ورزش

نیاز صنایع نباید از منابع آب شرب تامین شود

مخبر: مدیریت خشکسالی نیازمند برنامه جامع است

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به خشکسالی های مستمر و گزارش پیامدهای تداوم آن، بر تدوین برنامه ای منسجم و فرا نهادی برای مدیریت منابع آب کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، محمد مخبر در جلسه بررسی آب امروز (سه شنبه) به وزارت نیرو دستور داد تا طرح ها و برنامه های اضطراری برای جلوگیری از بحران کم آبی در شهرها و مناطق کم آب و تامین مالی لازم تدوین شود. منابع.. اقدامات لازم برای جلوگیری از بحران کم آبی را محاسبه کنید.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به مصرف آب شرب بخش صنعت به ویژه در صنایع و کارخانجات اطراف استان تهران اشاره کرد و گفت: نیاز صنایع نباید از منابع آب شرب تامین شود و این امر برای این وزارتخانه ضروری است. آنها به جای آب آشامیدنی، منابع آب جایگزین مانند فاضلاب را فراهم می کنند.

مخبر افزود: در بخش کشاورزی باید به گونه ای برنامه ریزی شود که استفاده از منابع آب شرب به حداقل ممکن کاهش یابد و در عین حال به اشتغال و تولید این بخش آسیبی وارد نشود.

معاون اول رئیس جمهور از سیزدهم بسیار قدردانی کرد. تلاش ها و اقدامات وزارت نیرو دولت مردمی برای مدیریت مطلوب تولید و مصرف سکتور آب و برق عنوان کرد و تصریح کرد: وزارت نیرو به گونه ای برنامه ریزی کرد که در تامین مشکلی نداشته باشیم. برق و برخی زمانی که با تنش آب مواجه شدیم با تدابیر وزارتخانه بود و با همکاری مردم حل شد.

این مخبر تاکید کرد: باید برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شود که کم آبی و تنش ایجاد نشود که البته این امر مستلزم همکاری و همفکری جدی مردم است و جامعه باید بداند که با توجه به ادامه روند مدیریت و برنامه ریزی انجام شده است. خشکسالی. سخت.

در این جلسه که وزیر نیرو، وزیر کشاورزی، معدن و تجارت و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری حضور داشتند، وزیر نیرو گزارشی از خشکسالی سال های اخیر ارائه کرد و گفت: در سال های اخیر ، مقیاس خشکسالی بی سابقه بود و شرایط همچنان باقی است خشکسالی به طور تصاعدی اثرات منفی کمبود آب را نشان می دهد. بر اساس این گزارش، پیش بینی های هواشناسی حاکی از آن است که در سومین سال متوالی خشکسالی قرار داریم و پاییز گرم و خشکی خواهیم داشت.

بر این اساس اگرچه مخازن سدهای کشور در مناطق مجاور رشته کوه های البرز و زاگرس از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند، اما برنامه ریزی های لازم برای غلبه بر خشکسالی متناسب با شرایط اقلیمی و با اولویت آب شرب انجام شد. که در این زمینه باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود نوشیدن و کشاورزی ضروری است.

همچنین در این جلسه گزارشی از تغییرات منابع آب تجدیدپذیر کشور در بازه های زمانی مختلف و سیر تحولات تجمعی کمبود مخزن آب زیرزمینی ارائه شد.

در این جلسه همچنین اقدامات مدیریت آب وزارت نیرو در سال گذشته و همچنین اقدامات جهادی در راستای تامین آب بخش کشاورزی تشریح شد که بر اساس آن با وجود خشکسالی و کمبود منابع آبی، وجود دارد. با مدیریت در سال زراعی گذشته پیشرفت داشتیم و در کشت گندم و برنج و کشت ذرت علوفه ای به خودکفایی رسیدیم. بخش دیگر این نشست ارائه گزارشی از وضعیت سدهای بزرگ کشور بود که بر لزوم مدیریت صحیح سدهای کشور با توجه به وابستگی تامین آب شرب شهرها به آب های سطحی تاکید شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا