سلامت و دانش

ویدئو l ناسا ویدیوهای خیره‌کننده‌ای از راهپیمایی فضایی فضانوردان بر فراز زمین منتشر کرد

دو فضانورد روسی اخیراً یک راهپیمایی فضایی انجام دادند (پیاده روی فضایی) در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) به موفقیت دست یافت. ماموریت آنها 7 ساعت و 47 دقیقه به طول انجامید و در طی آن ویدئوهای شگفت انگیزی را به اشتراک گذاشتند که علاوه بر حضور در فضا، سیاره زمین را با شکوه و شکل کروی آن نشان می دهد.

این هشتمین ماموریت فضانوردان آژانس فضایی فدرال روسیه، اولگ آرتمیف و دنیس ماتویف در خارج از ایستگاه فضایی در سال جاری است. تقریباً سه هفته پیش، این دو راهپیمایی فضایی دیگری را تجربه کردند که افت ولتاژ باتری آرتمیف باعث نیمه تمام ماندن ماموریت شد.

ویدیو l ناسا ویدیوهای چشمگیری از راهپیمایی فضایی فضانوردان بر فراز زمین منتشر کرده است

خوشبختانه، چنین مشکلی در طول ماجراجویی جدید آنها رخ نداد، و به گفته ناسا، آرتمیف و ماتویف هر کاری را که قرار بود انجام دهند با موفقیت انجام دادند:

آرتمیف و ماتایف به اهداف اولیه خود دست یافتند که شامل جابجایی یک پنل کنترل خارجی از یک منطقه عملیاتی به منطقه دیگر برای بازوی روباتیک اروپایی و آزمایش مکانیزم سفت و سختی بر روی بازو بود که برای تسهیل پذیرش محموله استفاده می‌شد.

راهپیمایی فضایی آنها به صورت زنده در کانال یوتیوب ناسا همراه با گزارش صوتی پخش شد تا بینشی از فعالیت های فضانوردان در خارج از ایستگاه فضایی به مخاطبان ارائه شود.

ویدیوهای شگفت انگیز از پیاده روی فضایی فضانوردان

ناسا همچنین ویدئوهایی را در توییتر منتشر کرد. از جمله فیلم زیر که زمین را از فاصله 402 کیلومتری نشان می دهد:

227227

دکمه بازگشت به بالا