خبرهای کلی

ذخیره سازی بیش از یک میلیون قطعه بچه ماهی در هرمزگان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، عبدالرسول مریه گفت: همه ساله در اردیبهشت ماه بچه ها در قفس نگهداری می شوند و این روند تا پایان سال ادامه دارد. تا پایان سال چهار میلیون قطعه بچه ماهی در قفس نگهداری می شود.

وی با بیان اینکه بچه ماهی ها به مدت 8 تا 10 ماه نگهداری می شود و زمانی که وزن آنها به 800 تا 1 کیلوگرم رسید، برداشت ماهی انجام می شود، تصریح کرد: به نوع ماهی پرورش یافته در قفس سیبس می گویند.

مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: این نوع ماهی به دلیل طعم خوبی که دارد بازارپسند بوده و در مراکز عرضه مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون 78 قفس در آب های شهرستان های سیریک، بندرلنگ و قشم جاسازی شده است که تا پایان سال به 100 قفس افزایش می یابد، افزود: قفس ها در عمق 30 متری دریا قرار می گیرند. . .

ماریجا گفت: هرمزگان قادر به تولید 113 هزار تن ماهی در قفس است و تاکنون مجوز پرورش 110 هزار تن صادر شده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: استفاده از آب دریا برای پرورش ماهی، نبود برق، امکانات و تجهیزات و کاهش هزینه ها از مهمترین مزیت های پرورش ماهی در قفس است.

مریه با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس یکی از مهمترین طرح های اقتصاد مقاومتی استان است، افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی دریایی و خطر انقراض برخی گونه ها در صورت صید بی رویه، تردد ماهیان در دریا انجام می شود. جامعه ماهیگیری گامی به سوی آبزی پروری و تولید است. مهم و موثر است.

وی با اشاره به اینکه در صورت تحقق این طرح، جامعه صیادی با پرداخت تخفیف های کم بهره از حمایت ویژه برخوردار می شود، تصریح کرد: هرمزگان رتبه نخست کشوری را در پرورش ماهی در قفس دارد.

دکمه بازگشت به بالا