خبرهای کلی

تثبیت اشتغال ۵۵۰۰ کارگر در لرستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به دنبال شغل و رفع مشکلات واحدهای اقتصادی و تولیدی هستیم، گفت: ما به دنبال کار هستیم. زیرا یکی از مهمترین اصول اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان مصرف داخلی کالاهای ملی است.

مشکلات موجود را شناسایی و برطرف کرد شرکت ها اقتصاد و تولید اولویت اصلی در راستای حفظ اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی پایدار در استان است و گفت: تمام توان و توان خود را برای رفع مشکلات و مشکلات واحدهای اقتصادی به کار می گیریم تا اشتغال زایی و ارتقای شرایط ایجاد شود. و همچنین تقویت زیرساخت ها و زیرساخت ها . در این میان مهمترین موضوع موفقیت، همکاری، همراهی و مساعدت تمامی دستگاه های اجرایی، نهادها، کارآفرینان و تشکل های مردمی، بهبود فضای کسب و کار استان و ایجاد تحرک است.

مدیر کل تعاون کار و اجتماعی لرستان گفت: در چهار ماهه امسال 15 بنگاه اقتصادی و تولیدی مشکل دار با همکاری سایر دستگاه های اجرایی و بانک ها، مجری طرح ها، بانک و دستگاه های حرفه ای مورد بررسی قرار گرفت. در این چهار ماه از سال جاری 14 جلسه تشکیل و تصمیمات لازم برای حمایت و رفع سوالات و مشکلات آنان اتخاذ شد.

جهانی افزود: مشکل اصلی همین است شرکت ها اقتصاد شامل تخصیص سرمایه در گردش، جمع آوری بدهی، بخشودگی معوق و بازتوزیع وام های بانکی، مالیات و ثروت، پیشگیری از خاموشی، مسائل زیست محیطی و مسائل مربوط به انجمن های صنعتی تعاونی و تامین اجتماعی بود. با دستگاه های اجرایی ذیربط.حل شد.

وی به حفظ اشتغال واحدها با رفع مشکلات آنها اشاره کرد و گفت: با احیای این همه واحد اقتصادی و تولیدی و رفع مشکلات این پروژه ها، زمینه تثبیت اشتغال 5000561 کارگر ایجاد شد.

مدیر کل تعاون کار و اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه همکاری همه دستگاه ها منجر به ایجاد اشتغال می شود افزود: ظرفیت بخش خصوصی و سازمان های بخش خصوصی، کارآفرینان، خلاقان و مبتکران نباید در جلسات مربوطه نادیده گرفته شود. در توسعه اقتصادی استان حضور داشته باشند، از تخصص علمی و فرصت های مالی خود به ویژه در راستای ایجاد طرح ها برای کمک به واحدهای راکد و نیمه تعطیل استفاده کنند، زیرا قدرت مشاوره و دید اقتصادی بیشتری دارند.

جهانی استفاده از ظرفیت دانشگاه ها برای حل مشکلات بنگاه های اقتصادی را موثر دانست و تصریح کرد: دانشجویان و اساتید دانشگاه باید تحقیقات، پایان نامه ها و تحقیقات خود را بر بنگاه های اقتصادی و مسائلی که منجر به شکست این واحدها می شود متمرکز کنند. از مشکلات آنها جلوگیری کرده یا آنها را حل کنید.

وی با بیان اینکه در گذشته تلاش زیادی برای برون رفت از مشکلات استان صورت نگرفته است، تصریح کرد: منابع خدادادی و طبیعی زیادی در استان وجود دارد که چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. آه تو آنها سرمایه انسانی متخصص را دریافت نکردند یا به دلیل بی توجهی از حوزه خارج شدند هستند امیدوارم با کار جهادی و انقلابی در این زمینه واحدهای راکد اقتصادی و تولیدی را فعال یا توسعه دهیم و از برنامه های رکود خارج کنیم.

دکمه بازگشت به بالا