کسب و کار برترهنر و فرهنگ

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی با اینشات

محتواهای ویدیویی همیشه از اثرگذاترین‌ها در دنیای تبلیغات به شما می‌روند. از تبلیغات تلویزیونی گرفته تا محتواهایی که در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و کانال‌های پخش ویدیو نظیر آپارات و یوتیوب، همگی نشان می‌دهند که تا چه حد یک محتوای ویدویی می‌تواند اثرگذار باشد. اگر تصمیم دارید تیزر تبلیغاتی در اصفهان سفارش دهید ابتدا باید محل مناسبی برای پخش ان پیدا کنید. همچون سایت های پر بازدید.

بهرهبری از نرمافزار ساخت تیزر در واقع بخشی از فرایند کار است که برای سر و شکل دادن به یک ویدیو خام استفاده میشود. برای یاد گیری کامل مهارت ساخت تیزر بهتر است در شرکت کنید تا با کمک نرم افزار و تکنیک های آموزش تیزر حرفه ای بسازید.

با وجود دنیای فناوری، دست تولیدکنندگان تیزر تبلیغاتی باز شده تا با کمک امکاناتی که برنامه‌ها و نرم‌افزارهای ساخت تیزر به آن‌ها می‌دهد، خلاقیت خود را به کار بندند و به اهداف خود برسند. از این بین برخی نرم‌افزارهای تیزر قابلیت‌های گسترده‌ای در اختیار کاربر خود می‌گذارند و برخی برای یک کار سریع ساخته و پرداخته شده‌اند.

برخی برای دستکتاپ هستند که مشخصاً توانایی‌های شما در خلق را به شدت افزایش می‌دهد و برخی در حد یک اپلیکیشن هستند. هرچند که برخی اپلیکیشن‌ها توانایی‌های قابل قبولی برای ادیت فیلم دارند و می‌توان به آن‌ها با عنوان نرم‌افزار تیزر یاد کرد.

تیزر چیست؟

تیزر در واقع محتوایی است که یک معرفی اجمالی از یک خدمات، محصول یا اثر در اختیار مخاطبین قرار دهد. جذابیت یک تیزر نقش مهمی در جلبِ‌ توجه بازی می‌کند. در این متن قصد داریم به چند نرم‌افزار ساخت تیزر اشاره‌ای داشته باشیم. برخی آنقدر سخت هستند که شاید استادی در آن‌ها به اندازه یک دوره لیسانس کار ببرد.

دسته‌ای دیگر هم از همان ابتدا به شما توانایی‌های اولیه را می‌دهد که قابل توسعه باشد. گروهی نیز برای موبایل هستند و برای کی تیزر متبدی کاربرد دارند. در ادامه با ما همراه باشید.

نرم‌افزار ساخت تیزر قدرتمند ادوب افتر افکت Adobe After Effect

اگر در حد مبتدی وارد دنیای تبلیغاتِ ویدیویی شده باشید، حتماً با این نرم‌افزار تیزر آشنایی داشته‌اید. اگر هم اهل ادیت ویدیو نباشید و سر و کارتان با عکس‌‌ها و طرح‌ها و در نتیجه دیگر عضوهای خانواده ادوبی Adobe یعنی فتوشاپ PS و ایلوسترایتور AI باشد، به هرحال چشم‌تان با دیگر اعضا هم آشنا شده است.

ادوبی افتر افکت میتواند یک نرمافزار تولید تیزر باشد. یک برنامه ایجاد ترکیب و انیمیشن است. علاوه بر سر و شکل دادن به یک تیزر ویدویی، کاربردهای متنوع دیگری نظیر ساختن موشن‌گرافی برای وب، تلویزیون و فیلم‌ها را دارد. با وجود قابلیت keyframe در این برنامه می‌توان اشیا، اشکال، لوگوها و طرح‌های کارتونی را به حرکت درآورد. از قابلیت‌های اساسی ادوبی افتر افکت می‌توان اشاره کرد به:

