرح‌های ظریفی را روی پلاستیک‌ها ایجاد کرد.

این روش، به‌صرفه‌ترین و باکیفیت‌ترین روش تولید محصولات پلاستیک به شمار می‌‌آید. اگر شما هم قصد دارید مدل‌های مختلف دستگاه برش لیزر پلاستیک را خریداری کنید، می‌‌توانید سری به وب‌سایت روتک بزنید و با مقایسه انواع مدل‌های این دستگاه، بهترین مدل را تهیه کنید.

دکمه بازگشت به بالا