خارجی

حال و روز بسکتبال ایران خوب نیست/ داوری باید برنامه ریزی دقیقی برای موفقیت این رشته کند

محمد ایزدپناه در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره وضعیت بسکتبال ایران اظهار کرد: در ماه های اخیر نتایج خوبی در بسکتبال کسب نکرده ایم هرچند که تیم های ملی جوانان ما می توانستند سهمیه جهانی را کسب کنند اما ممکن نبود در مورد تیم ملی بزرگسالان کشورمان هم باید بگویم در چند دیداری که انجام دادیم توانستیم عملکرد بسیار خوبی داشته باشیم. به خصوص مقابل ژاپن تندباز توانستیم خیلی خوب دفاع کنیم و از موقعیت های خودمان استفاده کنیم، حامد حدادی هم بود که کمک زیادی کرد و نگذاشت ژاپنی ها به سبد ایران نزدیک شوند و به کار خوب ادامه داد. . دفاع بازیکنان ایران که ما را بردند.

وی افزود: بازی خوبی مقابل استرالیا انجام دادیم اما دو ستاره خود را نداشتیم که این موضوع محل بحث است. در واقع حامد حدادی و بهنام چخری باید می ماندند، چیزی که برای یک بازیکن خیلی مهم است ملیت و کشور بازیکن است و حتی باشگاه های بازیکنان هم باید می دانستند که تیم های ملی خیلی بالاتر از تیم های باشگاهی هستند. . اگر حدادی و لغری مقابل استرالیا در ترکیب بودند قطعا کوارتر چهارم اتفاق نمی افتاد. تیم ملی تا کوارتر سوم با تیم استرالیا خوب پیش رفت. متأسفانه کمبود دفاع در کوارتر چهارم به قیمت بازی مقابل استرالیا تمام شد.

جوانسازی در تیم ملی باید زودتر اتفاق می افتاد

ایزدپناه در خصوص جذب بازیکنان جوان در کوتاه مدت گفت: ما بازیکنان جوان خیلی خوبی داریم و فکر می کنم اگر می خواستیم جوان تر شویم باید زودتر این کار را انجام می دادیم و وقتی این اتفاق نیفتاد می توانستیم منتظر بمانیم. جام جهانی برای مسابقات مقدماتی تمام شود و بعد جوانسازی را شروع کنیم، جوانسازی به این معنا نیست که یکی دو ماه دیگر جوان شده ایم، حداقل باید 2 سال به جوانگرایی اختصاص داده شود تا این موضوع نهادینه شود، برعکس اگر می خواهیم جوانان را بلافاصله به تیم ملی معرفی کنیم، آنها در تورنمنت های مختلف شکست می خورند، فکر می کنم فرصت بیشتری به جوانان می دادیم تا در تورنمنت های مهم بدرخشند، اما اگر الان به تیم ملی نگاه کنیم می بینیم. اینکه 8 بازیکن تیم ملی بازیکنان قدیمی هستند و عملا جوانسازی اساسی در تیم ملی انجام نشده است.

وضعیت بسکتبال ایران خوب نیست

کارشناس بسکتبال کشورمان در خصوص سرمایه گذاری روی نوجوانان و جوانان در تیم ملی اظهار داشت: وضعیت فعلی بسکتبال خوب نیست و نیاز به برنامه ریزی دقیق تری دارد. باید پیشکسوتان با تجربه بیشتر در همه زمینه ها به کار گرفته شوند، از طرفی کانون روی نیروهای مستعد تمرکز کند. قدر آنها را بیشتر بدانیم. انجمن نباید روی بازیکنان 22، 23 ساله سرمایه گذاری زیادی کند تا جوان سازی صورت گیرد، به تیم جوانان با بازیکنان بسیار خوب توجه کند، آنها را در تورنمنت های مختلف آزمایش کند و بتواند از آنها استفاده کند. تا بسکتبال از این وضعیت رهایی یابد.

انجمن باید توجه بیشتری به بسکتبال بانوان داشته باشد

ایزدپناه در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون در این مدت تیم های دختر و بانوان اعزام نکرده است، گفت: انگیزه برای هر ورزشکاری در هر رشته ورزشی بسیار مهم است و این انگیزه حضور در مسابقات بین المللی است اما باید به ورزش بانوان توجه ویژه شود. بسکتبال. نمی‌دانم چرا تیم‌های ملی بانوان اعزام نشده‌اند، اما می‌دانم که باید به این نکته توجه داشته باشیم که زنان هم در تمرینات، بازیکنان تیم ملی ما هستند و آنها را به آسیا یا آسیا نمی‌فرستیم. جهان مسابقات در طول مسابقات ورزشکار چقدر باید تمرین کند؟ ورزشکاران برای شرکت در مسابقات بین المللی تمرین می کنند تا خود را در این مسابقات نشان دهند و مهارت های خود را ارتقا دهند. زیرا در این مسابقات می توانید بازیکنان بزرگی را ببینید، از آنها یاد بگیرید و پیشرفت کنید. اما وقتی این اتفاقات برای بازیکن نمی افتد، بازیکن ناامید می شود و ما شاهد افت زمین هستیم. تا بسکتبال بانوان مورد توجه قرار گیرد، ایستاده ایم.