  1. افکت‌های واقعیت مجازی جالب توجه
  2. استفاده از طرح‌های گرافیکی
  3. خلق افکت‌های واقعیت مجازی
  4. ادیتور VR Comp
  5. ابزار Path
  6. پیش‌نویس‌های موشن گرافی
  7. ادیتور میانبر کیبورد مجازی
  8. منوی بسیار وسیع
  9. اضافه کردن حس و حال به اشکال، ماسک‌ها و ابزار براش
  10. سه بعدی کردن یک تصویر دو بعدی

البته برای کار کردن با این نرمافزار باید مهارتهای لازم را کسب کنید. ولی در هر سطحی که باشید قادر هستید با آن شروع کنید و کمکم کارهای حرفهایتر و خلاقتری را بسازید.

در حال حاضر شرکت هایی مانند طلوع فیلم با همراهی نیروها و افراد متخصص حاضر در آن ها به طور کامل به این نرم افزار ها مسلط هستند و انیمشن ها و جلوه های ویژه جذابی را با این ابزارها خلق می کنند. از نرم افزار افترافکت بسیار در استفاده می شود، که در این لینک میتوانید نمونه ویدئو های حرفه ای آن را تماشا کنید.

موسی خانزاده پور مدیرعامل شرکت طلوع فیلم معتقد است برای رسیدن به یک خروجی با کیفیت که دارای ویژوال و افترافکت است میبایست هماهنگی مناسبی بین تیم‌ خلاقیت و جلوه‌های ویژه برقرار باشد تا صرفا خروجی ما به کیفیت بصری و فنی کار منتهی نشود و درک و اثربخشی آن برای مخاطب دوچندان شود.

استفاده از HitFilm به عنوان نرم‌افزار ساخت تیزر

نرمافزار hitFilm Pro یک ویرایشگر ویدیو همهکاره است. برخورداری از افکت‌های بصری و ترکیبات سه‌بعدی باعث شده تا برای فیلم‌سازان و هنرمندان موشن‌گرافی جذاب باشد. همچنین می‌تواند یک جایگزین درست و حسابی برای نرم‌افزار قدرتمند افترافکت باشد. از ویژگی‌های کلیدی این نرم‌افزار اشاره می‌توان کرد به:

  • پشتیبانی از نور، سایه و نقشه‌های محیطی برای خلق افکت‌ها و اشیا واقعی
  • بیش از 870 افکتِ بصری آماده برای اضافه کردن به لایه یا کلیپ
  • قابلیت اضافه کردن مدل‌های سه‌بعدی 3D برای دسترسی به عملگر تراکینگ
  • ویژگی‌های صوتی-بصری

این نرمافزار نیز برای حرفهایها است و افراد مبتدی نیازمند گذران دورههای آموزشی برای درک از رابط کاربری برنامه را دارند. در صورتی تسلط یک نرم‌افزار تیزر تمام عیار در دستان شما خواهد بود.

نرم‌افزار ساخت تیزر Fusion Studio 16

این برنامه به طور ویژه برای کار با مدلهای سهبعدی 3D، ساخت موشنگرافی، خلق واقعیت مجازی و بهرهمندی از افکتهای بصری طراحی شده است. معمولاً برای اضافه کردن افکت‌های بصری به تیزرهای تبلیغاتی استفاده می‌شود. این نرم‌افزار در فرایند پس از تولیدِ فیلم‌های ماندگاری چون Thor، سریال Lost و اثر شگفت‌انگیز Avatar به کار گرفته شده است. از ویژگی‌های کلیدی اشاره می‌توان کرد به:

  1. شتاب‌دهنده گرافیکی
  2. محیط کار 360 درجه پانورامیک برای ویرایش real-time خلق صحنه‌های واقعیت مجازی VR
  3. در صورت تسلط کار با آن بسیار روان است Fluid Workflow

