خبرهای کلی

نظام آموزشی مبتنی بر جزوه‌نویسی قابل قبول نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، بهرام عین اللهی شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه بیست و سومین کنگره ملی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی در اردبیل اظهار داشت: یک محقق باید در ابتدای کار خود تاریخ علم و موضوع تحقیق را بداند یا بتواند به درستی ریشه مشکلات و کمبودها را شناسایی کند.مشاهده کند

وی افزود: علوم مختلف در کشور ما در طول تاریخ فراز و نشیب های مختلفی را پشت سر گذاشته اند و امروز جریان علمی کشور در زمینه های مختلف به سطوح بالاتری می رسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حوزه پزشکی در 45 سال گذشته شاهد پیشرفت های خوبی بوده ایم به طوری که در اوایل انقلاب با وجود جمعیت 25 میلیونی همچنان پزشکان در حال آموزش بودند. در حوزه های محدود و فوق تخصصی در این کشور.و رشته پزشکان آنها همچنین از هند، پاکستان و بنگلادش به ایران سفر کردند.

عین اللهی افزود: به برکت انقلاب اسلامی و ادغام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شاهد تحولات عظیمی در کشور هستیم به طوری که در حال حاضر 260 هزار دانشجو در 66 دانشگاه علوم پزشکی کشور مشغول به تحصیل هستند. با کار و تلاش 20000 مربی.learn.

وی بیان کرد: اکنون در هر رشته تخصصی و فوق تخصصی دانشجو داریم و رشد بی نظیری را در حوزه پزشکی شاهد هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در اجلاس اخیر که در ژنو برگزار شد، پیشرفت های علمی ایران در حوزه سلامت مورد توجه کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه قرار گرفت، بنابراین در حوزه پزشکی حرف اول را می زنیم. در منطقه و حتی می تواند با ترکیه رقابت کند

عین اللهی گفت: بسیاری از کشورهای منطقه از ایران در حوزه بهداشت و درمان کمک خواستند و ما با وجود تحریم های بسیار سخت و مخالفت های دشمنان توانستیم این کار را انجام دهیم. صبح دستیابی به رشد تحصیلی کافی

وی لزوم اقتدار علمی با محوریت جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و گفت: این مرجع علمی ایران را در منطقه بهترین کرده و توانسته آن را به کشوری پیشرو در عرصه پزشکی تبدیل کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خودباوری جوانان و دانشجویان در رشته‌های مختلف توجه کرد و گفت: میانگین هوش ایرانی‌ها از میانگین جهانی بالاتر است و جالب اینکه اولین تلفن همراه توسط باصطلاح ایرانی ها.

عین اللهی به بازگشایی دانشگاه ها در استان های مختلف اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید تلاش کردیم زیرساخت های مناسبی را برای فراگیری علوم طبیعی برای دانش آموزان فراهم کنیم و امیدواریم کشورمان به زودی وارد مسیر رشد علمی شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه باید محل تولید علم باشد و در این زمینه معتقدیم نظام آموزشی ما باید از جزوه نویسی فاصله بگیرد و به سطح بالاتری از تولید علم، شکوفایی و خلاقیت در این زمینه برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه جامعه علمی کشور یک جامعه مصرفی نیست، بلکه یک تولیدکننده علم با تخصص و صلاحیت است، تصریح کرد: اگر بخواهند ایران اسلامی ما را در حوزه علمی طبقه بندی کنند، باید این را بدهند. بالاترین رتبه در حوزه علمی در این 43 سال جستجو کردن به سمت فناوری های جدید، در حالی که دانش آموزان و معلمان ما برای پیشرفت در این زمینه تلاش می کنند.

ما به علوم مفید و تحول آفرین نیاز داریم

عین اللهی افزود: امروز نیازمند علم مفید و تحول آفرین هستیم تا با پرهیز از حرکت تولید علوم سفارشی به سمت رفع نیازهای داخلی حرکت کنیم.

وی توجه دانشجویان را به توجه به نوآوری در سال دانش بنیان جلب کرد و گفت: باید از ظرفیت مراکز علمی و پژوهشی دانشجویان و مدرسان بهتر استفاده شود و بر این اساس باید امتیاز و نمرات باشد. به دانشجویان و اساتید ارائه می شود.

این مسئول تامین اعتبارات پژوهشی را از دیگر نیازها برشمرد و گفت: علاوه بر برنامه کم اهمیت باید به فناوری های نوین در این حوزه و حمایت از دانشجو نیز توجه جدی داشته باشیم.

وزیر دولت سیزدهم دیپلماسی سلامت را در اولویت قرار داد و گفت: باید با کشورهای همسایه تعامل بهتری برقرار کنیم و این استان اردبیل می تواند در حوزه دیپلماسی سلامت با جمهوری آذربایجان تعامل و ارتباط بهتری برقرار کند تا مناسب تعامل و موفقیت در این زمینه حاصل می شود.

عین اللهی افزود: تقویت دیپلماسی سلامت نه تنها ارزشمند است، بلکه موجب توسعه تحقیقات جدید و مشترک با کشورهای همسایه می شود.

دکمه بازگشت به بالا