فدراسیون از کی با استرالیا بازی می کرد!

کارشناس بسکتبال کشورمان در واکنش به اتفاقات تیم های ملی اعزامی به استرالیا و اظهارات رئیس اتحادیه بسکتبال گفت: اگر می خواهیم مقابل یکی از بزرگ ترین تیم های دنیا بازی کنیم باید این کار را انجام دهیم. همه شرایط را در نظر بگیریم تا بازیکنان تیم ملی دچار مشکل نشوند. در یکی از اظهارات رئیس انجمن خواندم که گفتند نمی توانیم با اعضای کامل به امارات برویم و بعد به استرالیا سفر کنیم. مشکل اینجاست که فدراسیون نمی دانست چه روزی قرار است با استرالیا بازی کنیم؟ باید برنامه ریزی انجمن بهتر از این می شد تا بازیکنان تیم ملی زیاد مزاحم نشوند. به جرات می توانم بگویم یکی از دلایل عملکرد ضعیف تیم ملی در کوارتر چهارم خستگی ناشی از پرواز طولانی است. در این شرایط بازیکنان به 48 ساعت زمان برای ریکاوری نیاز دارند. وقتی شرایط مهیا نیست، وقتی بازی با استرالیا را می بینید این اتفاق می افتد. فیبا از قبل تاریخ برگزاری مسابقات را اعلام کرد و روابط بین الملل فدراسیون می توانست زودتر بلیت ها را تهیه کند و شرایط بهتری را برای تیم ملی ایجاد کند.

برای کسب نتیجه باید از بهترین ها برای تیم های پایه استفاده کنیم

ایزدپناه همچنین درباره عملکرد تیم های پایه و تغییر کادر فنی تیم های ملی پایه گفت: در 2 دهه گذشته تیم های پایه نونهالان و جوانان شامل مربیان زیادی بودند که در مسابقات غرب آسیا و قهرمانی آسیا حضور داشتند. . و تیم را به جام رساند، قهرمان جام جهانی شد و سهمیه گرفت، این انتظار از انجمن بود که از مربیان سابق تیم ملی که به این افتخار دست یافته بودند دعوت کرد تا تجربیات خود را در اختیار مربیان جوان تر قرار دهند. تعداد مربیانی که این افتخار را کسب کرده اند زیاد نیست، شاید 3-4 مربی در این زمینه کار کرده اند. ما همه یک خانواده هستیم، شاهعلی و ویسی مربیان موفق و قهرمان ما در تیم های اصلی هستند، اما اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از مشکلات حل می شود و می توانیم نتیجه خوبی بگیریم زیرا شما بازیکنان بسیار خوب و آینده دار دارید. در این زمینه ساخته شده اند، بدون شک نتایج در نوجوانان و جوانان بسیار بهتر خواهد بود.

وی افزود: معتقدم کادر فنی تیم های ملی باید داوری را حفظ می کرد و اگر مشکل یا ضعفی در این زمینه وجود داشت تقویت می شد تا ملی پوشان بتوانند مسابقات پیش روی خود را کامل کنند. از آنجایی که نه تنها شاهعلی بلکه هر مربی دیگری برای تیم ملی جوانان نیمکت نشین شده است، او کار سختی خواهد داشت. برای تیمی که فقط 25 تمرین دارد و به مسابقات نمی رود، انتظارات زیادی از او بود. داور باید مربیان تیم های ملی را نگه می داشت تا همه چیز ثابت بود. مثلا تیم ملی نوجوانان حدود یک سال با مربی قبلی تمرین کردند و شناخت خوبی از هم پیدا کردند. این می تواند فشار روی داور را تا حد زیادی کاهش دهد.

ساختار بسکتبال ایران ناقص است

وی در پایان به ضعف پایگاه ساری در رشته ملی بسکتبال اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در ساختار تمرینات بسکتبال ما نقص وجود دارد، مربیان در خدمت تربیت و پرورش بازیکنان هستند اما ما سعی می کنیم خودمان را انتخاب کنیم. مربیان ضعیف تر برای این مرحله مشکل اساسی بسکتبال این است که باید بهترین مربیان این رده سنی را به کار گرفت تا بتوان از آینده به خوبی استفاده کرد. در تیم ملی ما همیشه 4-5 بازیکن در رده جوانان هستند که به نخبگان تعلق دارند و ما باید به این بازیکنان توجه زیادی داشته باشیم اما اینجا چنین چیزی را نمی بینیم بازیکنی که در جهان حضور دارد. جام.خدا نکنه از دستش خلاص بشه و اصلاً توجه نکنند که چنین بازیکنانی در بسکتبال وجود دارند.

انتهای پیام/4057/

دکمه بازگشت به بالا