این برنامه مناسب تیمهای بزرگ برای خلق خروجیهای بسیار خلاق کاربرد دارد. از ناترون Natron خبری دارید؟

نرم‌افزار Natron جایگزین ساده‌تر برای افترافکت

ناترون Natron یک برنامه اوپن سورس است و جایگزین مناسبی برای افترافکت است. افرادی که به دنبال کنترل و انعطاف روی ابزار هستند، می‌توانند نگاهی به این مورد داشته باشند. از ویژگی‌های کلیدی می‌توان اشاره کرد به:

  • رابط کاربری و عملکرد در هر سه سیستم عامل Windows، Linux و Mac مشابه است.
  • فرایند ویرایش با وجود Node-based engine سازماندهی شده خواهد بود.
  • بیش از 250 پلاگین
  • جعبه‌ابزار منعطف که قادر به ایجاد لایه‌های ماسک، اشکال و طرح‌های نامحدودی است.

با وجود قابلیت‌های کاربردی خبری از پشتیبانی افکت‌های سه‌بعدی 3D نیست. افراد مبتدی Beginner Designer and Editors می‌توانند با ناترون Natron یک سر و شکل حرفه‌ای به پروژه ساده خود ببخشند.

نرم‌افزار برای تیم‌های تولید با بودجه محدود

می‌توان از Wondershare FilmoraPro برای ساخت تیزر تبلیغاتی و ادیت ویدیو استفاده کرد. این نرم‌افزار پیشرفته یک ادیتور غیرخطی است که دست کاربر را برای اعمال ایده‌های خود باز می‌گذارد. به خاطر Compositing قدرتمند، موشن گرافی، افکت‌های ویژه، تصحیح رنگ و نور وابزار تنظیم صدا شناخته می‌شود.

  1. رابط کاربری آسان
  2. پشتیبانی از رزولوشن و frame rate‌ مختلف شامل 4K UHD با سرعت 100 فریم در ثانیه
  3. لایه‌بندی قابل تغییر برای ادیت، برش trim، اضافه کردنِ افکت‌ها و تحصیح رنگ
  4. پشتیبانی از موشن گرافی، انیمیشن و تراک‌های ویدیویی نامحدود

نسخه دیگری با نام Filmora X وجود دارد که بیشتر روی یک سری ویژگی اساسی کار شده است. یک برنامه ساده برای مبتدیان اما به اندازه کافی توانا تا نیازهای آنها را برطرف کند. بیشتر مناسب حال افراد فعال در ساختِ ویدیو برای یوتیوب، آپارات و فیلمسازان کوتاه است.

نرم‌افزار Blender مناسب حال تیزرهای انیمیشنی

این نرم‌افزار که می‌تواند در ساختِ تیزرهای تبلیغاتی انیمیشنی فوق‌العاده باشد، یک برنامه اوپن سورس سه بعدی 3D است که برای مدلینگ، اضافه کردن کنترل به مدل دیجیتالی جهت حرکت به اطراف، انیمیشنسازی و ساخت پروژهها در حد بازی را پشتیبانی میکند. بهتر است بدانید، یادگیری آن اصلاً کار آسانی نیست.

  • ترکیب تصاویر دوبعدی و سه‌بعدی
  • پشتیبانی از انیمیشن با پوست پیازی
  • رندرینگ به شدت واقعی با کیفیت پرمیوم
  • امکان استفاده از پایتون برای خصوصی‌سازی ابزار و افزونه‌ها

نرم‌افزار ساخت تیزر باب دل کاربران اپل با Apple Motion

نرمافزار موشن Motion‌ میتواند یکی از جایگزینهای ادوبی افتر افکت برای کاربران مکینتاش باشد. همچنین این نرم‌افزار می‌تواند عناوین خاص، ترانزیشن‌ها و افکت‌ها را به برنامه محبوبِ کاربران اپل یعنی Final Cut Pro اضافه کند.

