ورزش

انتخاب شعار «تحرک، توانمندی و افتخارآفرینی»برای روز ملی پارالمپیک – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حسین شهریاری دبیر اجرایی مرکز روز ملی پارالمپیک روز یکشنبه در نشست خبری کمیته ملی پارالمپیک در محل کمیته ملی پارالمپیک به ارائه برنامه های کمیته ملی پارالمپیک برای آنلاین ۲۴ پرداخت.

او با او یادآور کمیته ملی پارالمپیک 14 سال است که جشن روز ملی پارالمپیک را برگزار می کند. به افتخار روز ملی پارالمپیک برگزار می شود.

شهریاری ادامه داد: به افتخار روز پارالمپیک در سال 1982 آغاز شد. پس از آن شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1376 روز 24 آنلاین را به عنوان روز ملی پارالمپیک به تقویم اضافه کرد و در سال 1400 مجدداً آن را تأیید کرد.

دبیر اجرایی ستاد روز ملی پارالمپیک خاطرنشان کرد: 27 سازمان و 13 انجمن برگزاری مراسم روز ملی پارالمپیک را توجیه کردند. برای این دوره دو مرکز اصلی و فرعی در نظر گرفته ایم. این نهادها و متحدین عضو ستاد اصلی و سازمان های مدنی قسمتی از اینها مراکز وابسته هستند.

او انجامش داد نشاط و طراوت، خروج از انزوا و گوشه می شود و ایجاد اعتماد به نفس، رشد فکری و باور به اینکه «می توانیم» و… اهداف وی مراسم روز ملی پارالمپیک را عنوان کرد و گفت: هفت هزار نفر در تهران و 60 هزار نفر در سایر استان ها در این روز شرکت می کنند. هم سه هزار در مجموع 70000 دانش آموز در این جشن شرکت می کنند. در طول هفته 30 برنامه در کشور اجرا می شود.

او همچنین حضور خود را یادآور شدمجید رشید» رئیس شورای المپیک آسیا در ایران است که همزمان با این مراسم است به افتخار روز ملی پارالمپیک برگزار می کنند، گفت: یک گروه چهار نفره هيچ كس آنها 23 مهرماه وارد ایران می شوند و سه روز در آنجا خواهند بود. وی دیدارها و دیدارهایی از جمله با وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی پارالمپیک خواهد داشت.

به گفته شهریاری شعار روز ملی پارالمپیک «جنبش، قدرت و سربلندی» است. سال جاری خواهد بود

دکمه بازگشت به بالا