ورزش

عکس| تیم ملی ایران سوژه فیفا شد

به گزارش خبرگزاری رویداد برتر، تنها یک ماه مانده به آغاز جام جهانی 2022 قطر، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به مرور خاطرات فوتبال آسیا در تاریخ جام جهانی پرداخت.

فیفا اولین حضور ایران در جام جهانی 1978 را پوشش داد و از مخاطبانش پرسید که اولین گل ایران در تاریخ جام جهانی را چه کسی به ثمر رساند؟

در همین زمینه سایت فیفا نوشت: ایران که در آن زمان عنوان قهرمانی آسیا را در اختیار داشت، با اولین حریف خود در جام جهانی مقابل هلند نایب قهرمان چهار سال پیش، با عملکرد بالا، شروع سختی داشت. راب رنسنبرینک به مندوزا برخورد کرد و بازی را با هت تریک 3-0 هلند به پایان رساند.

در سه دوره قبلی جام جهانی فوتبال، اسکاتلند در رتبه بعدی قرار داشت و به نظر می‌رسید که بازی به همان شکل قبلی پیش می‌رود، زیرا آندرانیک اسکندریان قبل از نیمه‌تمام به دلیل یک ضربه آزاد ناموفق از بازی اخراج شد. هدف خود.

بعدها شاگردان حشمت مهاجرانی در ساعتی که ایرج دانایی فرد توپ را در لبه محوطه جمع کرد و با عبور از دو مدافع، اولین گل ایران در جام جهانی را از زاویه بسته به ثمر رساند، پیشرفت کردند و تاریخ ساز شدند. تیم ملی ایران با تساوی یک بر یک به اولین امتیاز خود در جام جهانی دست یافت.

حسن روشن نام خود را در برگه امتیازات ثبت کرد، اما این تنها باعث تسلی تیم ایران شد که ایران با تساوی 1-1 توسط پرو 4 متوقف شد. آنها باید 20 سال برای حضور بعدی خود در فرانسه در سال 1998 صبر می کردند.

عکس تیم ملی ایران سوژه فیفا شد

بیشتر بخوانید:

251254

دکمه بازگشت به بالا