  • خروجی گرفتن استاندارد یا پروژه‌های 360 درجه به دستگاه‌های اپل و آپلود مستقیم به یوتیوب و ویمِو Vimeo
  • تغییر حال در عناوین 2D/3D با ابزار و پیشنویس‌های پیشرفته
  • ذخیره هرنوع عنوان title، افکت یا ترانزیشن برای استفاده در Final Cut Pro
  • دسترسی به بیش از 230 رفتار برای طبیعتِ انیمیشن

اگر در حال استفاده از Final Cut Pro هستید، قطعاً یکی از نرم‌افزارهای کاربردی همراه به شمار خواهد رفت. موشن Motion‌ را فراموش نکنید.

نرم‌افزار Nuke برای استودیوهای بزرگ

یکی از قدرتمندترینها Nuke است که افکتهای بصری خاص و حرفهای را به همراه خواهد داشت. انعطاف، بهینه بودن و جعبه‌ابزار قدرتمند آن را برای هر نوع کاربری از جمله تیزر تبلیغاتی مناسب می‌کند.

  1. شتاب دهنده GPU و رابط کاربری روان
  2. سازگاری با ویندوز و مک با سخت‌افزار متوسط
  3. کار با تصاویر شامل اوپاسیتی opacity و لایه‌های رنگی متعدد
  4. تصحیح دیستورشن لنز

سایر نکات

۱- تصمیم گیری در رابطه با فیلم برداری

نسبت به نحوه فیلم برداری کلیپ تصمیم گیری نمایید، حتی می توان این کلیپ ها را در گوشی تلفن همراه تهیه نموده و یا از مونوپاد ارزان قیمتی استفاده نموده تا گوشی را در فاصله ای از بدن خود تنظیم نمایید، یکی از امکانات این مونوپادها افزودن دکمه شروع-توقف بوده که تهیه ویدئو را آسان تر می نماید، یکی از مشتریان صرفا با گوشی تلفن همراه خود به تهیه چندین کلیپ طی هفته پرداخته و تصاویر سلفی خود را به آن ها ضمیمه نموده، در صورتی که قادر به تهیه فیلم با دوربین تلفن همراه خود باشید از شر چندین مرحله دیگر خلاص می شوید

۲- تجهیزات (دوربین، نورپردازی)

در صورتی که در پی تولید تعداد زیادی از ویدئوها بوده و کیفیت برایتان حائز اهمیت می باشد، یک دوربین فیلم برداری مناسب تهیه نمایید، در کنار آن یک میکروفون یقه ای نیز تهیه نموده که از سیم ۲۵ فوتی و سه پایه برخوردار باشد. همچنین تهیه فریم نورپردازی سه گانه نیز ضروری بوده، این سیستم ها که در قیمت های مختلفی در دسترس بوده تحت عنوان جعبه نرم نام گذاری شده و با پوششی همراه بوده که سرپوشی برای پروژکتور ها به شمار رفته، این امر منجر به بهبود میدان دید گردیده و تنظیم شدت درخشش مورد نیاز از سیستم نورپردازی را تسهیل می نماید.

آموزش های آنلاین مناسبی نسبت به نحوه تنظیم نور و پس زمینه وجود داشته، برخی از شناخته شده ترین ویدئوها در یوتیوب را مرور نموده و با روش های مختلف نورپردازی و نحوه تنظیم لنز دوربین آشنا شوید (نحوه حرکت دوربین، در بیشتر حالت ها ثابت باقی مانده)، پس از تعیین مکان بهینه تجهیزات نورپردازی ، نتیجه گیری خود را روی کاغذ مکتوب نموده تا در مراحل بعدی از حجم تکرارها کاسته شود.

در صورتی که از کیت نورپردازی استفاده نمی نمایید، تصویربرداری را در روز و نزدیک یک پنجره انجام دهید. دوربین را بین خود و پنجره قرار داده تا ضمن درخشندگی کافی در صورت شما، روشنایی تصویر بیش از حد نباشد ، نباید بیش از حد پُر رنگ یا کم رنگ بنظر رسیده، لذا نور دوربین را بخوبی تنظیم نمایید. مخاطبان برای قضاوت راجع به شما مستقیما به چشمان شما خیره می شوند ، هرچقدر مخاطبان راحت تر به اشارات ریز شما دسترسی داشته باشند ، حسن نیت و توانایی های شما بیشتر برای آن ها به اثبات می رسد.

