ورزش

ایران و روسیه توافقنامه ایجاد مسیر سبز گمرکی امضا کردند

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و تجارت گفت: دومین مجمع اقتصادی دریای خزر و نشست های حاشیه ای نخست وزیران و وزیران این کشورها فرصت مناسبی برای نهایی شدن و اجرای توافقات سران کشورها است.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، مهدی صفری همکاری های حمل و نقل، ترانزیت، کشتیرانی، انرژی و زیست محیطی را محورها و زمینه های فعالیت مجمع اقتصادی خزر برشمرد و گفت: اجرای توافقات فیما کشورهای حاشیه دریای خزر از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. ” و کشورهای عضو باید به اجرا و کارکرد توافقات توجه جدی داشته باشند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که به همراه معاون اول رئیس جمهور برای شرکت در دومین مجمع اقتصادی دریای خزر به روسیه سفر کرده است، به نشست ها و نشست هایی که در چارچوب این مجمع برگزار می شود، اشاره و خاطرنشان کرد: رئیس جمهور کشورمان با سران کشورهای حاشیه دریای خزر دیدار و مذاکره کرد و توافقاتی بین آنها حاصل شد و دومین مجمع اقتصادی خزر و دیدارهای حاشیه ای نخست وزیران و وزیران این کشورها فرصت خوبی است تا نهایی کردن و اجرای توافقات رهبران.

صفری با اشاره به نیاز به خدمات فنی و مهندسی و کالاهایی مانند مصالح ساختمانی و قطعات خودرو از برخی کشورهای حاشیه خزر افزود: برای کسب بازارهای صادراتی باید در تامین نیاز کشورهای همسایه و صادرات کوشا باشیم. محصولات لازم، زیرا اگر در این زمینه رقابت نکنیم، کشورهای دیگر به سرعت از این فرصت استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/4129/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا