سلامت و دانشکسب و کار برتر

ممبران تصفیه آب چیست؟ معرفی بهترین دستگاه تصفیه آب سال 1401

اگر به دنبال خرید دستگاه تصفیه آب بوده باشید یا حتی بخواهید اطلاعاتی در این زمینه به دست آورید قطعا با نام ممبران برخورد کرده اید و به دنبال آن، برای یافتن اطلاعات در مورد ممبران کنکاش هایی را انجام داده اید. خوب است بدانید ممبران اصلی ترین فیلتر موجود در دستگاه های تصفیه آب فاقد از نوع و برند آن هاست.

از آنجایی که دستگاه های تصفیه آب خانگی از روش اسمز معکوس که اساس آن استفاده از یک غشای نیمه تراواس به منظور تصفیه آب استفاده می کنند. فیلتر ممبران به عنوان همان غشای نیمه تراوا، اصلی ترین و مهم ترین فیلتر موجود در دستگاه های تصفیه اب خانگی تعبیه شده است.

ممکن است تا اینجا روش اسمز معکوس و غشای نیمه تراوا و… کمی مطلب را گنگ جلوه دهد اما در ادامه با مشخص کردن این عبارات به طور کامل با روند کار دستگاه های تصفیه اب خانگی آشنا خواهید شد.

اسمز معکوس چیست؟

اسمز معکوس که معمولاً به آن RO نیز می گویند نوعی روش فیلتراسیون است که برای حذف مولکول ها و یون ها از محلول خاصی استفاده می شود.

اسمز معکوس شامل اعمال فشار (معمولاً بیشتر از فشار اسمزی) در یک طرف محلول است که در آن یک غشای نیمه تراوا بین محلول ها قرار می گیرد. این غشاء برای فیلتر کردن آلاینده ها تا کوچکترین ذرات استفاده می شود.

اسمز معکوس چگونه کار می کند؟

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس برای تجزیه بیشتر فرآیند، به دلیل وجود غشاء، مولکول های بزرگی از املاح قادر به عبور از غشای نیمه تراوا نیستند و در سمت تحت فشار باقی می مانند. از طرف دیگر،  این تنها حلال خالص است که اجازه عبور از غشا را دارد.

هنگامی که این اتفاق می افتد، مولکول های املاح شروع به متمرکز شدن در یک طرف می کنند در حالی که طرف دیگر غشاء رقیق می شود. علاوه بر این، سطوح راه حل ها نیز تا حدی تغییر می کند. در اصل، اسمز معکوس زمانی اتفاق می‌افتد که حلال بر خلاف گرادیان غلظت از غشا عبور کند. اساساً از غلظت بالاتر به غلظت کمتر حرکت می کند.

فرآیند اسمز معکوس فشار اسمزی حداقل فشار لازم برای توقف جریان حلال از طریق غشای نیمه تراوا است. بنابراین، وقتی سمت محلول (سمت محلول که غلظت املاح زیاد است) تحت فشاری بیشتر از فشار اسمزی قرار می گیرد، ذرات حلال در سمت محلول از طریق غشای نیمه تراوا به ناحیه ای که غلظت املاح کم است حرکت می کنند. چنین حرکت معکوس حلال از طریق غشای نیمه تراوا اسمز معکوس نامیده می شود.

توجه به این نکته ضروری است که فشار وارد شده به سمت محلول باید بیشتر از فشار اسمزی باشد تا فرآیند اسمز معکوس ادامه یابد. فشار اسمزی یک خاصیت جمعی است که به غلظت محلول بستگی دارد. در تصفیه آب، فرآیند اسمز معکوس بسیار مهم است. بسیاری از دستگاه های تصفیه آب که امروزه استفاده می شوند از اسمز معکوس در فرآیند تصفیه به عنوان یکی از مراحل استفاده می کنند.

فیلتر ممبران

خرید فیلتر تصفیه آب ممبران تعبیه شده در دستگاه های تصفیه اب همان فیلتر یا غشای نیمه تراوای ذکر شده در فرآیند تصفیه آب اسمز معکوس است که باعث تصفیه اب و حذف مواد و ناخالصی های موجود در اب میشود. این فیلتر در برندها و کیفیت های مختلف تولید شده و در بازار وجود دارد . شکا با خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی می توانید از مزایا و کیفیت آب اشامیدنی سالم بهره مند شوید.

خرید بهترین دستگاه های تصفیه آب سال 1401

برای یافتن و معرفی بهترین دستگاه تصفیه اب خانگی باید نظرات مشتریان و استفاده کنندگان دستگاه های تصفیه اب  و هم چنین فروشندگان آن را در نظر بگیریم.

آنچه شما از دستگاه تصفیه آب انتظار دارید میتواند بهترین بودن را برای شما مشخص نماید . معمولاً آنچه از دستگاه تصفیه آب انتظار می رود این است که قطعات با کیفیت و با کارایی خوبی داشته باشد . آب را به خوبی تصفیه کند و آب خروجی بو و طعم و رنگ بدی نداشته باشد، قیمت مناسب در کنار خدمات پس از فروش گارانتی و نصب رایگان می تواند از دیگر مزایایی باشد که یک دستگاه تصفیه آب خوب می تواند داشته باشد. برندهای مختلف دستگاه های تصفیه آب خانگی در بازار وجود دارند که توسط شرکت های مختلف تولید و توزیع می شوند.

از آنجایی که برند های تایوانی بهترین برند های دستگاه های تصفیه آب هستند ولی در ایران وارد نمی شوند یا اگر به ندرت وجود داشته باشند قیمت بسیار بالایی دارد ولی نمونه هایی از این دستگاه ها وجود دارد که  قطعات تایوانی دارند و مونتاژ ایران هستند اما باید شرکتی را پیدا کنید که بتوانید بهترین این نوع دستگاه ها را خریداری نمایید چرا که مونتاژ هایی با کیفیت های پایین وارد بازار می شوند که مورد پیگیری نیز قرار نمی گیرند.

 برند های سافت واتر ،cck ، و ادنسه جز بهترین و پرفروش ترین دستگاه های تصفیه آب خانگی بوده و از جانب مشتریان بیشترین بازخورد مثبت و رضایتمندی را داشته اند. فراب کالا مرکز معتبر دستگاه های تصفیه اب به منظور رفاه همه هم وطنان در سراسر کشور امکان خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی از بهترین برند ها را با مناسب ترین قیمت فراهم اورده است.

مزایای خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی

برای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی اولین پیشنهادی که به شما داریم این است که خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی خود را از مراکز معتبر انجام دهید. خرید اینترنتی دستگاه تصفیه اب خانگی باعث میشود شما به تولید کنندگان و یا وارد کنندگان اصلی دستگاه تصفیه اب خانگی وصل شوید. بهرتین و مرغوب ترین دستاگه های تصفیه اب را با بهترین قیمت خریداری نمایید. خرید اینترنتی دستگاه تصفیه اب خانگی علاوه بر دسترسی به قیمت مناسب و مراکز معتبر شما را از شر دستگاه های تصفیه اب تقلبی موحود در بازار در امان نگه خواهد داشت.

منبع: farabkala.com

دکمه بازگشت به بالا