۳- محل فیلمبرداری

راجع به محل فیلم برداری تصمیم گیری نمایید، داخل، خارج ، در استودیوی رسمی یا اجاره ای؟

در کنار محل های نمادین؟

پس زمینه قابل مشاهده توسط مخاطبان را مورد توجه قرار دهید؟

آیا این تصاویر از جذابیت و عدم اختلال کافی برخوردار بوده؟

بهتر است مستقیما به دیوار تکیه نداده یا اشیای انعکاس دهنده نور را کنار خود قرار ندهید (برای مثال آثار هنری)، هرچند این درخشندگی توسط شما قابل دریافت نبوده اما بی شک در دوربین ثبت گردیده خصوصا در حالت استفاده از نورپردازی مصنوعی، تصویر برداری در خارج از ساختمان با زوزه های سگ، صدای هواپیماها، خودروها، آژیرها ، کودکان و مکالمات پس زمینه ای افراد دشوار بوده چرا که منجر به حواس پرتی شده ، مگر در حالتی که اشاره به محیط خارج یکی از ویژگی های برندتان باشد ، فیلم برداری در داخل ساختمان با کنترل کافی بر عوامل محیطی قابل ترجیح می باشد.

۴- چه بپوشیم ؟

راجع به تاثیرگذاری مد نظر گمانه زنی نمایید، قانون کلی این است که هرگز لباس های راه راه یا چهارخانه ریز نپوشید چرا که آن ها به شکل مبهم تصویر برداری شده ، همچنین از لباس های قرمز یا نارنجی (چرا که با افزودن افکت ها بیش از حد جلوه گر شده) یا نور بیش از حد در چشم یا روی لب ها اجتناب ورزید.

لباس انتخابی پیام فوری را انتقال داده، افراد با رنگ پوست روشن می بایست لباس های تیره بر تن نموده ، خصوصا در نواحی پیرامون صورت و در هنگام تصویر برداری در پس زمینه ای روشن، آبی همواره رنگی مناسب تلقی گردیده، افزودن رنگ های روشن مناسب بوده  ، همچون یک سیاست مدار با کراوات قرمز، افراد با پوست تیره تر باید از گریم برای برجسته سازی و جذب توجه استفاده نمایند، رنگ ها در سیستم های رایانه ای ، لپ تاب ها، گوشی های هوشمند و سایر دستگاه ها به حالت های مختلفی نمایش داده می شوند.

۵- نحوه تولید محتوا

آیا شما یک سخنران بالقوه بوده که پس از مشاهده نکات یا رئوس مطالب بی اختیار به ارائه مطالب می پردازید؟ یا نیازمند پیش نویس و سیستم پشتیبان می باشید؟ مولف در گروه نخست قرار گرفته ، لذا رئوس مهم ترین مطالب را روی وایت برد بزرگی نوشته و کمی بالاتر از سه پایه دوربین قرار داده، تصویر بردار نیز خواهان قرار گیری چشم شما روی این نقطه بوده، همچنین می توان از نمودارها با پس زمینه های ثابت و افزودن نکات سخنرانی به دیوار پشت دوربین استفاده نمود.

می توانید یک سیستم پشتیبان را اجاره نموده (هزینه بالا) یا لپ تاب یا آی پد خود را بدین منظور مورد استفاده قرار دهید، برنامه ها و نرم افزارهای زیادی برای تحقق این ویژگی وجود داشته، فارغ از اهمیت جزئیات بکار رفته در این نکات، صفحات فلیپ چارتی ، وایت برد، در هنگام خواندن متون چشم خود را چندان حرکت ندهید

۶- شمارش معکوس برای فیلم برداری

قبل از شروع فیلم برداری داخل آینه نگاه نموده، فرض کنید در پی شرکت در مهم ترین ملاقات کاری طول عمر خود می باشید، آیا از وضعیت خود بدون تعارف راضی هستید؟ اندکی گریم مشکلات ظاهری ، سستی شما را بر طرف نموده، آیا چشمان شما سرحال به نظر رسیده؟ نفسی عمیق کشیده و خنده بی حد و حصر را تمرین نمایید

۷- تنظیمات دوربین

میکروفون را وصل نموده، روی دگمه ثبت کلیک نمایید، در محل تصویر برداری قرار گرفته، محل قرارگیری روی زمین علامت گذاری شده ، چند لحظه را فیلم برداری کرده سپس آن را بازپخش نموده و از تنظیمات بهینه پس زمینه و نحوه بیان مطلب اطمینان حاصل نمایید، ویدئوی آزمایشی ذخیره شده را حذف نموده تا فضای حافظه را آزاد نمایید

۸- آماده شدن برای ثبت فیلم

مجددا میکروفون را روشن کرده و در مکان مناسب قرار گرفته، حداقل یک نفس عمیق کشیده، لبخندی زده و به آرامی تا ۵ شمارش نموده ، دقیقا به دوربین یا اندکی بالای آن نگاه کرده، شروع به صحبت نموده، در صورتی که فراموش نموده اید ، مجددا به آن نقطه برگشته و مکالمه را تکرار نمایید، به یاد داشته باشید که قبل از تکرار شمارش معکوس داشته و لبخند بزنید، در این حالت ادیت کردن ویدئو بسیار آسان تر خواهد بود

۹- اشاره به امکانات – ویژگی ها

به یاد داشته باشید که در پایان ویدئو به برخی ویژگی های خدمات- محصولات خود اشاره نمایید، ممکن است جمله “به وبسایت ما بروید تا نکات بیشتری را مشاهده نمایید یا نسخه رایگان کتاب را با کلیک در این قسمت دریافت نمایید یا اطلاعات بیشتر از طریق تماس با شماره زیر” مورد استفاده قرار گیرد.

۱۰- بهینه سازی شرایط و بهره برداری از ویدئو

حال می توانید ویدئو را به رایانه یا دیسک سخت منتقل نمایید، پس از این مرحله می توانید ویدئو را در نرم افزارهای مختلف ادیت نمایید، برنامه بکار رفته در این مقاله ، برنامه ساده ای بنام WONDERSHARE بوده ، فراگیری و استفاده از این برنامه بسیار ساده بوده، در صورتی که نگران بوده و از تجربه کافی برای ویراستاری برخوردار نمی باشید. به سایت هایی همچون FIVERR ، UPWORK یا CRAIGLIST رجوع نمایید.

نمونه کارها را چک کرده، پس از انتخاب طرف معامله فایل را به وی ارسال نموده و نسخه ادیت شده را بدون نیاز به هرگونه اقدام اضافی تحویل بگیرید. همواره فایل اصلی را نزد خود نگه دارید.

حال فایل را روی یک سرور عمومی آپلود کرده تا افراد به آن دسترسی داشته باشند، VIMEO سرور آپلود ویدئو بوده ، همچنین می توان لینک داخلی را در یوتیوب آپلود نمود. ابزارهای مد نظر شامل یک وب سایت وردپرسی یا صفحات پیش رو ثبت وبسایت بوده که خود به نحوه دسترسی مشتریان به محتوی بستگی خواهد داشت. بدین ترتیب می توان براحتی به تولید محتوی ویدئویی پرداخت، حال می توان ویدئوهای تولیدی را با هدف مد نظر هماهنگ نمود.

در زیر به معرفی سایتهایی می پردازیم که شما با عضویت در آنها می توانید ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک رایگان خود را انجام دهید.

دکمه بازگشت به بالا